Υπόγειος σιδηρόδρομος Λονδίνου. Προστατεύοντας υποδομές αποφασιστικής σημασίας
Η θερμική απεικόνιση βοηθά στην προστασία πολύ σημαντικών τερματικών σταθμών, εξυπηρετώντας τον μεγαλύτερο υπόγειο σιδηρόδρομο της Ευρώπης.
MOBOTIX
sales@mobotix.com
www.mobotix.com
Επιμέλεια Κειμένου
ΑΑ ΑLARM
Τ: 2103800100
Πάνω από 4,2 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν καθημερινά το μετρό του Λονδίνου. Αν και δεν είναι συχνά εμφανές στους πελάτες, κατά τη διάρκεια της νύχτας χιλιάδες άνθρωποι εργάζονται για να διασφαλίσουν πως η μετάδοση σημάτων των συρμών ή το δίκτυο το σιδηροδρομικό και άλλες κρίσιμες υποδομές διατηρούνται και αναβαθμίζονται για να ανταποκρίνονται στις αυξημένες απαιτήσεις που τίθενται στο δίκτυο του υπόγειου σιδηρόδρομου.
O Υπόγειος Σιδηρόδρομος του Λονδίνου (LU) έχει εκατοντάδες εγκαταστάσεις σε όλη την πρωτεύουσα παρέχοντας πρόσβαση σε όλες τις γραμμές και σήραγγες, μαζί με εξαιρετικά εξειδικευμένο εξοπλισμό και ανταλλακτικά που απαιτούνται τόσο για τη συντήρηση ρουτίνας, όσο και για τις τρέχουσες εργασίες βελτίωσης.
Σημαντικοί τερματικοί σταθμοί που απαιτούν συνεχή πρόσβαση
Πολλά από τα αμαξοστάσια και τους χώρους αποθήκευσης των υλικών βρίσκονται παραπλεύρως των σιδηροδρομικών γραμμών και χρειάζεται να είναι προσβάσιμα 24 ώρες το 24ωρο, μερικές φορές σχεδόν απροειδοποίητα, ώστε να εργάζονται εκεί οι ομάδες των μηχανικών. Η απώλεια του εξειδικευμένου εξοπλισμού, λόγω κλοπής, μπορεί να επηρεάσει ολόκληρο το δίκτυο, καθώς ορισμένα είδη είναι ειδικά φτιαγμένα για τον Υπόγειο Σιδηρόδρομο του Λονδίνου, και ο χρόνος που απαιτείται για την κατασκευή τους μπορεί να φτάσει έως και τις 20 εβδομάδες.
Αν και τα αμαξοστάσια αυτά είναι εύκολα προσβάσιμα, η τοποθεσία στην οποία βρίσκονται, θέτει ορισμένους περιορισμούς στον τρόπο με τον οποίο μπορεί να διασφαλιστεί η προστασία τους.
H καινοτομία της Vicom
Το έργο της επιτήρησης των τερματικών σταθμών του Υπόγειου Σιδηρόδρομου του Λονδίνου απαιτούσε καινοτόμες λύσεις, ενώ έπρεπε να συνυπολογιστεί ο περιορισμός που έθετε τοποθεσίας αυτών. Παράλληλα, έπρεπε να διασφαλιστεί η 24ωρη επιτήρηση του χώρου, με πλήρη έλεγχο του ποιος εισήλθε σε αυτόν και τι εξοπλισμός είχε αφαιρεθεί. Οι υπεύθυνοι του Υπόγειου Σιδηρόδρομου του Λονδίνου, ήθελαν να αποφύγουν τη χρήση PTZ καμερών, εξασφαλίζοντας ωστόσο την πλήρη εποπτεία του χώρου, χρησιμοποιώντας τις λιγότερες δυνατές κάμερες για τη μέγιστη όμως αξιοπιστία του συστήματος.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Vicom, εξέχουσα εταιρεία στο χώρο των εξειδικευμένων συστημάτων, με μια σειρά επιτυχημένων έργων στον σιδηροδρομικό τομέα στο βιογραφικό της, πρότεινε μια καινοτόμο λύση που στηρίζεται στο συνδυασμό θερμικών και ημισφαιρικών καμερών MOBOTIX και με χρήση προηγμένων analytics με τοπικό έλεγχο πρόσβασης αλλά και απομακρυσμένης παρακολούθησης.
Με τη χρήση των καμερών με διπλούς φακούς της MOBOTIX και της αποκεντρωμένης αντίληψης, η παραπάνω πρόταση μείωσε δραματικά τον αριθμό των καμερών που χρησιμοποιήθηκαν στους χώρους, συγκριτικά με τις υπόλοιπες εναλλακτικές. Παράλληλα, παρείχε «έξυπνα» analytics, ικανά να ανιχνεύουν τους εισβολείς στο χώρο τόσο κατά τη διάρκεια της ημέρας, όσο και της νύχτας, χωρίς την ανάγκη εξωτερικού περιμετρικού φωτισμού.
Η Vicom προέβη σε λεπτομερή μελέτη του χώρου και των δυνατοτήτων του, ώστε να διασφαλίσει πως η περιοχή θα μπορούσε να παρακολουθείται τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα. Χάρη στους διπλούς ημισφαιρικούς φακούς των καμερών, επιτεύχθηκε η πλήρης εποπτεία του χώρου με τη χρήση συνολικά μόνο 6 καμερών.
Το σύστημα περιλαμβάνει επίσης IP ελέγχο πρόσβασης, συναγερμό εισβολέων και Public Address Systems τα οποία παρακολουθούνται από απόσταση 365 ημέρες το χρόνο από το Κέντρο Λήψης Σημάτων NSI Gold (ARC).
Το σύνολο του έργου συμπεριλαμβανομένων των εξαντλητικών δοκιμών και τη φάση της τελικής έγκρισης (sign-off phases) πήρε μόλις 12 εβδομάδες για να ολοκληρωθεί.
Σημαντική η απόδοση της επένδυσης
Η ευελιξία του συστήματος συνεπάγεται πως διαφορετικές περιοχές μπορούν να οπλίζονται ανεξάρτητα, ενώ η θερμική απεικόνιση, σε συνδυασμό με το σύστημα MOBOTIX MxAnalytics που βρίσκεται ενσωματωμένο σε κάθε κάμερα, μπορεί να ανιχνεύει κίνηση και να εκπέμπει ένα ηχητικό συναγερμό, προειδοποιώντας τον εισβολέα να εγκαταλείψει την περιοχή. Η εφαρμογή MxAnalytics καθιστά επίσης δυνατή την παρακολούθηση της κίνησης των προσώπων και των αντικειμένων στην εικόνα, και συλλέγει στατιστικά δεδομένα για τη συμπεριφορά, ώστε να εξασφαλίζει την πλήρη επίβλεψη της δραστηριότητας του χώρου.
Ο John Hinds CEng ΜΙΕΤ, ανώτερος μηχανικός τηλεπικοινωνιών για τον Υπόγειο Σιδηρόδρομο του Λονδίνου, εξηγεί: «Το σύστημα αυτό μας επιτρέπει να ασφαλίσουμε αποτελεσματικά την το αμαξοστάσιο και να αποκτήσουμε πρόσβαση όποτε χρειαζόμαστε».
Από την εφαρμογή του, το σύστημα αυτό ήταν αποτελεσματικό, με ελάχιστες διορθωτικές εργασίες ώστε να προστατευτεί ο χώρος από τους «εισβολείς» της άγριας ζωής, όπως οι αλεπούδες που ενίοτε ενεργοποιούσαν(trigged) τους συναγερμούς, που εντοπίζονταν εύκολα σε μια πιο προσεκτική εξέταση των πραγματικών πλάνων.
«Αυτό το έργο στέφθηκε με επιτυχία », λέει ο Hinds, «και με βάση τα αποτελέσματα, είναι μια λύση που θα μπορούσαμε να εφαρμόσουμε σε πολλές εγκαταστάσεις, σε όλη την πρωτεύουσα».