Μήνυμα ελήφθη; Λήψη και Διαχείριση Σημάτων Συναγερμού
Είναι γεγονός ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις αλλά και οι σύγχρονες απαιτήσεις ασφάλειας έχουν αλλάξει σημαντικά το τοπίο στον τομέα της Λήψης και Διαχείρισης Σημάτων Συναγερμού. Γι’ αυτό ακριβώς το θέμα αξίζει να μας μιλήσουν οι επαγγελματίες του χώρου.
Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα στον τομέα της ασφάλειας είναι αναμφισβήτητα οι υπηρεσίες Λήψης και Διαχείρισης Σημάτων Συναγερμού.
Πάρα πολλές χιλιάδες συνδρομητές αυτών των υπηρεσιών, στους οποίους περιλαμβάνονται μεγάλες εταιρείες, μικρές επιχειρήσεις και πολλοί ιδιώτες, εμπιστεύονται την ασφάλεια των περιουσιών τους – αλλά και των ίδιων, σε εταιρείες που διαθέτουν κεντρικούς Σταθμούς Λήψης Σημάτων Συναγερμού.
Όπως είναι γνωστό, οι εταιρείες αυτές συνδέονται με τα συστήματα συναγερμού που υπάρχουν σε κάθε εγκατάσταση και λαμβάνουν σήματα όταν λαμβάνει χώρα κάποιο συμβάν που απειλεί την ασφάλεια της εγκατάστασης και ενεργοποιεί αυτόματα το συναγερμό. Παράλληλα ειδοποιείται η αστυνομία για τις προβλεπόμενες διαδικασίες ελέγχου ή ακόμα και η ίδια η εταιρεία αναλαμβάνει να μεταβεί στο χώρο για έλεγχο, αν φυσικά έχει αυτή τη δυνατότητα και τους πόρους που απαιτούνται. Από τη φύση τους λοιπόν, οι υπηρεσίες αυτές αποτυπώνουν τον κρίσιμο ρόλο που παίζουν οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις, οι οποίες επιτελούν ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο.
Θέλοντας λοιπόν να αναδείξουμε τις υπηρεσίες αυτές, απευθυνθήκαμε σε εταιρείες που διαθέτουν κεντρικό Σταθμό Λήψης Σημάτων – και συγκεκριμένα θέσαμε δύο βασικούς άξονες κοινών ερωτημάτων, στα οποία απάντησαν υπεύθυνοι των εταιρειών. Προφανώς, το συγκεκριμένο ζήτημα έχει ακόμα πάρα πολλές πτυχές, τις οποίες σταδιακά θα επιχειρούμε να παρουσιάζουμε μέσα από τις σελίδες του περιοδικού.
Οι δύο άξονες ερωτημάτων στα οποία απάντησαν οι υπεύθυνοι των εταιριών είναι οι παρακάτω :
- Πόσο έχουν επηρεάσει οι τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα των πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών, τις υπηρεσίες Λήψης και Διαχείρισης Σημάτων Συναγερμού τα τελευταία χρόνια; Πόσο κρίσιμος είναι ο ρόλος των τηλεπικοινωνιακών παρόχων και πόσο κομβικός παραμένει ο ανθρώπινος παράγοντας, προκειμένου οι πελάτες σας να λαμβάνουν ποιοτικές και αποτελεσματικές υπηρεσίες;
- Οι απαιτήσεις στον τομέα των υπηρεσιών Λήψης και Διαχείρισης Σημάτων θεωρούνται σήμερα μεγαλύτερες. Ποιες θεωρείτε λοιπόν ότι πρέπει να είναι οι ελάχιστες προδιαγραφές τεχνολογικού εξοπλισμού σε ένα Κέντρο Λήψης Σημάτων σήμερα, προκειμένου να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες; Ποιες υποδομές πρέπει να διαθέτει ένα Κέντρο Λήψης προκειμένου να λειτουργεί αποδοτικά και κυρίως απρόσκοπτα προς όφελος πάντα των πελατών σας; Πώς η δική σας εταιρεία ανταποκρίνεται στις σημερινές απαιτήσεις, αλλά και στις μελλοντικές ανάγκες που πολύ πιθανό να προκύψουν;
Νίκος Ελευθερίου
ICSS Executive
Brinks Security Services
Η Brinks Security Services ενσωματώνοντας όλες τις νέες τεχνολογίες, διαθέτει ένα υπερσύγχρονο Κέντρο Λήψεως Σημάτων Ήχου και Εικόνας, έχοντας αυξημένη υψηλή συνολική διαθεσιμότητα συστήματος (24Χ7Χ365) με δυνατότητα παρακολούθησης συστημάτων ασφαλείας ως και πάνω από 100.000 συνδρομητών
- Σημαντικές είναι οι αλλαγές που έχουν γίνει τον τελευταίο καιρό, τόσο από πλευράς υποδομής στις τηλεπικοινωνίες, όσο και στη χρήση ιδιαίτερα σύγχρονων λογισμικών διαχείρισης. Το Κέντρο Λήψεως Σημάτων στη σημερινή του μορφή αποτελεί μια κεντρική πλατφόρμα επικοινωνίας, με οπτική επιβεβαίωση συμβάντων ανοικτή σε πληροφορίες σημάτων, ήχου και εικόνας. Τα νέα δεδομένα, δίνουν την απαραίτητη ευελιξία με ταχύτερη και ασφαλέστερη επικοινωνία και επηρεάζουν θετικά στην παροχή υπηρεσιών.
Η Τεχνολογία στην επικοινωνία και οι βασικές μορφές της- Public Switched Telephone Network – PSTN
- Integrated Services Digital Network -ISDN
- Asymmetric Digital Subscriber Line -ADSL
- Global System for Mobile communications -GSM
- Transmission Control Protocol/Internet Protocol, – TCP/IP
- Leased Lines,
είναι πλέον κοινές έννοιες, άρρηκτα συνδεδεμένες με τη χρήση και διαχείριση πληροφοριών. Σημαντικός όμως παραμένει και ο ανθρώπινος παράγοντας, που ήταν, είναι και θα είναι η ειδοποιός διαφορά. Η επαρκής στελέχωση του Κεντρικού Σταθμού και η επένδυση στη συνεχή επιμόρφωση των χειριστών στα προγράμματα, αποτελούν τη λύση προκειμένου ο πελάτης να απολαμβάνει ποιοτικές υπηρεσίες.
- Η Brinks Security Services ενσωματώνοντας όλες τις νέες τεχνολογίες, διαθέτει ένα υπερσύγχρονο Κέντρο Λήψεως Σημάτων Ήχου και Εικόνας, έχοντας αυξημένη υψηλή συνολική διαθεσιμότητα συστήματος (24Χ7Χ365) με δυνατότητα παρακολούθησης συστημάτων ασφαλείας ως και πάνω από 100.000 συνδρομητών και Συστοιχία Servers σε διάταξη (Cluster Mode) για τη μέγιστη διαθεσιμότητα των εφαρμογών παρακολούθησης και διαχείριση. Ο Διαχωρισμός των προσφερόμενων υπηρεσιών σε διαφορετικά συστήματα και layers εξασφαλίζει αυξημένη απόδοση, ασφάλεια για ομαλότερη συντήρηση, αλλά και απρόσκοπτη λειτουργία. Ο Κεντρικός μας Σταθμός έχει διαθέσιμες εφεδρείες συστημάτων (Hot Spares) για άμεση ανάληψη σε πιθανό σφάλμα υλικού, ασφάλεια Backup σε όλο το φάσμα των λειτουργιών και ενεργά συμβόλαια κάλυψης και 24ωρης υποστήριξης όλων των συστημάτων του.
Οι 90 τηλεφωνικές συνδέσεις μας, είναι αποκλειστικά δεσμευμένες για τη λήψη των σημάτων από περίπου 21.000 συστήματα, δέχονται σε καθημερινή βάση περίπου 110.000 σήματα, ενώ ο χρόνος που απαιτείται για την ανεύρεση ενός περιστατικού στη βάση δεδομένων του συστήματος, δεν ξεπερνά τα δεκατέσσερα χιλιοστά του δευτερολέπτου!!!
Στις βασικές μας καλύψεις περιλαμβάνονται:
- Έλεγχος και παρακολούθηση Οπλισμού-Αφοπλισμού του συστήματος
- Έλεγχος τήρησης Ωραρίου
- Έλεγχος σήματος Ληστείας
- Έλεγχος σήματος Διάρρηξης
- Χρήση Πλήκτρου Προσωπικής Απειλής
- Αφόπλιση (off ) συστήματος υπό Απειλή
- Σήματα Ιατρικής Βοήθειας
- Έλεγχος σήματος Πυρκαγιάς
- Έλεγχος σήματος Διαρροής αερίων
- Έλεγχος Διαρροής υδάτων
- Έλεγχος Θερμοκρασίας ψυγείων, καταψυκτών
- Εγκλωβισμός σε Ανελκυστήρα
- Επιτήρηση τάσης ρεύματος, Διακοπής και Επαναφοράς (220V & 12V)
- Έλεγχος Επικοινωνίας (test) των συστημάτων
- Έλεγχος Βλάβης ή Δολιοφθοράς της τηλεφωνικής γραμμής
- Έλεγχος σημάτων Βλάβης
- Έλεγχος Παραβίασης συσκευών
- Καταγραφή όλων των περιστατικών και διατήρηση αρχείου για 3 έτη, διαθέσιμου σε κάθε αίτημα.
Πρόσφατα και στην προσπάθειά μας να προσαρμοστούμε στις ανάγκες της αγοράς, στις παραπάνω υπηρεσίες έχουν προστεθεί και μια σειρά από επιπλέον δραστηριότητες, που κάνουν τον Κεντρικό μας Σταθμό την πιο αξιόπιστη και σίγουρη λύση της Αγοράς.
Μερικές από τις δραστηριότητες αυτές αναφέρονται παρακάτω.
- Ηχογράφηση όλων των συνομιλιών με το Κέντρο Λήψης Σημάτων
- Μηνιαία αποστολή στο συνδρομητή ενημερωτικών καταστάσεων με την καταγραφή των συμβάντων
- Αυτόματη αποστολή ενημερωτικών καταστάσεων σε προσυμφωνημένα τακτά διαστήματα, με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Υπηρεσία προβολής συμβάντων ανά κωδικό μέσω web. Δυνατότητα ενεργοποίησης τηλεφώνων προσωρινής απουσίας
- Υπηρεσία επαλήθευσης των περιστατικών με οπτικό έλεγχο (Video Patrolling & monitoring)
- Υπηρεσία απομακρυσμένης διαχείρισης
Ενεργοποίηση και απενεργοποίηση των συστημάτων συναγερμών
- Ειδικές Υπηρεσίες για Τράπεζες και Αλυσίδες καταστημάτων
- Υπηρεσία λειτουργίας ως εναλλακτικό Κέντρο για Οργανισμούς ή ιδιώτες με δικό τους Κέντρο Λήψης Σημάτων
- Σύνδεση μέσω Internet (over IP) με οφέλη το μηδενικό κόστος επικοινωνίας
- Έλεγχος (system test) ανά 3 λεπτά
- Αποστολή σημάτων σε 1"
- Εφεδρική επικοινωνία μέσω απλής τηλεφωνικής γραμμής.
Γεώργιος Zουμπούλογλου,
Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος
Fire Burglary Inspection CCTV Group Security
Συνδυάζοντας την τεχνολογία αιχμής και το άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό, Η FIRE BURGLARY INSPECTION CCTV GROUP SECURITY εκμεταλλεύεται άριστα τις τεχνικές δυνατότητες που προσφέρουν τα συστήματα συναγερμού παρέχοντας υπηρεσίες ασφαλείας υψηλού επιπέδου.
- Οι τεχνολογικές εξελίξεις των τελευταίων χρόνων στον τομέα της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών, έχουν επηρεάσει θετικά τα Κέντρα Λήψης Σημάτων. Όσον αφορά στον τομέα της πληροφορικής, σύγχρονα λογισμικά προγράμματα έχουν δώσει τη δυνατότητα στο ανθρώπινο δυναμικό των Κέντρων Λήψης Σημάτων να είναι πιο άμεση η λήψη και επεξεργασία του σήματος. Η κινητή τηλεφωνία βοηθάει σημαντικά στη λήψη σημάτων συναγερμού, στις περιπτώσεις όπου οι PSTN γραμμές δεν υπήρχαν ή διακόπτονταν από εξωτερικούς παράγοντες. Οι νέες εταιρείες που εμφανίστηκαν την τελευταία τριετία στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, αν και στην αρχή παρουσίασαν πολλά προβλήματα, όσον αφορά στην επικοινωνία με τα Κέντρα Λήψης Σημάτων, βοήθησαν με το χαμηλό κόστος των ADSL γραμμών να μπορεί να γίνεται αποστολή σημάτων μέσω internet – που είναι και ο πλέον σύγχρονος τρόπος αποστολής σημάτων. Παρά τις παραπάνω τεχνολογικές εξελίξεις, ο ρόλος του ανθρώπινου παράγοντα (δηλαδή των χειριστών) παραμένει σημαντικός, έτσι ώστε οι παρεχόμενες υπηρεσίες να είναι άρτιες και ασφαλείς προς όφελος του συνδρομητή.
- Το κτήριο του κεντρικού σταθμού πρέπει να είναι άρτια σχεδιασμένο και κατασκευασμένο, έτσι ώστε να πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας που απαιτούνται για να στεγαστεί ένα Κέντρο Λήψης Σημάτων. Κατά συνέπεια, οι κτιριακές εγκαταστάσεις αποτελούν σημείο κλειδί για την απρόσκοπτη και αδιάκοπη λειτουργία του τεχνολογικού εξοπλισμού και τη διευκόλυνση της άσκησης καθηκόντων του προσωπικού. Το κτήριο πρέπει να διαθέτει όλα τα απαιτούμενα συστήματα ασφαλείας και τις μηχανολογικές, ηλεκτρονικές, τηλεπικοινωνιακές εγκαταστάσεις για την 24ωρη λειτουργία του Κέντρου Λήψης Σημάτων. Η αδιάλειπτη λειτουργία του 24ωρου Κέντρου Λήψης Σημάτων και η προστασία των συνδρομητών εξασφαλίζονται με χρήση συστήματος αδιάλειπτης παροχής ηλεκτρισμού (UPS), ηλεκτρογεννήτρια και ανεξάρτητους συσσωρευτές μεγάλης χωρητικότητας. Η Λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου, υπολογιστών και τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού, δεν διακόπτεται ποτέ και υπό οποιεσδήποτε συνθήκες συνεχίζουν τη λειτουργία τους. Η είσοδος στο 24ωρο Κέντρο Λήψης Σημάτων απαγορεύεται σε μη εξουσιοδοτημένο προσωπικό και ο χώρος προστατεύεται από συστήματα ασφαλείας, ελέγχου πρόσβασης και από κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης
Το περιβάλλον εργασίας πρέπει να είναι σύγχρονο και άνετο, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η μέγιστη αποδοτικότητα των εργαζομένων, που σε συνδυασμό με την άρτια εκπαίδευσή τους να παρέχουν τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες.
Η FIRE BURGLARY INSPECTION CCTV GROUP SECURITY ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 1993, με σκοπό την πλήρη υποστήριξη των εγκαταστατριών εταιρειών στον τομέα της παροχής υπηρεσιών ασφαλείας. Συνδυάζοντας την τεχνολογία αιχμής και το άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό, εκμεταλλεύεται άριστα τις τεχνικές δυνατότητες που προσφέρουν τα συστήματα συναγερμού παρέχοντας υπηρεσίες ασφαλείας υψηλού επιπέδου. Διατηρεί το πιο σύγχρονο 24ωρο Κέντρο Λήψης Σημάτων Συναγερμού και Μεταφοράς Εικόνας συστημάτων CCTV, καθώς και υπηρεσίες security, όπως ¶μεση Επέμβαση, Προληπτική Περιπολία και στατική Φύλαξη χώρων, ταμείων κ.λπ.
Μέχρι σήμερα, πάνω από 120 εγκαταστάτριες εταιρείες έχουν αναθέσει στην FIRE BURGLARY INSPECTION CCTV GROUP SECURITY την προστασία περίπου 17.000 συνδρομητών πανελλαδικά. Οι δέκτες λήψης σημάτων της Honeywell & Surgard system III είναι συμβατοί με όλους τους τύπους πινάκων – κωδικοποιητών των γνωστών οίκων του εξωτερικού, ενώ δέχονται όλα τα πρωτόκολλα επικοινωνίας.
Οι πολλές ψηφιακές τηλεφωνικές γραμμές που διαθέτει ο σταθμός για την επικοινωνία των συστημάτων ασφαλείας, εξασφαλίζουν πολύ υψηλή ταχύτητα και αξιοπιστία στη λήψη των σημάτων, ακόμα και σε περιόδους αιχμής. Όλα τα σήματα επεξεργάζονται από Computers με ειδικά σχεδιασμένο δικτυακό πρόγραμμα επεξεργασίας σημάτων και είναι διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή και για μεγάλο χρονικό διάστημα, σε κάθε εξουσιοδοτημένο ενδιαφερόμενο. Παράλληλα, το πρόγραμμα ελέγχει αυτόματα όλες τις λειτουργίες του σταθμού, μηδενίζοντας τις πιθανότητες ανθρώπινου λάθους ή τυχόν παράλειψης των πλήρως εκπαιδευμένων υπαλλήλων του σταθμού. Εκμεταλλευόμενη το άρτιο δίκτυο συνεργατών της στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα, είναι σε θέση να καλύψει κάθε σύγχρονη απαίτηση για παροχή υπηρεσιών ασφαλείας. Η έδρα της FIRE BURGLARY INSPECTION CCTV GROUP SECURITY που συστεγάζεται με τον Όμιλο Εταιρειών Automatic Alarm Systems, βρίσκεται στο νέο πενταόροφο ιδιόκτητο κτήριο 1.500 m2, στη Λεωφ. Πρωτοπαπαδάκη 83, στο Γαλάτσι.
Παναγιώτης Π. Λαιμός
General Manager
G4S Telematix S.A.
H G4S έχει αναπτύξει ένα ειδικό έξυπνο λογισμικό διαχείρισης όλων των εισερχόμενων σημάτων τηλεμετρίας, τροφοδοτούμενο από διάφορες πηγές σημάτων και αναγνωρίζει όλα τα πιθανά συμβάντα
- Η πραγματικότητα είναι ότι πλέον πληροφορική και τηλεπικοινωνίες δεν μπορούν σαφώς να διαχωριστούν, λαμβάνοντας υπόψη τις τελευταίες εξελίξεις. Η σημασία των τηλεπικοινωνιών στην τεχνολογική ανάπτυξη και εξέλιξη των υπηρεσιών μετάδοσης πληροφοριών, έγκειται στο ότι μέσω αυτών καθίσταται δυνατή η ελεύθερη και ταχύτατη ροή τεράστιου όγκου πληροφοριών μέσω των δικτύων, στον τελικό αποδέκτη. Η πρόοδος στον τομέα των τηλεπικοινωνιών και η διεύρυνση των ευρυζωνικών δικτύων, η οποία αναλύεται στην ανάπτυξη της ψηφιακής και δορυφορικής επικοινωνίας, συνέτεινε στη δημιουργία μίας ομογενούς δικτυακής υποδομής, στη βελτίωση της ταχύτητας μεταφοράς δεδομένων και πληροφοριών, καθώς και στη βελτίωση της σχέσης κόστους- απόδοσης. Η ποιότητα της διαχείρισης των σημάτων που λαμβάνονται σε ένα Κέντρο Ελέγχου, εξαρτάται από τη δημιουργία και χρήση έξυπνων λογισμικών, τα οποία λειτουργούν αυτοματοποιημένα μέσω απλών προδιαγεγραμμένων κανόνων, κλιμακοποιώντας τα εισερχόμενα σήματα σε βαθμίδες ανάλογα της κρισιμότητάς τους. Τα οφέλη της αυτοματοποίησης αυτής είναι η αύξηση της παραγωγικότητας του Κέντρου Ελέγχου καθώς και η άμεση ανταπόκριση σε περιστατικά ανάλογα της κρισιμότητάς τους. Οι υπηρεσίες ασφάλειας στον τελικό πελάτη βελτιώνονται μέσω των custom εφαρμογών που δύναται να παραχθούν ανάλογα με τις απαιτήσεις τους, μέσω της ταχύτητας ανταπόκρισης σε κάθε περιστατικό, καθώς και της αυτόματης ενημέρωσης του πελάτη. Ο ανθρώπινος παράγοντας αποτελεί ένα κομβικό σημείο μεταξύ τεχνολογίας και πελατειακής φιλοσοφίας. Τα έξυπνα συστήματα διαχείρισης περιστατικών δίνουν στους επαγγελματίες χειριστές ένα εργαλείο αυτοματοποιημένων μεθόδων και οδηγιών. Παρ’ όλα αυτά, ένα Κέντρο ελέγχου υπηρεσιών ασφαλείας οφείλει να διαθέτει εκπαιδευμένους χειριστές, που καλούνται να ενεργήσουν με επαγγελματισμό και εμπειρία, σε οποιοδήποτε περιστατικό χρήζει απόκλισης από τις προδιαγεγραμμένες διαδικασίες χειρισμού του.
- Ένα σύγχρονο Κέντρο Λήψης και Διαχείρισης Σημάτων Ασφαλείας οφείλει να διαθέτει τουλάχιστον τον παρακάτω τεχνολογικό εξοπλισμό: Αξιόπιστους δέκτες σημάτων (receivers) για τη σίγουρη και ασφαλή λήψη όλων των σημάτων με επάρκεια τηλεφωνικών γραμμών, αξιόπιστα τερματικά (clients), Back up servers και receivers για την απρόσκοπτη 24ωρη λειτουργία του Σταθμού, επάρκεια τηλεφωνικών γραμμών για την ταχύτατη λήψη των σημάτων συναγερμών, διαδικτυακούς receivers / IP receivers για τη λήψη σημάτων μέσω internet έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ταχύτητα μετάδοσης των δεδομένων χωρίς χρονικούς και χωρικούς περιορισμούς. Οι υποδομές του Κέντρου Λήψης σημάτων αποτελούν σημαντικό παράγοντα για την απρόσκοπτη και ασφαλή λειτουργία του.
Ενδεικτικά αναφέρουμε την απαίτηση θωράκιση του Σταθμού με αλεξίσφαιρα τζάμια, πόρτες ασφαλείας, θωράκιση τοίχων και περιβάλλοντος χώρου, συστήματα
πυρασφάλειας και πυρόσβεσης, ελεγχόμενη πρόσβαση με access control (διαβάθμιση πρόσβασης ανάλογα των δικαιωμάτων των χειριστών για είσοδο σε συγκεκριμένους χώρους), καταγραφή κλήσεων (μέσω ειδικού καταγραφικού) και γενικότερα τη συμμόρφωσή του με διεθνή πρότυπα γι’ αυτού του είδους τις εφαρμογές.
Η παρακολούθηση των περιβαλλόντων χώρων οφείλει να γίνεται μέσω κλειστού κυκλώματος με CCTV κάμερες και καταγραφή αυτών. Τέλος, ένας ιδιαίτερος χώρος computer room (φύλαξη του τεχνολογικού εξοπλισμού) με ελεγχόμενες συνθήκες περιβάλλοντος και ασφάλειας, είναι απαραίτητος για την εξασφάλιση της συνεχούς λειτουργίας του Σταθμού.
Η G4S εκτός των παραπάνω προδιαγραφών – που είναι οι ελάχιστες προδιαγραφές του Ομίλου για να λειτουργεί ένα επαγγελματικό Κέντρο Ελέγχου – διαθέτει επίσης και ένα πλάνο disaster recovery, το οποίο δύναται να τεθεί σε λειτουργία ανά πάσα στιγμή, εφόσον περιπτώσεις κακόβουλων ενεργειών ή φυσικών καταστροφών απαιτήσουν την εφαρμογή σε λειτουργία του, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη παροχή των υπηρεσιών ασφάλειας χωρίς καμία διακοπή. Το disaster recovery system λειτουργεί για όλους τους Κεντρικούς Σταθμούς της G4S σε όλη την επικράτεια. Πέραν των παραπάνω, η G4S έχει αναπτύξει ένα ειδικό έξυπνο λογισμικό διαχείρισης όλων των εισερχόμενων σημάτων τηλεμετρίας, τροφοδοτούμενο από διάφορες πηγές σημάτων και αναγνωρίζει όλα τα πιθανά συμβάντα, καθοδηγώντας το εξουσιοδοτημένο προσωπικό της στο χειρισμό των συμβάντων αυτών.
Το Σύστημα Διαχείρισης Περιστατικών (Incident Management System – IMS) παρέχει πληροφορίες σχετικές με τα περιστατικά τα οποία διαχειρίζεται, όπως η απεικόνιση της θέσης τους σε χάρτες και η συνεχής ενημέρωση για νεότερα σχετικά δεδομένα, παρέχοντας αναλυτικές οδηγίες για τη διαχείριση του κάθε περιστατικού.
Το σύστημα μπορεί να λάβει έξυπνες αποφάσεις μέσω προδιαγεγραμμένων κανόνων και να αποφασίσει μόνο του τι πρέπει να κάνει με κάθε περιστατικό. Έτσι, μπορεί η κρισιμότητα ενός περιστατικού να αλλάξει ανάλογα με τη θέση του συμβάντος, τον πελάτη τον οποίο αφορά, την ώρα που αυτό συνέβη ή σύμφωνα με άλλες παραμέτρους. Τα οφέλη για τον τελικό πελάτη είναι οι custom made υπηρεσίες διαχείρισης περιστατικών, η βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης, η βελτίωση της ασφάλειας των δραστηριοτήτων των πελατών της εταιρείας – μέσω της αυτόματης ενημέρωσης σε περίπτωση περιστατικών και η δυνατότητα αξιολόγησης αναλυτικών αναφορών και δεικτών, που μπορούν να υποδείξουν σημεία της επιχειρησιακής δραστηριότητας της εταιρείας τα οποία επιδέχονται βελτίωση.
Πόγκας Γιάννης
HELLAS MONITORING
Η εταιρεία μας, HELLAS MONITORING S.A., παρέχει όλες τις υπηρεσίες, που κάνουν τους πελάτες μας να λαμβάνουν ποιοτικές και αποτελεσματικές υπηρεσίες. Διαθέτουμε 3 υπερσύγχρονα Κέντρα Λήψης Σημάτων συναγερμών, αποτελούμενα από 40 ενεργές τηλεφωνικές γραμμές, 2 γραμμές GSM και 2 κάρτες λήψης σημάτων μέσω INTERNET
- Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα τα Κέντρα Παρακολούθησης Συστημάτων Ασφαλείας προσπαθούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των πελατών τους, οι οποίες έχουν φτάσει στο μέγιστο βαθμό – και αυτό είναι απόρροια της συνεχούς εξέλιξης τόσο στον τομέα της πληροφορικής όσο και των τηλεπικοινωνιών. Βέβαια, άλλα Κέντρα ανταποκρίνονται σε μεγαλύτερο βαθμό και άλλα σε μικρότερο σε αυτές τις απαιτήσεις, ανάλογα με τις προθέσεις της εταιρείας για επένδυση στους τομείς που προαναφέραμε. Ο τομέας της πληροφορικής έχει επιδράσει θετικά τόσο στη λήψη όσο και στη διαχείριση των σημάτων συναγερμού. Με σύγχρονο πρόγραμμα "windows" εξασφαλίζεται η ταχύτερη διαχείριση του σήματος και με τις τεράστιες δυνατότητες που έχουν τα λογισμικά αυτά, εξασφαλίζουν και στο χειριστή μεγαλύτερη σιγουριά και ευελιξία σε ό,τι αφορά στις ανάγκες κάθε πελάτη ξεχωριστά. Πολλές από τις δυνατότητες που έχουν τα σημερινά λογισμικά, δεν υπήρχαν τα προηγούμενα χρόνια. Είναι σημαντικό για μια εταιρεία να προσαρμόζεται στις ιδιαιτερότητες του κάθε πελάτη με επιτυχία.
Ο τομέας των τηλεπικοινωνιών και η εξέλιξή του, έχει συμβάλει σημαντικά στην οργάνωση των Κέντρων Παρακολούθησης. Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια – χωρίς αυτό να σημαίνει και ότι είναι απολύτως θετικό.
Έχουν παρατηρηθεί προβλήματα με κάποιες εταιρείες, τα οποία εντοπίζονται στο ότι δεν μπορούν να στείλουν πολλές φορές το σήμα συναγερμού στο Κέντρο επιτυχώς, προκειμένου να γίνει η αξιοποίησή του. Θετικό είναι ότι οι τηλεπικοινωνίες έχουν επηρεάσει στην καλύτερη προστασία και ασφάλεια του χώρου με διάφορες μορφές, όπως: λήψη σημάτων μέσω INTERNET, GSM, GPRS&CCTV (μετάδοση εικόνας).
Με αυτές τις παροχές εξασφαλίζεται ο ποιοτικότερος έλεγχος της επικοινωνίας του
συστήματος του πελάτη με τον κεντρικό σταθμό, καθώς και η άμεση ενημέρωση του
πελάτη όταν γίνει απώλεια αυτής. Η προσαρμογή των πελατών σε αυτές τις εξελίξεις θεωρώ ότι είναι ομαλή στο μεγαλύτερο ποσοστό. Όλες αυτές οι εξελίξεις που προαναφέραμε, βοηθούν το χειριστή για την εξασφάλιση του ποιοτικότερου αποτελέσματος, αλλά πιστεύω ότι πολλές φορές το αποτέλεσμα είναι συνάρτηση και της σωστής κρίσης του εκάστοτε χειριστή. - Σύμφωνα με τις εξελίξεις στους τομείς της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών πρέπει τα Κέντρα Παρακολούθησης να έχουν τις κατάλληλες υποδομές ώστε να υιοθετήσουν αυτές που στη σημερινή εποχή μας είναι πλέον αναγκαίες. Για να λειτουργήσει ένας σταθμός παρακολούθησης συστημάτων ασφαλείας αποδοτικά και αξιόπιστα, πρέπει καταρχάς να διαθέτει σύγχρονο Κέντρο Λήψης Σημάτων με όσο δυνατόν περισσότερο ενεργές γραμμές, ώστε να αποφεύγεται η καθυστέρηση της λήψης ενός σήματος. Όταν υπάρχει συνωστισμός σημάτων, αυτό το Κέντρο έχει τη δυνατότητα λήψης σημάτων μέσω GSM, INTERNET (για την εξάλειψη του κόστους κλήσεων) και GPRS. Θα πρέπει επίσης να χρησιμοποιούνται υπερσύγχρονοι server για την υποστήριξη του λογισμικού που χρησιμοποιεί κάθε εταιρεία, ώστε να γίνεται και καταγραφή των συμβάντων. Σε όλες αυτές τις παροχές θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο το μέγιστο back-up. Σαν πρόσθετη παροχή θα πρέπει να περιλαμβάνεται και η μετάδοση εικόνας, η οποία αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια ταχύρυθμα και αξιόπιστα.
Η εταιρεία μας, HELLAS MONITORING S.A., παρέχει όλες τις προαναφερόμενες υπηρεσίες, στοιχεία που κάνουν τους πελάτες μας να λαμβάνουν ποιοτικές και αποτελεσματικές υπηρεσίες. Διαθέτουμε 3 υπερσύγχρονα Κέντρα Λήψης Σημάτων συναγερμών, αποτελούμενα από 40 ενεργές τηλεφωνικές γραμμές, 2 γραμμές GSM και 2 κάρτες λήψης σημάτων μέσω INTERNET. Επίσης υπάρχει και δυνατότητα λήψης μέσω GPRS (IP κινητής τηλεφωνίας). Η εταιρεία μας, με την επένδυση στο γερμανικό πρόγραμμα διαχείρισης εικόνων της HEITEL πρωτοπορεί όσον αφορά στη μετάδοση εικόνας – και η διαφορά έγκειται στο ότι η εταιρεία μας δεν στηρίζεται σε προγράμματα που κάνουν προσπάθεια μέσω του internet explorer για να δουν μια εικόνα από έναν ασφαλιζόμενο χώρο .Το σήμα video από το εκάστοτε σύστημα έρχεται σαν alarm και διαχειρίζεται κατευθείαν από το χειριστή, ενώ παράλληλα βεβαίως γίνεται και καταγραφή στους server μας.
Ιωάννης Τούντας
Διευθυντής Τμήματος Τεχνολογικών Εφαρμογών
Interstar Security
Πλέον, η αιχμή του δόρατος του Κέντρου Λήψεως Σημάτων και Εικόνας της εταιρείας μας, είναι η μετάδοση και λήψη εικόνας σε real time, με υψηλή ανάλυση εικόνας μέσα από κορυφαία τεχνολογία, από περιοχές που δεν διαθέτουν ούτε σταθερό internet ούτε μόνιμο ρεύμα
- Ζούμε την εποχή των μεγάλων ανατροπών και της αλματώδους τεχνολογικής εξέλιξης. Τις τελευταίες δεκαετίες το σκηνικό μοιάζει να αλλάζει, μιας και η τεχνολογική εξέλιξη και ευρηματικότητα, πλέον δημιουργούν πολλές φορές κοινωνικές ανάγκες και μάλιστα με τέτοιο ρυθμό, που η κοινωνία δεν είναι πολλές φορές έτοιμη να υιοθετήσει τόσο άμεσα. Αποτέλεσμα των ανωτέρω διεργασιών είναι για παράδειγμα η σύγχρονη και ταχύτατη τηλεπικοινωνία, η πρόσβαση σε κόμβους πληροφόρησης με απεριόριστες δυνατότητες και φυσικά η συνεχόμενη και ανεξέλεγκτη ανταλλαγή υλικού, χωρίς εξακρίβωση, χωρίς στοιχειοθέτηση, χωρίς κριτική σκέψη, χωρίς έλεγχο εγκυρότητας και χωρίς πολλές φορές επιλογή αποδεκτών. Η ασφάλεια, δεν τίθεται έξω από αυτήν τη σκέψη. Η τηλεπικοινωνιακή επανάσταση που έχει κατακλύσει και τη χώρα μας, δίνει πλέον λύσεις για την ταχύτατη αποστολή σημάτων οποιασδήποτε μορφής, σε συγκεκριμένους αποδέκτες και κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες. Τα Κέντρα Λήψεως Σημάτων, οφείλουν πλέον να σταθούν στην αντίπερα όχθη της κοινωνικής ανάγκης για ασφάλεια και μέσα από τη χρήση εξειδικευμένων λογισμικών, διαθέσιμων δικτύων επικοινωνίας και άρτιου τεχνολογικά εξοπλισμού, να εξασφαλίσουν σε πρώτο χρόνο την αντίληψη κινδύνου και σε άμεσο δεύτερο χρόνο να οδηγηθούν στη διαχείριση κινδύνου.
Οι περισσότερες τεχνολογικές καινοτομίες έχουν επηρεάσει θετικά την αποτελεσματική παροχή ασφάλειας, αλλά ο ανθρώπινος παράγοντας είναι τελικά αυτός που θα κρίνει και θα διαχειριστεί όλη την πληροφόρηση και την επικοινωνία, με την εφαρμογή μιας σειράς από διαδικασίες, προκειμένου να παρέλθει ο κίνδυνος με επιτυχία. Ο χειριστής βάρδιας οφείλει να είναι εκπαιδευμένος στην τεχνολογία, χωρίς να είναι ανεκπαίδευτος στην ψυχολογία. - Όπως ανέφερα και προηγουμένως, οι κοινωνικές ανάγκες και η τεχνολογική εξέλιξη είναι ουσιαστικά ένας μόνιμος δεσμός. Οι κοινωνικές ανάγκες είναι μεγαλύτερες, άρα και οι απαιτήσεις και στο δικό μας τομέα των υπηρεσιών λήψης και διαχείρισης σημάτων, είναι σήμερα μεγαλύτερες. Η βάση αναφέρεται στο ελάχιστο «παραδοσιακό» Κέντρο Λήψεως Σημάτων συναγερμών, το οποίο μέσω τηλεφωνικής γραμμής (σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας, ή internet) λαμβάνει τα σήματα (alarm). Πλέον έχουμε τη δυνατότητα να φέρνουμε και εικόνα από το φυλασσόμενο χώρο είτε μέσω διαδικτύου (internet) είτε μέσω GSM modems, με αποτέλεσμα σε πραγματικό χρόνο να έχουμε ακριβή εικόνα και άποψη για το τι συμβαίνει σε χώρο από τον οποίο λαμβάνουμε σήμα κινδύνου. Το σύστημα alarm συνεργάζεται με το σύστημα CCTV σε πραγματικό χρόνο, με ταυτόχρονη μετάδοση και καταγραφή και μέσα από εναλλακτικές μορφές προεγκατεστημένης επικοινωνίας και τροφοδοσίας σε περίπτωση φθοράς ή βλάβης της τηλεφωνικής γραμμής ή κατά τη διακοπή ρεύματος. Η Interstar Security με τους δικούς της εγκατεστημένους servers, μπορεί και εφαρμόζει και τη δεύτερη καταγραφή (πέρα από την τοπική) για λόγους πρόσθετης ασφάλειας σε περίπτωση επιτόπου καταστροφής των καταγραφικών συσκευών. Πλέον, η αιχμή του δόρατος του Κέντρου Λήψεως Σημάτων και Εικόνας της εταιρείας μας, είναι η μετάδοση και λήψη εικόνας σε real time, με υψηλή ανάλυση εικόνας μέσα από κορυφαία τεχνολογία, από περιοχές που δεν διαθέτουν ούτε σταθερό internet ούτε μόνιμο ρεύμα. Αυτό άνοιξε και το δρόμο για μετάδοση εικόνας και ήχου από κινούμενο όχημα, από διανοίξεις σηράγγων στα οδικά δίκτυα και τις σιδηροδρομικές γραμμές, ή από απομακρυσμένα κομμάτια γης που μετατρέπονται σε φωτοβολταϊκά πάρκα, όπου τα σταθερά δίκτυα επικοινωνίας ή η παροχή ρεύματος, αποτελούν πολλές φορές ζωτικό πρόβλημα. Ταυτόχρονα, ο κάθε αρμόδιος έχει τη δυνατότητα να λαμβάνει με την ίδια επιτυχία και ποιότητα την εικόνα και τον ήχο, στο δικό του σταθερό υπολογιστή ή laptop ή κινητό τύπου pda με interactive επικοινωνία. Ταυτόχρονα, αυτό μεταφράζεται ως η απόλυτη λύση ασφάλειας σε χαμηλό κόστος για τον πελάτη, μιας και η άρτια τεχνολογία αιχμής σε συνδυασμό με τους κατάλληλα εκπαιδευμένους χειριστές του Κεντρικού Σταθμού, μειώνουν τη φυσική παρουσία στατικών φυλάκων σε οποιαδήποτε εγκατάσταση. Αντίθετα, η παρουσία Patrol σε περιοχές όπου κάνουν χρήση αυτής της συνδυασμένης λύσης, είναι άμεση και ουσιαστική. Γιατί, εκτός των άλλων, η λήψη των στιγμάτων μέσω GPS τόσο των σημάτων alarm, των εικόνων από τα συνεργαζόμενα CCTV αλλά και η συνεχής γνώση του χειριστή για την ακριβή ανά πάσα στιγμή θέση των Patrol οδηγούν – σε συνεργασία και με τους επόπτες – στην εκπόνηση μιας επιτυχημένης και με στόχο επιχείρησης για την αποτροπή ή καταστολή της οποιασδήποτε μορφής κινδύνου, με την παράλληλη έγκαιρη κλήση των επίσημων αρχών.
Βαλιούλης Κώστας
Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος
Personal Security
Η συνεχής παρακολούθηση και η υιοθέτηση των τελευταίων τεχνολογικών εξελίξεων με τον αποτελεσματικότερο τρόπο, η εφαρμογή καινοτομιών καθώς και οι καινούριες ιδιόκτητες κτιριακές εγκαταστάσεις μας, προσδίδουν στην εταιρεία μας ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο χώρο των Κέντρων Λήψεως Σημάτων συναγερμού.
H εταιρεία μας σε απόδειξη των ανωτέρω ιδιαιτεροτήτων που την καθιστούν από τις πρώτες στο χώρο της, απέκτησε από το 2003 το Ποιοτικό Πιστοποιητικό Υπηρεσιών ISO 9001:2008 του Οίκου Lloyd’s Register Quality Assurance.
- Στη σύγχρονη εποχή στην οποία ζούμε, οι γρήγοροι ρυθμοί των τεχνολογικών εξελίξεων είναι πλέον γεγονός! Οι κεντρικοί Σταθμοί Λήψεως Σημάτων επηρεάζονται άμεσα από τις εξελίξεις τόσο της τεχνολογίας όσο και των τηλεπικοινωνιών. Συγκεκριμένα, η αναβαθμισμένη ποιότητα και η ταχύτητα που προσφέρουν οι φορείς τηλεπικοινωνίας στη χώρα μας, εξελίσσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες των κεντρικών σταθμών. Μέσα από ένα ολοκληρωμένο δίκτυο σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, εξασφαλίζεται άμεση και αποτελεσματική μεταφορά σημάτων στους κεντρικούς σταθμούς. Η ορθή διαχείριση των σημάτων του συναγερμού επιτυγχάνεται τόσο μέσα από ένα σύγχρονο και σωστά δομημένο πληροφοριακό σύστημα, όσο και απο την επαρκή εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού.
Βασικός συντελεστής που επιβεβαιώνει τη σωστή και ασφαλή λειτουργία ενός Κέντρου Λήψεως Σημάτων είναι η χρήση τόσο ενός εξειδικευμένου λογισμικού όσο και ενός σύγχρονου πληροφοριακού συστήματος.
Ωστόσο, πρωταγωνιστικό ρόλο ενέχει ο ανθρώπινος παράγοντας, του οποίου η τεχνογνωσία και η άρτια εκπαίδευση σε συνδυασμό με τη σωστή χρήση των τεχνολογικών πόρων συμβάλλει στην ορθή, άμεση και αποτελεσματική διαχείριση των σημάτων συναγερμού. Ο κεντρικός σταθμός της Personal Security, με τα πλέον σύγχρονα μηχανήματα που διαθέτει, αξιοποιεί πλήρως το σύστημα συναγερμού που είναι τοποθετημένο στο χώρο του συνδρομητή.
Τα μηχανήματα του κεντρικού σταθμού τα οποία υποστηρίζονται από δίκτυο ηλεκτρονικών υπολογιστών με ανάλογο ειδικό πρόγραμμα, σε συνδυασμό με το έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό, διεκπεραιώνουν με ταχύτητα και υπευθυνότητα τα σήματα τα οποία λαμβάνει.
Οι τηλεφωνικές γραμμές με τις οποίες συνδέεται το σύστημα συναγερμού του συνδρομητή είναι ψηφιακές και συνοπτικές, ενώ παράλληλα παρέχεται η δυνατότητα σύνδεσης μέσω κινητής τηλεφωνίας, διεύθυνσης ΙΡ ή ακόμα και μέσω ασυρμάτου. Με αυτόν τον τρόπο αντιμετωπίζονται άμεσα τυχόν προβλήματα επικοινωνίας και ελαχιστοποιείται ο χρόνος επικοινωνίας μεταξύ συναγερμού και κέντρου. - Για την ολοκληρωμένη λειτουργία ενός Κέντρου Λήψεως Σημάτων απαιτείται η χρήση ενός σύγχρονου και αξιόπιστου προγράμματος διαχείρισης, ικανού να ανταποκρίνεται σε άμεση λήψη και αποθήκευση των πληροφοριών, ώστε να γίνεται σωστή διεκπεραίωση των σημάτων από το χειριστή. Η δυνατότητα αποθήκευσης back-up σε πλέον εξελιγμένους servers, η ύπαρξη ups και γεννητριών, η δυνατότητα λήψης και καταγραφής εικόνας, η λειτουργία τηλεφωνικού κέντρου που υποστηρίζει καταγραφή κλήσεων και τα ειδικά διαμορφωμένα computer rooms είναι ορισμένες από τις ελάχιστες προδιαγραφές που πρέπει να διαθέτει ένα σύγχρονο Κέντρο Λήψεως Σημάτων προκειμένου να ανταποκρίνεται στις διεθνείς προδιαγραφές.
Η δομημένη οργάνωση της Personal Security και ο συνδυασμός των δυνατοτήτων τόσο της τεχνολογίας όσο και του άρτια εκπαιδευμένου ανθρώπινου δυναμικού, προσφέρουν ολοκληρωμένες λύσεις στον τομέα της ασφάλειας.
Ανταμοιβή των προσπαθειών μας, είναι η ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία στο χώρο που δραστηριοποιούμαστε, αλλά κυρίως η σταθερή προσωπική σχέση που διαμορφώνουμε σε βάθος χρόνου με τους συνεργάτες μας, ακόμη και με τους πλέον απαιτητικούς. Στόχος μας παραμένει η παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου και αυτό επιτυγχάνεται με την επικέντρωσή μας στις ανάγκες του πελάτη, την άριστη τεχνολογία που χρησιμοποιούμε στις εφαρμογές μας και την άρτια κατάρτιση του προσωπικού μας.
Η συνεχής παρακολούθηση και η υιοθέτηση των τελευταίων τεχνολογικών εξελίξεων με τον αποτελεσματικότερο τρόπο, η εφαρμογή καινοτομιών καθώς και οι καινούριες ιδιόκτητες κτιριακές εγκαταστάσεις μας, προσδίδουν στην εταιρεία μας ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο χώρο των Κέντρων Λήψεως Σημάτων συναγερμού.
Τέλος, η εταιρεία μας σε απόδειξη των ανωτέρω ιδιαιτεροτήτων που την καθιστούν από τις πρώτες στο χώρο της, απέκτησε από το 2003 το Ποιοτικό Πιστοποιητικό Υπηρεσιών ISO 9001:2008 του Οίκου Lloyd’s Register Quality Assurance.
Παναγιώτης Κοτζαμανίδης
Γενικός Διευθυντής
Security Forces
Ο Όμιλος SECURITY FORCES εδώ και 22 έτη παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους πελάτες του, μιας και διαθέτει όλα τα παραπάνω, προστατεύοντας τις περιουσίες τους και έχοντας στο ενεργητικό του δεκάδες συλλήψεις επίδοξων διαρρηκτών. Η πιστοποίηση των υπηρεσιών του Ομίλου αποδεικνύεται και από την κατοχή ISO 9001:2000 & OHSAS 18001:2007.
- Η παροχή υπηρεσιών κεντρικού σταθμού Λήψης και Μεταβίβασης Σημάτων Συναγερμού, είναι ένας συνδυασμός επανδρωμένων και τεχνολογικών υπηρεσιών. Ο βασικός συντελεστής ενός Κέντρου Λήψης Σημάτων συνεχίζει να παραμένει ο ίδιος ο σταθμός. Σημαντικές αλλαγές έχουν γίνει στα λογισμικά επεξεργασίας των σημάτων και ειδικότερα με την εισαγωγή νέων τεχνολογιών, όπως επικοινωνία των συστημάτων των πελατών με τον κεντρικό σταθμό, μέσω ευθειών γραμμών, επικοινωνία μέσω G.S.M (data, message,or Voice) ή και επικοινωνία ΙP. Η επικοινωνία μέσω IP γραμμής είναι ό,τι πιο εξελιγμένο έχει να παρουσιάσει η αποστολή σημάτων σε κεντρικό σταθμό, μιας και έχει μηδενικό κόστος για τον πελάτη, αφού το σύστημά του μπορεί να στέλνει απεριόριστα σήματα στον κεντρικό σταθμό μέσω Internet. Παράλληλα, η ενδεχόμενη διακοπή της επικοινωνίας θα ενεργοποιήσει το εφεδρικό σύστημα G.S.M, το οποίο και θα στείλει άμεσα σήμα «απώλειας επικοινωνίας» στον κεντρικό σταθμό.
Η συμβολή εκπαιδευμένων χειριστών στη διαπεραίωση των σημάτων συνεχίζει να είναι απαραίτητη, μιας και αναλαμβάνουν τη μεταβίβαση των σημάτων διάρρηξης των ιδιωτικών εταιρειών προς τα περιπολικά οχήματα, τις αρχές ασφαλείας και την ενημέρωση των πελατών για οποιοδήποτε πρόβλημα τυχόν διαπιστωθεί.
Στο κομμάτι της επεξεργασίας των σημάτων έχουν εισέλθει ελληνικές εταιρείες λογισμικών, οι οποίες μετατρέπουν τα προγράμματα των κεντρικών σταθμών από την αγγλική γλώσσα στην ελληνική, με ελληνικά Interface, κάνοντας πιο εύκολη την εργασία των χειριστών και τη διεκπεραίωση των σημάτων. Η εξέλιξη της τεχνολογίας όμως – και ιδιαίτερα η είσοδος ιδιωτικών παρόχων τηλεφωνικών συνδέσεων στην ελληνική αγορά, έχει επιφέρει και διάφορα προβλήματα στην αποστολή των σημάτων από τα συστήματα των πελατών προς τον κεντρικό σταθμό. Στην περίπτωση αυτή, το πρόβλημα ξεπερνιέται με την εγκατάσταση ειδικού «φίλτρου» επάνω στην τηλεφωνική γραμμή του συστήματος. - Οι ελάχιστες προδιαγραφές που πρέπει να έχει μία ιδιωτική εταιρεία παροχής υπηρεσιών ασφαλείας για τον κεντρικό σταθμό της, είναι:
- Ένας επαγγελματικός κεντρικός Σταθμός Λήψης και Επεξεργασίας όλων των σημάτων
- Εφεδρικός κεντρικός Σταθμός ίδιας ποιότητας για οποιαδήποτε περίπτωση διακοπής λειτουργίας του πρώτου
- U.P.S. υποστήριξης των συστημάτων αυτών, τουλάχιστον για 8 ώρες
- Εκπαιδευμένοι χειριστές στη διαχείριση των σημάτων.
Εξυπακούεται ότι ο κεντρικός σταθμός θα είναι εγκατεστημένος σε αυτόνομο χώρο που θα πληροί προδιαγραφές ασφαλείας και η πρόσβαση σε αυτό θα είναι πλήρως ελεγχόμενη μέσω πολλαπλών δικλείδων ασφαλείας, όπως ενδεικτικά, access control, θύρες Interlock, C.C.T.V κ.ά. Ο προγραμματισμός των συστημάτων των πελατών (Dow loading-Up load) πρέπει να γίνεται από ένα και μόνο εξουσιοδοτημένο άτομο (supervisor). Η οποιαδήποτε ιδιωτική εταιρεία παροχής υπηρεσιών ασφαλείας που σέβεται τον εαυτό της αλλά και τους πελάτες της, πρέπει να έχει καθετοποιημένη παροχή υπηρεσιών, η οποία συμπεριλαμβάνει:
- Τεχνικό τμήμα εγκατάστασης και συντήρησης των συστημάτων ασφαλείας, αποτελούμενο από δικούς της τεχνικούς και όχι εργολάβους
- Κεντρικό Σταθμό Λήψης και επεξεργασίας σημάτων
- Περιπολικά οχήματα ΑΜΕΣΗΣ ΕΠΕΜΒΑΣΗΣ.
Ο Όμιλος SECURITY FORCES εδώ και 22 έτη παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους πελάτες του, μιας και διαθέτει όλα τα παραπάνω, προστατεύοντας τις περιουσίες τους και έχοντας στο ενεργητικό του δεκάδες συλλήψεις επίδοξων διαρρηκτών. Η πιστοποίηση των υπηρεσιών του Ομίλου αποδεικνύεται και από την κατοχή ISO 9001:2000 & OHSAS 18001:2007.
Παράλληλα, o Όμιλος SECURITY FORCES παρέχει μια πρωτοποριακή υπηρεσία στους πελάτες του, η οποία αφορά στη «μίσθωση συστημάτων ασφαλείας» και πυρόσβεσης, όποιου χρηματικού ύψους και εάν είναι αυτά, αναλαμβάνοντας παράλληλα:
- Τη ΔΩΡΕΑΝ τεχνική μελέτη
- Τη ΔΩΡΕΑΝ εγκατάσταση των συστημάτων
- Τη ΔΩΡΕΑΝ παρακολούθησή τους και
- Το ΔΩΡΕΑΝ service & συντήρησή τους.
Φυσικά, η μετεξέλιξη των παραδοσιακών κεντρικών Σταθμών Λήψης και Διαχείρισης Σημάτων Συναγερμού, είναι η μεταφορά και λήψη εικόνας από το χώρο των πελατών, στον κεντρικό σταθμό, ο οποίος καταγράφει τα δεδομένα σε αρχεία του. Αυτού του είδους η υπηρεσία ακόμη δεν είναι αρκετά διαδεδομένη, μιας και απαιτεί περαιτέρω οικονομική επένδυση από την πλευρά των εταιρειών παροχής υπηρεσιών ασφαλείας, μεγαλύτερους χώρους και ειδικότερα, αποδοχή του υψηλού κόστους του εξοπλισμού από τους πελάτες, κάτι που είναι αρκετά δύσκολο με τις σημερινές οικονομικές συγκυρίες που όλοι γνωρίζουμε.
Χαράλαμπος Καραμπάτσος
Πρόεδρος και Γενικός Διευθυντής
SPARTAN SECURITY
Bελτιώνουμε διαρκώς τις υποδομές μας ώστε χωρίς εφησυχασμό να καλύπτουμε τις νέες ανάγκες. Η Spartan Security έχει εσωτερικές διαδικασίες και εκπαιδευμένο προσωπικό, ώστε να υπάρχει απρόσκοπτη λειτουργία ακόμα και σε συνθήκες βλάβης οποιουδήποτε τμήματος του εξοπλισμού.
- Το τρίπτυχο σύστημα ασφαλείας – πάροχος – κέντρο λήψης παραμένει η καρδιά της διαδικασίας. Κάθε τεχνολογική πρόοδος είναι ευκαιρία και αφορμή για αύξηση του βαθμού ασφαλείας του κτηρίου και βέβαια της αποτελεσματικότητας της υπηρεσίας μας. Οι τεχνολογικές εξελίξεις στους υπολογιστές δίνουν σταθερότερα λειτουργικά συστήματα, μεγαλύτερη ταχύτητα στην επεξεργασία πληροφοριών και τελικά μικρότερο χρόνο διεκπεραίωσης της αποστολής ενός σήματος του συστήματος συναγερμού. Ενώ οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι βελτιώνουν τις υποδομές τους προσφέροντας σταθερότερες συνδέσεις με τους φυλασσόμενους χώρους, μέρος των παλαιών προβλημάτων υπάρχει, με αποτέλεσμα διακοπές στις συνδέσεις των συνδρομητών.
Σε ό,τι έχει να κάνει με τον παράγοντα άνθρωπο και βέβαια επιβεβαιώνω την κρισιμότητα του κομβικού του ρόλου. Πολλά χρόνια πριν από την έλευση των προτύπων πιστοποίησης ποιότητας, η εταιρεία μας έχει σχεδιάσει και εφαρμόσει το πλέον δοκιμασμένο μοντέλο εσωτερικής εκπαίδευσης και αξιολόγησης εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων στις χειρίστριές της. Έχοντας άρτιο εσωτερικό σχεδιασμό, μεγιστοποιούμε την αρτιότητα των διαδικασιών μας, διασφαλίζοντας έτσι την καλή λειτουργία της υπηρεσίας. Τρανή απόδειξη αποτελεί το γεγονός πως οι προϊστάμενες του κεντρικού σταθμού μας, μετρούν περισσότερα από 15 συνεχή χρόνια εργασιακής αφοσίωσης στο δύσκολο ωράριο λειτουργίας. Αυτή η συσσωρευμένη εργασιακή εμπειρία, παράγει ποιοτική και αποτελεσματική υπηρεσία. - Ασφαλώς στην εποχή μας οι απαιτήσεις στον τομέα των υπηρεσιών λήψης και διαχείρισης είναι όχι μόνο μεγαλύτερες από ποτέ, αλλά και εξαιρετικά κρίσιμες. Για το λόγο αυτό εμείς στη Spartan δεν κρίνουμε σωστό για έναν κεντρικό σταθμό να καλύπτει κάποιες «απαραίτητες ελάχιστες» προδιαγραφές, αλλά στοχεύουμε στην αδιάλειπτη και απρόσκοπτη λειτουργία ενός μηχανισμού που «ακούει» και «βλέπει» συνεχώς.
Με αυτήν τη φιλοσοφία, βελτιώνουμε διαρκώς τις υποδομές μας ώστε χωρίς εφησυχασμό να καλύπτουμε τις νέες ανάγκες. Δημιούργημά μας είναι το μόνο ίσως τελείως αυτόνομο κτήριο ΚΛΣ, που διαθέτει 2 γεννήτριες (35 & 8 KVA), 2 συστοιχίες UPS (12 KVA x 2 και 8 KVA x 2), 2 ηλεκτροκίνητους διακόπτες αυτόματης μετάπτωσης ρεύματος 50Hz, αυτόνομο ιδιόκτητο δίκτυο οπτικών ινών (συνεργαζόμενο με όλους τους τηλεφωνικούς παρόχους με 60 κανάλια φωνής και 4 internet) 2 MBps u/d, ιδιόκτητο δίκτυο LMDS (σε εξέλιξη), ιδιόκτητες IP διευθύνσεις class c από τη Ripe, 8 ανεξάρτητες κονσόλες 14 γραμμών έκαστη και IP γραμμές (50% σε εφεδρεία), racks δρομολόγησης δικτύου, IBM BLADE server και 4 backup HP servers. Αυτές και άλλες δευτερεύουσες επενδύσεις ενισχύουν την αυτονομία του μηχανισμού της SPARTAN, εκμηδενίζοντας τις βλάβες και τον downtime χρόνο του ΚΛΣ. Βέβαια, υποδομή δεν είναι μόνο ο εξοπλισμός αλλά και το σχέδιο αντιμετώπισης μιας κρίσης. Η εταιρεία έχει εσωτερικές διαδικασίες και εκπαιδευμένο προσωπικό, ώστε να υπάρχει απρόσκοπτη λειτουργία ακόμα και σε συνθήκες βλάβης οποιουδήποτε τμήματος του εξοπλισμού.
Ο 24ωρος αυτός μηχανισμός υλοποιείται και ελέγχεται με το κατάλληλο και εξειδικευμένο λογισμικό. Πρόκειται για μία ERP εφαρμογή που αναπτύσσεται εδώ και μια διετία με οδηγό τα διεθνή πρωτόκολλα επικοινωνίας των συστημάτων συναγερμού. Νομίζω πως για πρώτη φορά μια τέτοια εφαρμογή ενσωματώνει λειτουργίες Οίκων που κατασκευάζουν πρωτόκολλα μετάδοσης εικόνας και διαχείρισης οχημάτων. Αυτή η εφαρμογή γίνεται κάθε μέρα σοφότερη, καθώς εμπλουτίζεται από τα 20 χρόνια της εμπειρίας μας, και παραμετροποιείται πλήρως ακολουθώντας τις απαιτήσεις των συνεργατών.
Οι διαδικασίες αυτές είναι υπό την επίβλεψη – πρότυπο ISO 9001, για την απόκτηση του οποίου θα πιστοποιηθούμε μέσα στους επόμενους 3 μήνες.
Τόσο η εφαρμογή όσο και η πιστοποίηση αφορούν σε όλα τα τμήματα ενός αυτόνομου ΚΛΣ (σύστημα συνδρομών, έκδοση λογαριασμών, εμπορική διαχείριση, λογιστήριο, αποθήκη, τεχνικό τμήμα, πωλήσεις, γραμματεία) καθιστώντας την εταιρεία paperless.
Στη SPARTAN, το ΚΛΣ λειτουργεί σε νέο χώρο του κτηρίου ο οποίος διαθέτει κυριολεκτικά ό,τι καλύτερο υπάρχει τεχνολογικά και μηχανολογικά. Σας προσκαλώ όποτε θέλετε να το διαπιστώσετε.