Νέο Νομοσχέδιο – Νέα δεδομένα: Όλες οι αλλαγές στην λειτουργία των εταιριών security
Νέα δεδομένα θέτει στο χώρο των ιδιωτικών υπηρεσιών ασφαλείας το νομοσχέδιο που καταρτίστηκε από αρμόδια επιτροπή του Υπουργείου Εσωτερικών, σηματοδοτώντας αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο χώρο.
Αλλαγές στο χώρο της ιδιωτικής αστυνομίας και των εταιρειών παροχής υπηρεσιών ασφαλείας αναμένονται να φέρει το νομοσχέδιο που συνέταξε το Υπουργείο Εσωτερικών, με τίτλο «Ρύθμιση Θεμάτων Ιδιωτικών Επιχειρήσεων Παροχής Υπηρεσιών Ασφαλείας (ΙΕΠΥΑ) και Γραφείων Ιδιωτικών Ερευνών», το οποίο παρουσιάζει σχεδόν ολόκληρο το Security Manager. Το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής, του υπουργείου Εσωτερικών, καταρτίσθηκε μετά από πολυετείς έρευνες και εργασίες αρμόδιας επιτροπής του Υπουργείου Εσωτερικών, όμως υπήρξαν πολλές αλλαγές της τελευταίας στιγμής.
Ένα από τα βασικότερα σημεία του νομοσχεδίου προβλέπει ότι το προσωπικό των εταιριών security θα μπορεί πλέον να οπλοφορεί κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσει και με ευθύνη των εταιριών. Την εκπαίδευση των υπαλλήλων των εταιρειών security που θα οπλοφορούν, αναλαμβάνει η ΕΛ.ΑΣ., ενώ παράλληλα θα πρέπει να υπάρχει πλήρης διαφάνεια και απόλυτος έλεγχος των μετόχων των εταιρειών security, που κατέχουν ποσοστό τουλάχιστον 15% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Με το ίδιο νομοσχέδιο επιτρέπεται σε αστυνομικούς, σε άνδρες της ΕΥΠ και άλλους δημόσιους υπαλλήλους να ανοίγουν εταιρείες security αμέσως μετά τη συνταξιοδότησή τους, ενώ μέχρι σήμερα αυτό γινόταν τουλάχιστον πέντε χρόνια μετά.
Εκείνο που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι η αιτιολόγηση για την οποία το Υπουργείο Εσωτερικών προχωρεί σε αυτές τις σημαντικές ρυθμίσεις και αλλαγές. Όπως σημειώνεται «η ποσοτική και κυρίως η ποιοτική διαφοροποίηση της εγκληματικότητας στις σύγχρονες κοινωνίες, δεν άφησε ανεπηρέαστη και τη χώρα μας, με συνέπεια να αυξηθούν οι ανάγκες της προληπτικής και κατασταλτικής αστυνόμευσης. Κατά συνέπεια, οι αρμόδιες αρχές ασφαλείας εντατικοποιούν τις προσπάθειές τους, πρωτίστως στην πρόληψη αλλά και την καταστολή του εγκλήματος και ιδίως των σύγχρονων μορφών, με στόχο την εμπέδωση αισθήματος ασφαλείας στους πολίτες. Ωστόσο, αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι ορισμένα φυσικά και νομικά πρόσωπα εξακολουθούν να αναζητούν από ιδιωτικές επιχειρήσεις τη λήψη συμπληρωματικών μέτρων για την προστασία τους, δηλαδή πέραν των λαμβανομένων από τις αρμόδιες αρχές με την καταβολή αμοιβής».
Δηλαδή, πιο απλά, με αυτό το νομοσχέδιο η ΕΛ.ΑΣ. ζητά εμμέσως «χείρα βοηθείας» προς το χώρο της ιδιωτικής αστυνομίας και προτείνει συνεργασία για να μοιρασθεί το έργο της δημόσιας ασφαλείας. Παράλληλα, φαίνεται να εκχωρεί ένα τμήμα του έργου της, προς τις εταιρείες security. Όμως, είναι βέβαιο ότι πέρα από την αναφερόμενη «αναγκαιότητα» αυτών των αλλαγών, είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι το Υπουργείο Εσωτερικών προχώρησε σε αυτές τις καινοτόμες αποφάσεις για να υπάρξει η αναγκαία προσαρμογή στην ευρωπαϊκή νομοθεσία. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο κλάδος της παροχής των υπηρεσιών ασφαλείας αριθμεί περίπου 1300 επιχειρήσεις με απασχολούμενο προσωπικό που φθάνει περίπου τους 60000 εργαζόμενους. Η τάση αύξησης του κλάδου στην αγορά θεωρείται πολύ μεγάλη και ενδεικτικό είναι το ποσοστό αύξησης των θέσεων εργασίας αγγίζει το 20% ετησίως.
Βασικές αρμοδιότητες των ΙΕΠΥΑ
Στο νομοσχέδιο λοιπόν, που επαναπροσδιορίζει κάποια πράγμα προβλέπεται ότι οι «Ιδιωτικές Επιχειρήσεις Παροχής Υπηρεσιών Ασφαλείας (ΙΕΠΥΑ)» μπορεί να αναλάβουν τις εξής υπηρεσίες:
- Επιτήρηση ή φύλαξη κινητών και ακίνητων περιουσιακών αγαθών και εγκαταστάσεων.
- Προστασία φυσικών προσώπων.
- Προστασία θεαμάτων, εκθέσεων, συνεδρίων, διαγωνισμών και αθλητικών εκδηλώσεων.
- Ασφαλή μεταφορά χρημάτων, αξιών και πολυτίμων αντικειμένων.
- Εγκατάσταση, συντήρηση και παρακολούθηση λειτουργίας μηχανημάτων και συστημάτων ασφαλείας και συναγερμού, πλην αυτών που τοποθετούνται σε αυτοκίνητο.
- Εκμετάλλευση κέντρων λήψης, ελέγχου και διαβίβασης σημάτων συναγερμού.
- Έλεγχο ασφαλείας πληρωμάτων, επιβατών, χειραποσκευών, αποσκευών φορτίου και ταχυδρομικού υλικού, σε αερολιμένες και λιμένες, καθώς και σε έλεγχο πρόσβασης στους χώρους κι εν γένει, τις εγκαταστάσεις αυτών, μετά από έγκριση της αρμόδιας αεροπορικής και λιμενικής αρχής.
- Εκπόνηση μελετών και σχεδιασμό συστημάτων ασφαλείας.
- Η πραγματοποίηση συνοδειών για ασφαλή κίνηση οχημάτων που μεταφέρουν ογκώδη ή βαρέα αντικείμενα, με ειδικά οχήματα που φέρουν φορητές συσκευές φωτεινής προειδοποίησης.
Υποχρεώσεις των ΙΕΠΥΑ
Σημαντικό εκτιμάται ότι είναι το άρθρο 4 του νομοσχεδίου, όπου επισημαίνονται οι υποχρεώσεις των επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών ασφαλείας, με κύριο μέλημα να μη συγχέει ο πολίτης την ιδιωτική με τη δημόσια αστυνομία.
Αυτές οι υποχρεώσεις των εταιρειών security είναι:
- Να φέρουν στην επωνυμία τους τη φράση «ιδιωτική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ασφαλείας» και στα έγγραφά τους τον αριθμό της άδειας λειτουργίας τους.
- Να μη χρησιμοποιούν στην επωνυμία, στον τίτλο, στα έγγραφα, στις διαφημίσεις γενικά και κατά την άσκηση των δραστηριοτήτων τους, λέξεις ή φράσεις ικανές να παραπλανήσουν το κοινό ότι αντιπροσωπεύουν δημόσια αρχή και ιδιαίτερα αστυνομική.
- Να μη χρησιμοποιούν στολή για το προσωπικό ασφαλείας, εφόσον αυτή δεν έχει εγκριθεί.
- Να εκπαιδεύουν το απασχολούμενο προσωπικό ασφαλείας, ανάλογα με τα καθήκοντα που του ανατίθενται.
- Να μη χρησιμοποιούν, ιδίως στα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες, σήματα ή χρωματισμό ή συσκευές ηχητικής ή φωτεινής προειδοποίησης (σειρήνες, φάρους), τα οποία καθιστούν την εξωτερική εμφάνισή τους όμοια ή παρεμφερή με εκείνη των μέσων που χρησιμοποιούνται από τα σώματα ασφαλείας.
- Να μη θίγουν, κατά την άσκηση των δραστηριοτήτων τους, τα ατομικά και συλλογικά δικαιώματα των πολιτών .
- Να μη χρησιμοποιούν μέσα και μεθόδους που μπορεί να προκαλέσουν βλάβη, ενόχληση σε τρίτους ή να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών. Ειδικά η χρήση σκύλων σε δημόσιους και γενικά προσιτούς στο κοινό χώρους, απαγορεύεται. Η χρήση αυτών επιτρέπεται μόνο στο εσωτερικό των φυλασσομένων κτιρίων και ιδιοκτησιών ή σε περίκλειστους χώρους.
- Να χρησιμοποιούν τεθωρακισμένο όχημα για την άσκηση της αναφερόμενης δραστηριότητας στο εδάφιο 1 (δηλαδή χρηματαποστολές) και να εφοδιάζουν το προσωπικό ασφαλείας στο οποίο ανατίθεται η δραστηριότητα αυτή, με αλεξίσφαιρο γιλέκο και προστατευτικό κράνος.
- Να γνωστοποιούν εντός προθεσμίας δεκαπέντε ημερών, στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, κάθε μεταβολή των αρχικών προϋποθέσεων χορήγησης της σχετικής άδειας.
Οπλοφορία
Όμως η καινοτομία σε αυτό το νομοσχέδιο, η οποία αιφνιδίασε πολλούς, είναι η δυνατότητα που παρέχεται στο ιδιωτικό προσωπικό ασφαλείας να οπλοφορεί. Πρέπει όμως να σημειώσουμε ότι η χορήγηση άδειας οπλοφορίας στο ιδιωτικό προσωπικό ασφαλείας, αναφέρεται ήδη από το 1997 στον Ν.2518 στο άρθρο 5.2 με σαφή διευκρίνιση ότι η άδεια αυτή χορηγείται μέσω οπλοκατοχής των φορέων λήψης των υπηρεσιών(πελατών). Στο νέο νομοσχέδιο όμως αναφέρεται επί λέξει: «Εφόσον συντρέχουν ιδιαίτερα λόγοι ασφαλείας, επιτρέπεται να χορηγείται άδεια οπλοφορίας με περίστροφο ή πιστόλι στις παρακάτω περιπτώσεις:
Α. Στο προσωπικό ασφαλείας των ιδιωτικών επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών ασφαλείας, στο οποίο έχει ανατεθεί η φύλαξη δημοσίων καταστημάτων, τραπεζών, μουσείων, οικημάτων που έχουν ανάγκη ειδικής προστασίας, επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας ή άλλων μεγάλης αξίας και σπουδαιότητας εγκαταστάσεων, με την προϋπόθεση ότι το προσωπικό αυτό φέρει όπλο νομίμως κατεχόμενο από τους φορείς, στους οποίους παρέχεται η φύλαξη.
Β. Στο προσωπικό των ιδιωτικών επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών ασφαλείας στο οποίο ανατίθεται η μεταφορά χρημάτων, αξιών και λοιπών αντικειμένων. Στις περιπτώσεις αυτές, το προσωπικό φέρει όπλο νομίμως κατεχόμενο από το νόμιμο εκπρόσωπο της ιδιωτικής επιχείρησης παροχής υπηρεσιών ασφαλείας.
Γ. Τα όπλα και τα φυσίγγιά τους, φυλάσσονται με ευθύνη των κατόχων τους σε ειδικούς προς τούτο χώρους των επιχειρήσεων, παραδίδονται από το νόμιμο κάτοχο στο προσωπικό όταν αυτό αναλαμβάνει εργασία και επιστρέφονται ευθύς αμέσως μετά τη λήξη της. Οι κάτοχοι του οπλισμού τηρούν ειδικό βιβλίο χρέωσης και αποχρέωσης του οπλισμού, το οποίο ενημερώνεται αμέσως για κάθε μεταβολή και θεωρείται από την αρμόδια αστυνομική αρχή».
Ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα είναι η αναφορά για τις διαδικασίες που οφείλουν να ακολουθούν οι εταιρείες ασφαλείας, για την παράδοση όπλων σε ιδιωτικούς αστυνομικούς. «Οι υπεύθυνοι των εταιρειών ασφαλείας για κάθε αποστολή, αναφέρουν εγγράφως στην αρμόδια αστυνομική αρχή τα στοιχεία ταυτότητας του προσωπικού που οπλοφορεί, το είδος και τον αριθμό σειράς του όπλου που παραδίδεται σε κάθε υπάλληλο, τα στοιχεία του φυσικού ή νομικού προσώπου στο οποίο παρέχονται οι συγκεκριμένες υπηρεσίες, τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος που επιβαίνουν οι φέροντες τα όπλα και το δρομολόγιο που πρόκειται να ακολουθήσουν».
Επιπλέον, στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο προσδιορίζονται τα εξής: «Απαγορεύεται η οπλοφορία του προσωπικού πριν από την ανάληψη της εργασίας, μετά το πέρας αυτής ως και το χρόνο που ασκεί οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα. Τα όπλα που χρησιμοποιούνται από το προσωπικό των ιδιωτικών επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών ασφαλείας, υποβάλλονται σε βαλλιστική εξέταση σύμφωνα με τη διαδικασία που ακολουθείται για τα όπλα των αστυνομικών. Το προσωπικό ασφαλείας που κάνει χρήση όπλου, καθώς και ο νόμιμος εκπρόσωπος της ιδιωτικής επιχείρησης παροχής υπηρεσιών ασφαλείας, υποχρεούνται να αναφέρουν αμέσως και εγγράφως κάθε χρήση του όπλου στην οικεία αστυνομική αρχή».
Σημειώνεται πάντως, ότι συνδικαλιστές της ΕΛ.ΑΣ. αλλά και υψηλόβαθμοι αξιωματικοί, εξέφραζαν επιφυλάξεις τόσο για τη δυνατότητα των ιδιωτικών αστυνομικών να οπλοφορούν, αλλά και για τη δυνατότητα του Υπουργείου Εσωτερικών να ελέγξει τις εταιρείες παροχής ασφαλείας, αν πληρούν τους πιο πάνω όρους». Όπως ανέφεραν αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., «δυστυχώς υπάρχουν ορισμένες εταιρείες ιδιωτικής ασφάλειας, που δεν ακολουθούν τους περισσότερους κανόνες λειτουργίας. Οι έλεγχοι των αρμοδίων υπηρεσιών της ΕΛ.ΑΣ. ήταν μέχρι τώρα πλημμελείς. Τώρα όμως που το θέμα γίνεται σοβαρότερο και χιλιάδες υπάλληλοι εταιρειών security θα οπλοφορούν, η έλλειψη του ελέγχου παίρνει πολύ σοβαρές διαστάσεις. Γιατί τώρα μπορεί πολύ εύκολα ληστείες ή άλλα μικρής εμβέλειας περιστατικά, να καταλήγουν συχνά σε ανταλλαγή πυροβολισμών, καταμεσής του δρόμου. Κι έτσι να διατρέχουν μεγάλο κίνδυνο οι ίδιοι οι ιδιωτικοί αστυνομικοί, αλλά και περαστικοί πολίτες. Επιπλέον, φόβος υπάρχει ότι πολλοί ιδιωτικοί αστυνομικοί μπορεί να μην παραδίδουν τα όπλα τους μετά το τέλος της δουλειάς τους και να έχουμε δραματικά αιματηρά περιστατικά, όπως συμβαίνει και με τα υπηρεσιακά όπλα των αστυνομικών. Τώρα δημιουργούμε μία νέα γενιά χιλιάδων άπειρων ενόπλων, με άγνωστες συνέπειες. Πρέπει οι εταιρείες παροχής ιδιωτικής ασφάλειας να είναι εξαιρετικά προσεκτικές και να προχωρούν σε εξαντλητικούς ελέγχους προκειμένου να μη γίνουν μοιραία λάθη».
Στο νομοσχέδιο αυτό υπάρχει πρόβλεψη για την εκπαίδευση των ιδιωτικών αστυνομικών, οι οποίοι θα οπλοφορούν, από τις σχολές της Ελληνικής Αστυνομίας. Όπως μνημονεύεται στο νομοσχέδιο «για τη χορήγηση της άδειας οπλοφορίας, το προσωπικό υποβάλλεται προηγουμένως σε ιατρικές εξετάσεις και εφόσον κριθεί σωματικά και ψυχικά ικανό, εκπαιδεύεται θεωρητικά και πρακτικά στις Σχολές της Ελληνικής Αστυνομίας, πάνω στη χρήση του όπλου που πρόκειται να φέρει. Επίσης υποβάλλεται σε εκπαίδευση ανά τριετία τουλάχιστον, στις ίδιες Σχολές της Ελληνικής Αστυνομίας, προς διατήρηση της φυσικής κατάστασης και ετοιμότητάς του. Τα έξοδα εκπαίδευσης βαρύνουν την οικεία ιδιωτική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ασφαλείας. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομίας και Οικονομικών, καθορίζεται το είδος των ιατρικών εξετάσεων, το περιεχόμενο, η διάρκεια και το κόστος της βασικής και περιοδικής εκπαίδευσης, τα κριτήρια και η διαδικασία πιστοποίησης της ικανότητας του προσωπικού για οπλοφορία. Και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.».
Ειδικές διατάξεις
¶ξιο ειδικής μνείας είναι ότι στο νομοσχέδιο αυτό αναφέρεται ότι σε εταιρείες security μπορεί να προσληφθούν πλέον άτομα που έχουν μόνο "συναφή εκπαίδευση", χωρίς να δίνονται περισσότερα στοιχεία. Το σημείο αυτό όμως παρόλο που ανοίγει το δρόμο προκειμένου να μπει σε τάξη ένα ζωτικής σημασίας για τον κλάδο θέμα, δημιουργεί ταυτόχρονα πλήθος αποριών, αφού δεν προσδιορίζεται περί ποιας εκπαίδευσης και πού μπορεί να την αναζητήσουν οι υποψήφιοι υπάλληλοι των εταιρειών ιδιωτικής αστυνόμευσης. Και αυτό, αφού δεν υπάρχουν σχετικές πιστοποιημένες δημόσιες ή ιδιωτικές σχολές ασφαλείας, πλην βεβαίως αυτής της Αστυνομίας και κάποιων μεμονωμένων φορέων. Μέχρι σήμερα, η πρόσληψη των εργαζομένων στις εταιρείες security γινόταν χωρίς την απαίτηση οποιουδήποτε τίτλου σπουδών. Σημειώνεται ότι συνδικαλιστές των υπαλλήλων εταιρειών security είχαν ζητήσει τα τελευταία χρόνια να δημιουργηθεί σχολή εκπαίδευσης ιδιωτικών αστυνομικών εποπτευόμενη από την ΕΛ.ΑΣ, χωρίς όμως κάτι τέτοιο να προβλέπεται άμεσα σε αυτό το νομοσχέδιο και το όλο ζήτημα αφήνεται αδιευκρίνιστο, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος να διαιωνίζεται μια βλαπτική κατάσταση για τον κλάδο, μιας και η εκπαίδευση του προσωπικού θεωρείται ζωτικής σημασίας και σχετίζεται άμεσα με την αναβάθμισης της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρουν.
Όσον αφορά στις υποχρεώσεις της επιχείρησης έναντι του προσωπικού, αναφέρονται τα εξής: «Οι επιχειρήσεις που απασχολούν προσωπικό ασφαλείας υποχρεούνται να το εφοδιάζουν με δελτίο ταυτότητας εργαζομένου ως προσωπικό ασφαλείας, καθώς και ειδικό διακριτικό σήμα (κονκάρδα). Στο δελτίο ταυτότητας απεικονίζεται ο δικαιούχος και αναγράφεται το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και η ημερομηνία γέννησης αυτού, καθώς και η κατηγορία και ο αριθμός αδείας εργασίας του και η επωνυμία της επιχείρησης που το εκδίδει. Στο ειδικό διακριτικό σήμα αναγράφεται η επωνυμία της επιχείρησης, το ονοματεπώνυμο του δικαιούχου, το αρκτικόλεξο ΙΕΠΥΑ και στην αγγλική γλώσσα η ένδειξη «PRIVATE SECURITY" με κεφαλαία γράμματα. Το ειδικό διακριτικό σήμα φέρεται στο αριστερό ημιθωράκιο του δικαιούχου. Το προσωπικό ασφαλείας υποχρεούται να φέρει το δελτίο ταυτότητας και το ειδικό διακριτικό σήμα κατά την εκτέλεση των δραστηριοτήτων του, είτε φέρει στολή είτε πολιτική περιβολή».
Σε περίπτωση τώρα που η εταιρεία security προχωρήσει σε κάποια παράβαση – σε σχέση κυρίως με την οπλοφορία των υπαλλήλων της, αλλά και για τις άλλες υποχρεώσεις της – θα της επιβάλλεται αρχικά πρόστιμο από 20.000 έως 200.000 ευρώ. Σε περίπτωση που εντός πενταετίας βεβαιωθεί δεύτερη παράβαση, επιβάλλεται πέραν του προστίμου αφαίρεση άδειας λειτουργίας από 20 ημέρες έως 6 μήνες. Κι αν υπάρξει και τρίτη παράβαση, η άδεια θα αφαιρείται οριστικά. Επιπλέον, από πλευράς ποινικών κυρώσεων προβλέπεται ποινή φυλάκισης τριών ετών για τους εκπροσώπους των εταιρειών που προχωρούν στις παραπάνω παραβάσεις.
Όμως, στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών προβλέπονται δύο ακόμη καινοτομίες, που ήδη προκαλούν πλήθος αντιδράσεων σχετικά με τη σκοπιμότητα αυτών των ρυθμίσεων. Στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών, λοιπόν, προβλέπεται ο πλήρης έλεγχος των μετόχων των εταιρειών security, οι οποίοι κατέχουν ποσοστό τουλάχιστον 15% του μετοχικού κεφαλαίου. Η συγκεκριμένη ρύθμιση κρίθηκε αναγκαία ύστερα από τη διαπίστωση ότι στο μετοχικό κεφάλαιο ή στις διοικήσεις των εταιρειών security συμμετέχουν άνθρωποι που έχουν βαρύ ποινικό μητρώο και βλέπουν τις επιχειρήσεις ασφαλείας ως εταιρείες "πλυντήρια βρώμικου χρήματος εξαιρετικής λειτουργίας». Μάλιστα, το Υπουργείο Εσωτερικών συνεκτίμησε ότι προ μερικών μηνών είχε αποκαλυφθεί ότι σε ιδιωτική εταιρεία παροχής ασφαλείας, η οποία είχε αναλάβει έργο φρούρησης στο λιμάνι του Πειραιά, συμμετείχαν άτομα που είχαν εμπλοκή σε μεγάλο κύκλωμα διακίνησης ναρκωτικών!
Ακόμη, στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών παρέχονται αιφνιδιαστικά μεγάλες διευκολύνσεις σε συνταξιούχους αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ., της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων, της ΕΥΠ του Υπουργείου Οικονομικών, του Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος και άλλους, να ανοίγουν αμέσως εταιρείες security, χωρίς να περιμένουν πέντε χρόνια – από την έξοδό τους από την υπηρεσία – όπως συνέβαινε μέχρι τώρα. Επιπλέον, αυτήν τη δυνατότητα άμεσης λειτουργίας εταιρείας security θα έχουν και οι στενοί συγγενείς των δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίοι επίσης περίμεναν πέντε χρόνια για να έχουν τη σχετική δυνατότητα. Πολλοί, μίλησαν σε αυτήν την περίπτωση, για χαριστική πράξη στο εσωτερικό της ΕΛ.ΑΣ., αφού πολλοί αξιωματικοί της Αστυνομίας αποβλέπουν στη συμμετοχή τους σε μεγάλες εταιρείες ιδιωτικής αστυνομίας.
Του Β.Γ. ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ