Τί αγοράζετε; Την αξία ή την τιμή;
Στο editorial αυτού του τεύχους του Security Manager, επιλέγουμε να αναδείξουμε για ακόμα μια φορά, το σημαντικότερο ίσως θέμα που αφορά τον ιδιωτικό τομέα ασφάλειας, που κατά τη γνώμη μας, είναι τα κριτήρια με βάση τα οποία οι τελικοί πελάτες επιλέγουν υπηρεσίες, λύσεις, προϊόντα και αναδόχους τεχνολογικών έργων.
Το πολύ εύστοχο ερώτημα του τίτλου, οφείλω να ομολογήσω ότι το “δανείστηκα” από σχετική ανάρτηση στη σελίδα του Facebook του ιδρυτή και CEO της Manifest, Διονύση Αμμολοχίτη και πραγματικά με ενέπνευσε για να αναπτύξω τη δική μας προσέγγιση, που άλλωστε προβάλλεται συχνά μέσα από τις σελίδες του Security manager.
Είναι αλήθεια, ότι στο χώρο μας και όχι μόνο, για πολλούς πελάτες το βασικότερο κριτήριο επιλογής μιας υπηρεσίας, ενός έργου ή μιας ολοκληρωμένης λύσης ασφάλειας, είναι το χαμηλό κόστος αγοράς. Όταν συμβαίνει αυτό – και δυστυχώς συμβαίνει συχνά – δημιουργούνται μια σειρά από προβληματικές καταστάσεις που είναι γνωστές σε όλους μας. Για παράδειγμα, μια εταιρία που αναλαμβάνει ένα έργο επανδρωμένης φύλαξης με πολύ χαμηλή τιμή – μερικές φορές και κάτω από το προβλεπόμενο κόστος – είναι γεγονός ότι για να μπορέσει να ανταπεξέλθει ή θα χρησιμοποιήσει λιγότερο προσωπικό από ότι πραγματικά είναι αναγκαίο για την κάλυψη του έργου, είτε θα αμείβει τους ανθρώπους που εργάζονται στο συγκεκριμένο έργο πολύ χαμηλά, είτε ακόμα χειρότερα θα παραβιάζει τη νομοθεσία σχετικά με τις υπερωριακές αμοιβές, τα επιδόματα, δώρα κτλ. Επίσης, αν κάποιος πελάτης αγοράσει ένα σύστημα ασφάλειας, σε πολύ χαμηλής τιμή αλλά αμφιλεγόμενης ποιότητας και αξίας, είναι σχεδόν σίγουρο ότι η λειτουργία και αποτελεσματικότητα του θα είναι κάτω του αναμενομένου, με αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές να χρειαστεί να το αντικαταστήσει με κάποιο άλλο, πληρώνοντας ξανά ένα μεγαλύτερο ποσό. Το ίδιο είναι πιθανόν να συμβεί και με “υπηρεσίες” Κεντρικών Σταθμών πολύ χαμηλού κόστους όπως επίσης και με κάποιους που εγκαθιστούν συστήματα ασφάλειας, χωρίς να έχουν ούτε την νόμιμη επαγγελματική άδεια. Όλοι αυτοί για να καταφέρουν να προσελκύσουν πελατολόγιο, έχουν ως το βασικότερο ίσως και μοναδικό κίνητρο το πολύ χαμηλό κόστος αγοράς.
Η ευθύνη λοιπόν όλων μας, δηλαδή των εταιριών παροχής επανδρωμένων υπηρεσιών, πώλησης και εγκατάστασης συστημάτων ασφάλειας – καθώς και σε εμάς ως το περιοδικό έκφρασης του κλάδου– είναι να εξηγήσουμε και να εκπαιδεύσουμε τους πελάτες να αντιληφθούν γιατί η αξία και η ποιότητα είναι πολύ πιο σημαντικά κριτήρια, από την τιμή και το κόστος, ειδικά στο τομέα της ασφάλειας.
Το ίδιο φυσικά ισχύει και για πολλούς άλλους χώρους, όπως φυσικά συμβαίνει και στο δικό μας. Δηλαδή των μέσων ενημέρωσης, των περιοδικών και των events, όπου η αξία της προβολής και υποστήριξης προς τις εταιρείες, είναι φυσικά πολύ ανώτερη της τιμής.
Με αυτές τις σκέψεις, θα θέλαμε να σας υποσχεθούμε ότι το Security Manager θα συνεχίσει να αποτελεί τον βασικό πυλώνα ενημέρωσης των επαγγελματιών του χώρου, καθώς και τον μοχλό ενίσχυσης των προσπαθειών για την ανάπτυξη και την αναβάθμιση του κλάδου της ασφάλειας, με νέες ιδέες και πρωτοποριακές δράσεις που θα ανακοινωθούν πολύ σύντομα.
Βλάσης Αμανατίδης