Retail: Η επόμενη ημέρα
Πως η Τεχνητή Νοημοσύνη θα προσφέρει λειτουργικές λύσεις στην μετά Covid εποχή
Τη στιγμή που ακόμα και μια πρώτη αποτίμηση του οικονομικού πλήγματος της υγειονομικής κρίσης του Covid-19, φαντάζει δύσκολο να προσεγγιστεί με κάποια ακρίβεια, η αγορά του retail είναι υποχρεωμένη να βρει τρόπους να επαναλειτουργήσει και να αρχίσει να καλύπτει το χαμένο έδαφος.
Γιώργος Σκούρας
Business Development Manager
Novo Technologies
www.novo.gr
Οι προκλήσεις δεν είναι απλώς πολλές. Είναι και πρωτόγνωρες για κάθε επιτελείο συμβούλων που θα κληθεί να τις διαχειριστεί. Το σίγουρο είναι ότι σε αυτή τη ασύμμετρη αναμέτρηση, θα πρέπει να χρησιμοποιήσει κάθε προηγμένο εργαλείο που διαθέτει η σύγχρονη τεχνολογία για να εξοικονομήσει και να ανακατανείμει βέλτιστα τους υπερπολύτιμους ανθρώπινους πόρους.
Έξυπνα λογισμικά διαχείρισης, σύγχρονες θερμογραφικές συσκευές και Τεχνητή Νοημοσύνη προβλέπεται χωρίς αμφιβολία να πρωταγωνιστήσουν σε αυτή τη μάχη.
Είτε με την υποχρεωτική επιβολή lockdown είτε χωρίς, είτε με ανοιχτά είτε με κλειστά καταστήματα, ο παράγοντας της ψυχολογικής αίσθησης ασφάλειας του καταναλωτή θα είναι καθοριστικός. Και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών θα προτιμήσει να επισκεφτεί τα καταστήματα εκείνα που θα καταφέρουν να του δώσουν τη μέγιστη δυνατή αίσθηση ασφάλειας, ειδικά σε ότι αφορά στον κίνδυνο μόλυνσης από τον ιό. Και επιπλέον, με ενδεχόμενο χαμηλότερο όγκο πωλήσεων, θα πρέπει να βρεθούν τρόποι να γίνουν περισσότερο αποτελεσματικά με πιο δυναμική κατανομή προσωπικού.
Συσκευές ζωντανής θερμομέτρησης
Ήδη παρατηρούμε στην παγκόσμια αγορά έντονη κινητικότητα σχετικά με τεχνολογίες θερμομέτρησης ροής επισκεπτών, καθώς αυτοί εισέρχονται σε κάποιον κλειστό χώρο. Οι τεχνολογίες είναι διάφορες, από μικρά Infrared Sensors που μετρούν την επιδερμική θερμοκρασία του μετώπου ή του καρπού, μέχρι εξειδικευμένες θερμικές κάμερες για εφαρμογές θερμογραφίας σώματος.
Ένα προηγμένο λογισμικό σαν το Axxon Next δέχεται τη ροή video από οποιαδήποτε κανονική κάμερα, θολώνει τα πρόσωπα μέσω τεχνητής νοημοσύνης (GDPR Compliance), ενοποιεί την τιμή της θερμοκρασίας και όταν λάβει σήμα αυξημένης θερμοκρασίας από τη θερμογραφική, τότε δημιουργεί τις κατάλληλες ειδοποιήσεις (ηχητικό μήνυμα, σήμα και video στο κέντρο, email κ.λπ.).
Επειδή έχει δημιουργηθεί μεγάλη αχλή σε ότι αφορά στις τεχνολογίες και στην ακρίβεια των θερμογραφικών καμερών αξίζει να σημειωθούν τα εξής:
1. Όλες οι θερμικές κάμερες μετρούν την επιδερμική θερμοκρασία και όχι την εσωτερική θερμοκρασία σώματος (την οποία προσεγγίζουμε καλύτερα με τα θερμόμετρα μασχάλης ή στόματος).
2. Τα περισσότερα συστήματα θερμομέτρησης της αγοράς επιχειρούν να μετρήσουν την απόλυτη θερμοκρασία δέρματος, ώστε όταν την εντοπίσουν αυξημένη να ενεργοποιήσουν το σχετικό alarm και να παρέμβει κάποιος φύλακας. Προκειμένου τα συστήματα αυτά να επιτύχουν περίπου ±0.3 βαθμούς Κελσίου ακρίβεια, απαιτούν τη χρήση μιας συσκευής αρκετά υψηλού κόστους που λέγεται blackbody. Το blackbody αποτελεί το σημείο αναφοράς για την θερμική κάμερα και δυστυχώς έχει και αυτό κάποιο βαθμό ανακρίβειας (περίπου ±0.1 βαθμούς Κελσίου).
- Τέλος υπάρχει και η προσέγγιση της μέτρησης της σχετικά αυξημένης επιδερμικής θερμοκρασίας. Σε αυτή την περίπτωση, σημείο αναφοράς (baseline) γίνεται ο μέσος όρος φυσιολογικής θερμοκρασίας τριών υγιών ανθρώπων (και όχι το blackbody) και το Alarm δημιουργείται όταν η θερμοκρασία κάποιου εισερχόμενου μετρηθεί αυξημένη κατά 1 βαθμό. Αν η θερμική κάμερα είναι υψηλής ποιότητας και οι συνθήκες σωστές (σταθερή θερμοκρασία κοντά στους 20-27 βαθμούς και απόσταση 2-3 μέτρα), τότε η ακρίβεια NETD αγγίζει το ±0.07 (επί της διαφοράς με το baseline). Αυτή είναι και η οικονομικότερη μέθοδος μέτρησης που μπορεί κανείς να επιλέξει.
Ανίχνευση Μειωμένης Απόστασης με AI
Χρησιμοποιώντας τις κάμερες οποιουδήποτε κατασκευαστή, με το λογισμικό Axxon Next, είναι σχετικά απλό να υπάρξει αυτόματος εντοπισμός και ειδοποίηση όταν δύο ή περισσότερα άτομα δεν τηρήσουν την ελάχιστη απόσταση. Αυτό είναι ιδιαίτερα απλό να οδηγήσει σε ηχητικό μήνυμα, από ηχείο στον συγκεκριμένο χώρο, που να προτρέπει και να υπενθυμίζει στους παρευρισκόμενους να τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας (Social Distancing).
Καταμέτρηση Πελατών – Διαχείριση Ουράς – Ανίχνευση έλλειψης μάσκας
Άλλες τεχνολογίες που ενδέχεται να χρησιμοποιηθούν είναι η καταμέτρηση πελατών. Η καταμέτρηση θα χρειαστεί λόγω του περιορισμού του αριθμού των πελατών ανά τετραγωνικό μέτρο, που είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα ισχύσει για αρκετό καιρό ακόμα. Πέραν αυτού όμως, επιτρέπουν την καλύτερη αξιοποίηση και ανακατανομή των εργαζόμενων, τις ημέρες και ώρες που είναι περισσότερο αναγκαίοι.
Επίσης, τα Heat Maps, τα δημογραφικά στοιχεία (φύλλο, ηλικία) και λοιπά στατιστικά, βελτιστοποιούν την απόδοση των marketing event και αποτελούν ισχυρό εργαλείο για την ορθότερη στόχευση των προϊόντων και της θέσης τους στον χώρο.
Η διαχείριση της ουράς είναι ζητούμενο, τόσο για την τήρηση των αναγκαίων αποστάσεων, όσο και για την έγκαιρη ενεργοποίηση ενός επιπλέον ταμείου, ώστε να αποφευχθούν οι μεγάλες ουρές και να προστατευτεί έτσι το επίπεδο ικανοποίησης των πελατών.
Τέλος, η ανίχνευση έλλειψης προστατευτικής μάσκας, προκειμένου να ενεργοποιηθεί αυτόματα ηχητικό μήνυμα σχετικής σύστασης.
Novo Technologies: Τηλέφωνο: 210 2723127 / Τρωάδος 15, Νέα Ιωνία / Web site: www.novo.gr