Ο ψηφιακός μετασχηματισμός, ως βασικός άξονας αναπτυξιακής στρατηγικής της Europa Security
Μια αναλυτική συνέντευξη μας παραχώρησε ο Μαρίνος Λαδάς – ΙΤ Director της Europa Security – έχοντας την ευκαιρία να αναπτύξει τους πυλώνες του ψηφιακού μετασχηματισμού της εταιρίας και τα πλεονεκτήματα του νέου προγράμματος.
ΙΤ Director της Europa Security – www.europa.gr
Τι σημαίνει ψηφιακός μετασχηματισμός για τη Europa Security;
Είναι αλήθεια πως ο όρος ψηφιακός μετασχηματισμός δεν ερμηνεύεται από όλες τις επιχειρήσεις με τον ίδιο τρόπο. Υπό την ευρεία έννοια του, περιλαμβάνει όλες τις αλλαγές που υιοθετεί μια επιχείρηση για να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα που της προσφέρουν το διαδίκτυο, τα ψηφιακά μέσα και οι νέες τεχνολογίες.
Σύμφωνα με τον δείκτη DESI της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις βασικές τεχνολογίες ψηφιακού μετασχηματισμού περιλαμβάνονται τα social media, οι υπηρεσίες κινητής τεχνολογίας, οι τεχνολογίες cloud computing, η ανάλυση δεδομένων, το Internet of Things, η ρομποτική και αυτοματοποίηση, το 3D printing, το Artificial Intelligence και το cybersecurity.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι μια μεμονωμένη δράση αλλά αντιθέτως μια συνεχής διαδικασία που δημιουργεί ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις, ενώ ταυτόχρονα απαιτεί αποτελεσματικές εσωτερικές διαδικασίες, ποιοτικό έλεγχο, εκπαίδευση και υποδομές.
Ποια βήματα έχει κάνει η εταιρεία προς την κατεύθυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού;
Η Europa Security πέρασε στη φάση του ψηφιακού μετασχηματισμού εδώ και περίπου δυο χρόνια, υιοθετώντας υποδομή Hybrid Cloud, δηλαδή On-Premises και Public Cloud, ενσωματώνοντας αρχιτεκτονικές Υψηλής Διαθεσιμότητας (ΗΑ) και εφαρμόζοντας ολιστικές λύσεις στην Ασφάλεια. Βέβαια σε αυτά βοήθησε η υπάρχουσα υποδομή της εταιρείας (H/Ζ Γεννήτρια, Μισθωμένες γραμμές διπλής όδευσης – Εναέρια/Επίγεια). Όμως οι σύγχρονες τάσεις και το Risk Management υπαγορεύουν λύσεις ανεξάρτητες από ανθρώπους, κτήρια, συστήματα και τοποθεσίες.
Σε αυτή την κατεύθυνση η Europa Security υιοθέτησε προδιαγραφές Τραπεζικών Ιδρυμάτων, καθιστώντας την μοναδική εταιρεία του κλάδου που διαθέτει ΚΛΣ σε δυο γεωγραφικά σημεία με απόσταση άνω των 200 χλμ.. Αξίζει να τονίσουμε ότι το δευτερεύον ΚΛΣ έχει σχεδιαστεί ώστε να έχει ενεργό ρόλο στην καθημερινή λειτουργία του Κεντρικού Σταθμού και όχι μόνο ως Disaster Recovery Site. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν ταυτόχρονα χειριστές και στα δυο ΚΛΣ. Για να επιτευχθεί αυτό αξιοποιήσαμε την τεχνογνωσία μας στο IT Infrastructure και σε συνεργασία με τους Παρόχους (ISPs) ενεργοποιήσαμε λύσεις για Υψηλή Διαθεσιμότητα στις παρεχόμενες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες ενσωματώνοντας Cloud τεχνολογίες. Έτσι πετύχαμε σχεδόν να εκμηδενίσουμε το κίνδυνο από αστοχίες, καταστροφές και κακόβουλες ενέργειες, εντός και εκτός εταιρείας.
Ο στόχος για Υψηλή Διαθεσιμότητα υπαγορεύει την αδιάλειπτη παρακολούθηση της IT Υποδομής από εξειδικευμένο Σύστημα, το οποίο ελέγχει και ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο για οποιαδήποτε αλλαγή των δεικτών που ορίζουμε (status, health, performance, security), ενώ έχει αναπτυχθεί από εμάς ώστε να παρέχει προληπτικές λειτουργίες.
Σημαντικό βήμα για την υλοποίηση των παραπάνω λύσεων ήταν η αντικατάσταση του Προγράμματος Διαχείρισης του ΚΛΣ με ένα από τα κορυφαία προγράμματα του κλάδου παγκοσμίως.
Ποιες λύσεις έχει εφαρμόσει η εταιρεία ως προς την Ασφάλεια (Security) των συστημάτων της και των Προσωπικών Δεδομένων;
Μια τέτοια λύση με ενοποιημένα υποσυστήματα απαιτεί ολιστική προσέγγιση στο ζήτημα της Ασφάλειας. Πολλαπλά επίπεδα προστασίας εφαρμόζονται σε όλο το μήκος της υποδομής (υπολογιστές, κινητές συσκευές, δίκτυα, προγράμματα, δεδομένα). Πρόκειται για ένα σύστημα άμυνας απέναντι σε απειλές κάθε είδους, εντός και εκτός εταιρείας, το οποίο μας παρέχει δυνατότητες για ανίχνευση, διερεύνηση και αποκατάσταση.
Όμως, όπως οι περισσότεροι γνωρίζουμε, για την αποτελεσματικότητα των τεχνολογικών λύσεων Ασφαλείας είναι κρίσιμη τόσο η συμμετοχή των ανθρώπων όσο και η ύπαρξη πρότυπων διαδικασιών, τρεις πτυχές που οφείλουν να αλληλοσυμπληρώνονται.
Σε ότι αφορά την προστασία των Προσωπικών Δεδομένων ολοκληρώθηκαν οι απαραίτητες προσαρμογές σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) ενώ βρισκόμαστε στην διαδικασία πιστοποίησης του Συστήματος Διαχείρισης για την Ασφάλεια των Πληροφοριών.
Ποιοι λόγοι ώθησαν την εταιρεία σε αυτή την κατεύθυνση;
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός για τη EUROPA Security δεν αποτέλεσε λύση ανάγκης, όπως για τις περισσότερες επιχειρήσεις αυτήν την περίοδο κρίσης που διανύουμε, αλλά είναι ο βασικότερος άξονας της στρατηγικής ανάπτυξης της εταιρείας την επόμενη πενταετία. Προτεραιότητα της εταιρείας αποτελεί η πληρέστερη κάλυψη των αναγκών των πελατών και του δικτύου συνεργατών μας.
Για ποιους λόγους προχωρήσετε στην αλλαγή Προγράμματος για το ΚΛΣ, ειδικά εν μέσω μιας περιόδου αβέβαιης όπως αυτή που έχει διαμορφωθεί λόγω Covid-19.
Την τελευταία δεκαετία η Europa Security επένδυσε στην ανάπτυξη ενός προγράμματος το οποίο κάλυπτε τις ανάγκες του ΚΛΣ με αξιόπιστο τρόπο ενώ παράλληλα προσέφερε δυνατότητες ανάπτυξης νέων τεχνολογιών. Όμως για να ικανοποιήσουμε τον επιχειρησιακό σχεδιασμό προσφέροντας προηγμένες υπηρεσίες σε πελάτες και ολοκληρωμένες B2B λύσεις σε Συνεργάτες και Εγκαταστάτες, χρειάστηκε να επιλέξουμε συστήματα ίδιας τεχνολογικής προέλευσης και αρχιτεκτονικής με την νέα IT υποδομή.
Σημαντικός παράγοντας στην απόφαση αυτή αποτέλεσε η ανάγκη της εταιρείας για συστήματα τα οποία να είναι Validated (δηλαδή συστήματα που αποδεικνύεται ότι λειτουργούν μόνο με το τρόπο και τον σκοπό για τον οποίο σχεδιάστηκαν), να είναι συμβατά ή ήδη πιστοποιημένα με διεθνή Πρότυπα και να παρέχουν δυνατότητες μέτρησης της Απόδοσης (KPIs). Εν προκειμένω αναφέρομαι σε UL, BS και Grade 1 Πιστοποιήσεις.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του νέου Προγράμματος για τους πελάτες και κατ’ επέκταση για τους Συνεργάτες/Εγκαταστάτες;
Αρχικά, μέσω της web και της mobile εφαρμογής οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης, μέσω ασφαλούς κρυπτογραφημένης σύνδεσης, στο ιστορικό των σημάτων, στην διαμόρφωση των ενεργειών απόκρισης και στα στοιχεία της προστατευόμενης οντότητας, πχ. της οικίας τους. Όλες οι ενέργειες των πελατών καταγράφονται ενώ μπορούμε να καθορίσουμε τα δικαιώματα πρόσβασης, επεξεργασίας ή προβολής στην εφαρμογή. Σε ότι αφορά τη σχέση Πελάτη – Εγκαταστάτη, υπάρχει η δυνατότητα για άμεση επικοινωνία μέσω της εφαρμογής (web, mobile). Για παράδειγμα ο Πελάτης μπορεί να αιτηθεί τεχνική υποστήριξη από τον Εγκαταστάτη, δημιουργώντας σχετικό Ticket στο smart phone, το οποίο διατηρεί ιστορικό και παρακολουθείται η εξέλιξη του.
Όπως αντιλαμβάνεστε το κέρδος για τους Συνεργάτες/Εγκαταστάτες, είναι μεγάλο καθώς τους δίνεται η δυνατότητα να ενεργοποιούν/απενεργοποιούν πελάτες, να ενεργοποιούν/απενεργοποιούν πίνακες σε Test mode, να λαμβάνουν από τους πελάτες ticket υποστήριξης, να βλέπουν χρεώσεις, να στέλνουν reports, να έχουν στατιστικά. Με λίγα λόγια, σε συνδυασμό με υποσυστήματα της ΙΤ υποδομής, είμαστε σε θέση να προσφέρουμε στους Συνεργάτες/Εγκαταστάτες ολοκληρωμένη λύση Κεντρικού Σταθμού (as a Service) με τα στοιχεία της επιχείρησης τους (Brand, Logo, IVR, κτλ.).
Τέλος, ενισχύσαμε την λειτουργία των ειδοποιήσεων (Push Notification) στα κινητά τηλέφωνα των Πελατών με αμφίδρομες λειτουργίες. Πλέον ο χρήστης όταν λαμβάνει μια ειδοποίηση μέσω sms, e-mail ή/και της mobile εφαρμογής, όπως για παράδειγμα η καθυστερημένη όπλιση, η ενεργοποίηση ζώνης συναγερμού, η υψηλή θερμοκρασία ψυγείου, μπορεί να προβεί σε ενέργειες, δηλαδή στην άμεση αποστολή μηνύματος στον χειριστή του ΚΛΣ μέσω της εφαρμογής, για παράδειγμα ότι επιθυμεί να παρατείνει το ωράριο του καταστήματός του για την τρέχουσα ημέρα.
Τι επιπτώσεις είχε η αλλαγή του προγράμματος στις υπηρεσίες που προσέφερε κατά αποκλειστικότητα η Europa Security;
Όλες οι υπηρεσίες και τα πλεονεκτήματα τους παραμένουν ή έχουν αναβαθμιστεί.
Με την εφαρμογή SLW δίνουμε τη δυνατότητα σε ένα χρήστη που βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης να στείλει σήματα συναγερμού. Το ΚΛΣ λαμβάνει τον συναγερμό με την τρέχουσα θέση GPS του χρήστη και ενεργεί κατάλληλα. Πρόκειται για υπηρεσία που ανέπτυξε στο παρελθόν η Europa Security και έχει ιδιαίτερα μεγάλη αξία σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (ηλικιωμένους, ασθενείς, παιδιά) ή σε άτομα υψηλού κινδύνου. Μέχρι σήμερα προμηθεύαμε τον χρήστη με το γνωστό Button Panic το οποίο έστελνε σήμα συναγερμού με το στίγμα του.
Τώρα προσθέσαμε Medical Devices και Smart watches ώστε ο συναγερμός να ενεργοποιείται αυτόματα όταν ικανοποιούνται οι συνθήκες που θέτει ο χρήστης ή μια επιχείρηση για τους υπαλλήλους της. Μια εφαρμογή που έχει ιδιαίτερη σημασία σε εργασιακά περιβάλλοντα υψηλού κινδύνου, ειδικά στην εποχή του Covid-19, καθώς το smart watch μπορεί να ανιχνεύσει υψηλή θερμοκρασία σώματος στέλνοντας αυτόματα, μέσω Bluetooth, σήμα στο ΚΛΣ για ύποπτο κρούσμα, προλαμβάνοντας πιθανή διασπορά του υιού.
Το νέο Πρόγραμμα προσφέρει αναβάθμιση στις υπόλοιπες δραστηριότητες της εταιρείας, όπως αυτή της Φύλαξης χώρων ή των Περιπολιών;
Φυσικά, ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός αφορά όλες τις δραστηριότητες της εταιρείας.
Ως προς την φύλαξη χώρων, η νέα εφαρμογή Patrol επιτρέπει την άμεση επικοινωνία μεταξύ των χειριστών του ΚΛΣ και των Περιπόλων, είτε είναι σε οχήματα είτε σε στατικές φυλάξεις. Μέσω mobile εφαρμογής οι φύλακες λαμβάνουν οδηγίες, βλέπουν σε χάρτη τη διαδρομή της περιπολίας ή τη διαδρομή προς το συμβάν, προσθέτουν σημειώσεις, ενώ με την χρήση κωδικών NFC και QR πιστοποιούν την παρουσία τους στα σημεία περιπολιών.
Επιπλέον αναβαθμίσαμε την υπηρεσία Εικονικής Περιπολίας. Χρησιμοποιώντας τις κάμερες της φυλασσόμενης τοποθεσίας οι χειριστές μπορούν να εντοπίσουν οποιαδήποτε ύποπτη δραστηριότητα και να παρέχουν γρήγορη και άμεση ανταπόκριση, καθώς και να καταγράφουν τυχόν κάμερες με βλάβη ή όσες έχουν εμπόδια. Οι περιηγήσεις του Εικονικού Περιπόλου μπορούν να προγραμματιστούν να εκτελούνται αυτόματα ή χειροκίνητα, δύο ή τρεις φορές τη νύχτα ή κατόπιν αιτήματος του πελάτη.
Επιπρόσθετα θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η προηγμένη σύνδεση και η επικοινωνία με DVR, NVR και κάμερες, δίνει την δυνατότητα στους χειριστές του ΚΛΣ να λαμβάνουν εικόνες από CCTV ή συστήματα συναγερμού με κάμερες. Έτσι ο χειριστής μπορεί να ανατρέξει σε μια λίστα εικόνων ή video που ελήφθησαν κατά την ενεργοποίηση της ζώνης συναγερμού και να επιβεβαιώσει την αιτία ενεργοποίησης.
Από τα ανωτέρω φαίνεται ότι η εταιρεία έχει αξιοποιήσει ορισμένες από τις πλέον σύγχρονες τεχνολογικές τάσεις. Υπάρχει κάτι άλλο στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας;
Αναμφισβήτητα το Cloud Computing, το Cybersecurity, το IoT, το AI, η ρομποτική και οι συνδυασμοί τους, είναι οι τεχνολογίες που θα καθορίσουν τις εξελίξεις. Ο κλάδος των συστημάτων ασφαλείας και οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτόν, θα συνεχίσει να επηρεάζεται θετικά. Στην Europa Security οι περισσότερες λύσεις και εφαρμογές ενσωματώνουν αρκετές από αυτές τις τεχνολογίες. Όμως αυτή είναι μόνο η αρχή καθώς στο πενταετές πλάνο της εταιρείας είναι να ενσωματώσει ακόμη περισσότερες ψηφιακές λύσεις.
Ένα από τα projects τα οποία μπορούμε να επικοινωνήσουμε αφορά την προσθήκη Drones. Ήδη είμαστε σε συνεννόηση με τις αρμόδιες Υπηρεσίες ώστε να λάβουμε αδειοδότηση για τη χρήση εξειδικευμένων Drones, εφοδιασμένων με θερμικές κάμερες και κουτί πρώτων βοηθειών. Ο ρόλος τους θα είναι σύνθετος καθώς θα συμμετέχουν σε Περιπολίες, σε Φυλάξεις, στην Πυρανίχνευση, στον εντοπισμό χρηστών SLW.
Η στρατηγική της εταιρείας στηρίζεται σε δυο βασικούς πυλώνες, το Business Excellence και την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων στους Πελάτες και τους Συνεργάτες/Εγκαταστάτες. Για τον λόγο αυτό έχει δημιουργηθεί τμήμα που παρακολουθεί τις τεχνολογικές εξελίξεις με σκοπό την συνεχή αναβάθμιση του Συστήματος και των Υπηρεσιών.