Lübeck – Ένα ασφαλές λιμάνι με IP κάμερες της Mobotix
Ολοκληρωμένη ασφάλεια, λειτουργικότητα και εξοικονόμηση πόρων προσέφερε στο μεγαλύτερο λιμάνι της Γερμανίας στη Βαλτική θάλασσα η εγκατάσταση IP καμερών της Mobotix.
MOBOTIX
sales@mobotix.com
www.mobotix.com
Επιμέλεια Κειμένου
ΑΑ ΑLARM
Τ: 2103800100
Πιστοποιημένο σύμφωνα με το ISPS
Η λιμενική εγκατάσταση στο Lubecker Hafen-Gesellschaft (LHG) έχει λάβει την πιστοποίηση για τον Κώδικα Ασφάλειας Διεθνών Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ISPS-Code). Ο κώδικας αυτός περιλαμβάνει πλήθος δεσμευτικών διεθνών μέτρων για τη βελτίωση της ασφάλειας των λιμένων. Όπως συμβαίνει και με τα αεροδρόμια, για παράδειγμα, για τους περίπου 600.000 επιβάτες πλοίων που διέρχονται μέσω του λιμανιού του Lubeck απαιτείται η διέλευσή τους από μια πύλη ασφαλείας, πριν τους επιτραπεί η επιβίβαση στα πλοία. Τα ταξιδιωτικά τους έγγραφα, οι βαλίτσες και οι χειραποσκευές ελέγχονται προσεκτικά, ενώ τα αυστηρά μέτρα ασφαλείας στην είσοδο του λιμανιού και στα σημεία πρόσβασης παρέχουν λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με το ποιος ακριβώς βρίσκεται στις λιμενικές εγκαταστάσεις, σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή.
Το μεγαλύτερο λιμάνι της Γερμανίας στη Βαλτική Θάλασσα
Με μερίδιο αγοράς 40 τοις εκατό, το Lubeck είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Γερμανίας στη Βαλτική Θάλασσα. Πέρυσι, το λιμάνι του Lubeck διαχειρίστηκε περίπου 25,4 εκατομμύρια εμπορευμάτων. Η βαριά κυκλοφορία του λιμανιού, με περίπου 150 αναχωρήσεις προς 24 λιμάνια την εβδομάδα, μαζί με την εξαιρετική του ικανότητα να χειρίζεται τον όγκο των εισαγωγών / εξαγωγών, συμβάλλουν στην επιτυχία του Lubeck.
Συνεχής επιτήρηση βίντεο
Οι δημόσιες λιμενικές εγκαταστάσεις, που λειτουργούν υπό τη διεύθυνση της LHG (Lubecker Hafen-Gesellschaft mbH), περιλαμβάνουν τέσσερις ζώνες με συνολική έκταση 120 στρέμματα και 15 θέσεις ελλιμενισμού. Περίπου 730.000 ρυμουλκούμενα και φορτηγά και περίπου 1.800 αμαξοστοιχίες κινούνται εντός και εκτός των εγκαταστάσεων του λιμανιού κάθε χρόνο, ενώ σχεδόν 90.000 κοντέινερ μεταφορτώνονται στο λιμάνι αυτό. Για να εξασφαλίσει την ολοκληρωμένη ασφάλεια μιας τέτοιας έκτασης, η LHG επέλεξε τη MOBOTIX και τις IP κάμερές της, ώστε να έχει συνεχή επιτήρηση και καταγραφή όλων των αποφασιστικής σημασίας περιοχών του λιμανιού.
Σχέδιο υλοποίησης της Ασφάλειας του Λιμανιού
Έλεος Τρέιλερ – Η ασφάλεια διαδραματίζει έναν απολύτως κρίσιμο ρόλο στη διαχείριση των οχημάτων λειτουργίας. Μέσω του συστήματος ελέγχου τρέιλερ, τα φορτηγά που περνούν την πύλη με ταχύτητα έως και 30 χλμ/ ώρα, ελέγχονται με τη χρήση προηγμένων νέων συστημάτων και φωτογραφίζονται από όλες τις πλευρές από ψηφιακές κάμερες. Όλα τα στοιχεία και οι φωτογραφίες είναι διαθέσιμα στην αντίστοιχη υπηρεσία κρατήσεων, αρχειοθετούνται και, αν ζητηθεί, τίθενται στη διάθεση της ναυτιλιακής εταιρείας online. Αυτό επιτρέπει στο τμήμα υπηρεσιών του λιμένα να προσδιορίζει για παράδειγμα, αν μια ζημιά σε κάποιο όχημα συνέβη μέσα στο λιμάνι ή αν το όχημα είχε ήδη καταστραφεί κατά την είσοδό του σε αυτό. Έτσι, καθίσταται πρακτικά αδύνατη η κλοπή των τρέιλερ. «Συναντήσαμε πολλές δυσκολίες, όταν μας ανατέθηκε το αρχικό σύστημα στη σκανδιναβική προκυμαία», παραδέχτηκε ο Thomas Kapscha, εξωτερικός συνεργάτης για το έργο της πύλης ελέγχου της LHG για λογαριασμό του τμήματος πληροφορικής της Lubecker Hafen-Gesellschaft . «Το χειμώνα, ο ήλιος ήταν τόσο χαμηλά ώστε οι υπάρχουσες κάμερες δεν έκαναν σωστά τη δουλειά τους. Δεν μπορούσες να διακρίνεις τίποτα. Προσπαθήσαμε να το διορθώσουμε, αλλάζοντας τις θέσεις των καμερών, έτσι όμως δεν εστίαζαν στις πινακίδες. Αυτό σήμαινε ότι χρειαζόμασταν επιπλέον κάμερες για να λύσουμε το πρόβλημα αυτό».
Λύση προβλήματος με τον οπίσθιο φωτισμό – Η καθοριστική συμβουλή προήλθε από μια εταιρεία παροχής υπηρεσιών πληροφορικής, την Conect KommunikationssystemeGmbH (www.conect-online.de), που παρουσίασε στους επόπτες της LHG την τεχνολογία των καμερών MOBOTIX. Το σύστημα τότε ελέγχθηκε διεξοδικά και έγινε σύγκριση με ανταγωνιστικές λύσεις. «Ανακαλύψαμε πως η IP κάμερα της MOBOTIX ήταν τέλεια προσαρμοσμένη στις ανάγκες μας», δήλωσε ο Thomas Kapscha. Το σύστημα ήταν εξαιρετικά εύκολο να ενσωματωθεί στο υπάρχον δίκτυό μας, καθώς επίσης στο λογισμικό σάρωσης. Επιπλέον, η κάμερα προσφέρει εξαιρετική σχέση τιμής/απόδοσης και δεν έχει κανένα πρόβλημα με τον οπίσθιο φωτισμό». Σε αντίθεση με τις περισσότερες κάμερες, οι MOBOTIX δεν λειτουργούν με φακούς αυτόματης ίριδας, που σκουραίνουν τμήματα της εικόνας όταν υπάρχει οπίσθιος φωτισμός. Η τεχνολογία MOBOTIX χρησιμοποιεί ρυθμιζόμενα παράθυρα για την έκθεση του φωτός, που επιτρέπουν να την ελέγχεις με τον τρόπο ακριβώς που επιθυμείς.
Μικρότερος όγκος εργασιών
Από τη στιγμή που οι κάμερες είχαν χρησιμοποιηθεί με επιτυχία στις πύλες ελέγχου, ήταν σαφές ότι η τεχνολογία MOBOTIX θα προσέφερε επίσης την ιδανική λύση για την υλοποίηση της πιο εκτεταμένης επιτήρησης που απαιτείται για την πιστοποίηση ISPS. Επιπλέον, οι υπεύθυνοι σχεδίαζαν να καταργήσουν σταδιακά τα υπάρχοντα αναλογικά συστήματα και να τα αντικαταστήσουν με IP κάμερες.
Η λύση αυτή θα χρησιμοποιηθεί αρχικά στα σημεία πρόσβασης για τους πεζούς και τα οχήματα. Στον τερματικό σταθμό Schlutop, που δεν είναι εξοπλισμένος με κάποια πύλη ελέγχου, συνολικά έξι κάμερες – τρεις σε κάθε διαδρομή- έχουν εγκατασταθεί για να φωτογραφίζουν το μπροστινό και το πίσω μέρος των οχημάτων, καθώς και τους οδηγούς των φορτηγών και των τρέιλερ που εισέρχονται και εξέρχονται από το σταθμό . Αυτό είναι απαραίτητο, καθώς οι νταλίκες και τα τρέιλερ γενικά έχουν διαφορετικές πινακίδες κυκλοφορίας, και είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ακριβώς ποιος είναι στο χώρο του σταθμού. «Είναι πραγματικά χρήσιμο σε αυτή την περίπτωση να μπορούμε να ελέγχουμε τις κάμερες χρησιμοποιώντας ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών σημάτων και όχι αποκλειστικά και μόνο μέσω του ενσωματωμένου αισθητήρα εικόνας», εξηγεί ο Τόμας Kapscha.
Σε σύγκριση με άλλα IP συστήματα, απαιτείται πολύ μικρότερος όγκος εργασιών για την καλωδίωση και την εγκατάσταση αυτών των καμερών.
Πλάνο με περισσότερες από 40 κάμερες
Προς το παρόν, η LHG διαθέτει 25 κάμερες MOBOTIX σε λειτουργία. Τα οφέλη δεν περιορίζονται μόνο στην τεκμηρίωση της ζημιάς σε φορτηγά και σε τρέιλερ, καθώς οι κάμερες έδωσαν τη δυνατότητα στην LHG να φέρει στο φως μια σειρά από αδικήματα, συμπεριλαμβανομένης της κλοπής καυσίμων, παραβιάσεων και βανδαλισμών. Η LHG είναι προφανέστατα πολύ ικανοποιημένη με αυτό το σύστημα ασφαλείας, δεδομένου ότι η εταιρεία σχεδιάζει να εγκαταστήσει επιπλέον 40 κάμερες ή και περισσότερες.