Θερμικές κάμερες OPGAL σε σιδηροδρομικές διαβάσεις. Μία μελέτη περίπτωσης για την αποφυγή συγκρούσεων τρένων και οχημάτων
Σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί η ασφάλεια και να μειωθούν τα ατυχήματα, ο Σιδηροδρομικός Οργανισμός του Ισραήλ ξεκίνησε ένα μεγάλο έργο για τον προσδιορισμό των απειλών και την παροχή ειδοποιήσεων σε πραγματικό χρόνο
του Γιώργου Σκούρα
Business Development Manager
Novo Technologies
Η ανθρώπινη ζωή συνιστά ύψιστο προς προστασίαν αγαθό και η πολιτεία μας δεν δικαιούται να το θέτει εν αμφιβόλω. Ιδιαίτερα δε, όταν η τεχνολογική εξέλιξη μας προσφέρει απλόχερα τη δυνατότητα να το διαφυλάξουμε με τρόπο αποτελεσματικό και -συγκριτικά με παλαιότερα- πολύ οικονομικό. Ο συνδυασμός καμερών θερμικής απεικόνισης και αξιόπιστων αλγόριθμων ανάλυσης video (Video Analytics) λύνει το πρόβλημα, χωρίς να απαιτείται η ανθρώπινη παρουσία σε κάθε διάβαση, κάτι που θα εκτίναζε το κόστος λειτουργίας.
Την λύση της τεχνολογίας ακολούθησε και ο σιδηροδρομικός οργανισμός του Ισραήλ, ο οποίος και μας προμήθευσε τα παρακάτω στοιχεία. Ο εξοπλισμός που χρησιμοποιήθηκε ήταν μοντέλα της σειράς Vumii (www.vumii.com) από την γνωστή και πολύ έμπειρη κατασκευάστρια εταιρεία OPGAL, που είναι στην αγορά της θερμικής απεικόνισης για περισσότερα από 30 χρόνια.
Σενάριο
Οι σύγχρονες αστικές περιοχές που παρουσιάζουν έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση, οι σιδηροδρομικές διαβάσεις αποτελούν σημαντική ανησυχία για την ασφάλεια. Οι απλές πύλες διέλευσης τρένων δεν παρέχουν επαρκή προστασία. Στις Ηνωμένες Πολιτείες μόνο, κάποιο όχημα συγκρούεται με κάποιο τρένο κάθε 90 λεπτά. Επειδή ένα επιβατικό τρένο που κινείται με 130 χιλιόμετρα ανά ώρα χρειάζεται 2 χλμ για να σταματήσει, τα συστήματα ασφαλείας θα πρέπει να είναι σε θέση να παρέχουν στους οδηγούς τρένων μια έγκαιρη προειδοποίηση των προβλημάτων σε κοντινά σημεία διέλευσης.
Σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί η ασφάλεια και να μειωθούν τα ατυχήματα, ο Σιδηροδρομικός Οργανισμός του Ισραήλ ξεκίνησε ένα μεγάλο έργο για τον προσδιορισμό των απειλών και την παροχή ειδοποιήσεων σε πραγματικό χρόνο. Η συνεχής καταγραφή και αποθήκευση βίντεο από διαβάσεις τρένων-αυτοκινήτων θα επέτρεπε στο χειριστή του Κέντρου Ελέγχου Ασφαλείας του σιδηρόδρομου να παρακολουθεί τις σιδηροδρομικές-οδικές διαβάσεις, ανά πάσα στιγμή και σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, διατηρώντας παράλληλα χαμηλές τις δαπάνες έργου και του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας (TCO).
Λύση
Η Israel Railways ενέκρινε μια σειρά μέτρων τα οποία περιλαμβάνουν φύλακες παρακολούθησης, ένα νέο σύστημα ραντάρ, κάμερες CCTV, και συστήματα θερμικής απεικόνισης σε ορισμένες περιοχές. Μόλις τα νέα μέτρα εφαρμόστηκαν για κάποιο χρονικό διάστημα, κατέστη σαφές ότι οι κάμερες θερμικής απεικόνισης είναι μια από τις καλύτερες μεθόδους για την αναγνώριση οχημάτων, ανθρώπων, αδέσποτων ζώων ή άλλων αντικειμένων, νύχτα και μέρα, ακόμη και σε περιπτώσεις δυσμενούς ορατότητας, όπως ομίχλη ή καπνός.
Η τεχνολογία θερμικής απεικόνισης της σειράς Vumii προσφέρει πολύ καθαρά και ευκρινή στιγμιότυπα, που παρέχουν στους χρήστες εικόνα με μεγάλη ακρίβεια, νύχτα και μέρα, και σε όλες τις καιρικές συνθήκες ή συνθήκες ορατότητας. Ανάλογα με τον θερμικό αισθητήρα που χρησιμοποιείται, είναι δυνατό να ανιχνευθεί ένα όχημα ή ένα άτομο σε απόσταση από 100 μέτρα έως και 2 χιλιόμετρα.
Η κάμερα θερμικής απεικόνισης της Vumii επιλέχθηκε για εγκατάσταση σε διασταύρωση τρένου με αυτοκινητόδρομο. Αυτή η κάμερα μικρού μεγέθους και χαμηλής κατανάλωσης, παρέχει
μια διαυγή εικόνα διαστάσεων 384×288, που δίνει τη δυνατότητα στο προσωπικό του δωματίου ελέγχου να εντοπίζουν κάθε ασυνήθιστο αντικείμενο στις ράγες.
Εξοπλισμένη με συστήματα ανάλυσης βίντεο (Video Analytics), ένα online σύστημα βίντεο καταγράφει και παραδίδει τις ροές βίντεο των καμερών στους χειριστές του κέντρου ελέγχου. Τόσο η κίνηση και η μη-κίνηση εντοπίζονται στην «ασφαλή ζώνη» – π.χ. σε περίπτωση που ένα όχημα παραμείνει στις ράγες για περισσότερο από ένα προκαθορισμένο χρονικό διάστημα (σε δευτερόλεπτα), το σύστημα ειδοποιεί τον χειριστή του κέντρου ελέγχου, ο οποίος μπορεί να αποφασίσει σχετικά με το πώς να ανταποκριθεί στην κατάσταση.
Επιτυχία
Η λύση που αναπτύχθηκε προσφέρει πλήρη ορατότητα για πιθανά συμβάντα στις ράγες, δίνοντας στους χειριστές επαρκή χρόνο για να ειδοποιήσουν τους οδηγούς των τρένων να τα σταματήσουν αν χρειαστεί, αυξάνοντας έτσι σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας του συστήματος γραμμών της Israel Railways. Οι επικίνδυνες περιοχές είναι τώρα υπό συνεχή παρακολούθηση, επιτρέποντας την ταχεία αντιμετώπιση των πιθανών κινδύνων.
Η Israel Railways έχει επιτύχει μετρήσιμη μείωση σε συγκρούσεις οχημάτων-τρένων. Η εταιρεία αυτή εξετάζει τώρα και άλλες εφαρμογές όπου η θερμική απεικόνιση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αυξήσει την ασφάλεια και την προστασία των επιβατών.
Αποκλειστική διάθεση της OPGAL σε Ελλάδα και Κύπρο, Novo Technologies (www.novo.gr): τηλ. 210 2723127 Facebook page: www.facebook.com/NovoTechnologiesGreece
Youtube page: www.youtube.com/NovoTechGR