Οι απαιτήσεις στην ανταγωνιστική αγορά των υπηρεσιών ασφάλειας
Επιχειρώντας να αφουγκραστούμε τη φιλοσοφία της αγοράς των ιδιωτικών επανδρωμένων υπηρεσιών ασφάλειας στην Ελλάδα σε κάποια σημαντικά θέματα που αφορούν τον κλάδο, απευθυνθήκαμε σε στελέχη εταιριών του χώρου ζητώντας τους να μας αναπτύξουν τις απόψεις τους στους δύο παρακάτω άξονες:
- Ποιοι είναι οι παράγοντες εκείνοι, που μπορούν να προσφέρουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη θέση μιας επιχείρησης στην ιδιαίτερα απαιτητική και ανταγωνιστική αγορά των υπηρεσιών ασφάλειας στην Ελλάδα σήμερα ;
- Κατά πόσο η εξειδίκευση σε συγκεκριμένους τομείς υπηρεσιών ασφάλειας και η ανάληψη έργων σε συγκεκριμένες εγκαταστάσεις μπορεί να ενισχύσει την δυναμική μιας επιχείρησης και πως επιτυγχάνεται αυτή ;
Ας δούμε τι μας απάντησαν.
Ειρήνη Φραγκουλάκη
Assistant Manager
Asterion Securita’s group international L.T.D
Οι σύγχρονες επιχειρήσεις-οργανισμοί, που έχουν ως κύριο αντικείμενο δραστηριότητας παροχή υπηρεσιών ασφαλείας, υπάρχουν και λειτουργούν μέσα σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό. Κάθε επιχείρηση, στοχεύει στην επίτευξη συγκεκριμένων αποτελεσμάτων μέσω της μέγιστης δυνατής αξιοποίησης όλων των παραγωγικών πόρων που διαθέτει, σχεδιάζει και εφαρμόζει, ώστε μέσα από την προσπάθεια τους να κερδίσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Οι παράγοντες εκείνοι, που μπορούν να προσφέρουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη θέση μιας επιχείρησης είναι:
- Η σωστή κατάρτιση και συνεχείς εκπαίδευση τού προσωπικού
- Η καλή οργάνωση
Πιο αναλυτικά το προσωπικό της επιχείρησης θα πρέπει να έχει :Πείρα σε θέματα ασφάλειας – Πολύ καλή σχέση με την τεχνολογία – Ικανότητα καινοτομίας υπηρεσιών – Ικανότητα να χρησιμοποιηθεί το διαδίκτυο, για να διευθύνει τις διάφορες επιχειρησιακές δραστηριότητες – Δεξιότητες επικοινωνίας – Ευχάριστοι, ευγενικοί υπάλληλοι, για την εξυπηρέτηση πελατών.
Η καλή οργάνωση σχετίζεται με :
- Οργανωτική ικανότητα της εταιρίας.
- Τα ανώτερα συστήματα πληροφοριών.
- Τη δυνατότητα να αποκριθεί γρήγορα στη μετατόπιση των συνθηκών στην αγορά.
- Γρήγορα, ακριβής τεχνική βοήθεια.
- Έξυπνη διαφήμιση.
Αφενός η είσοδος νέων εταιρειών στον κλάδο και η διάθεση τους να αποσπάσουν ένα μερίδα αγοράς δημιουργούν πιέσεις στις τιμές, στα κόστη και στις επενδύσεις. Αφετέρου, αυτό που πρέπει να κάνει μια εταιρεία για να παραμείνει ανταγωνιστική είναι να διατηρήσει τις τιμές χαμηλές για να αποθαρρύνουν τους ανταγωνιστές της. Αν και οι φραγμοί εισόδου είναι χαμηλοί και οι νεοεισερχόμενοι παίκτες δεν περιμένουν σημαντική αντίδραση από τους εδραιωμένους ανταγωνιστές.
Είναι γεγονός ότι το ¶ρτιο εκπαιδευτικό πιστοποιημένο προσωπικό, με πολύχρονη πείρα και εξειδίκευση σε θέματα ασφαλείας και διαχείρισης κρίσεων ενισχύει σε μεγάλο βαθμό μια επιχείρηση .
Βασικός παράγοντας επιτυχίας για ακόμα φορά αναδεικνύεται το ανθρώπινο δυναμικό ιδιαίτερης υψηλής εξειδίκευσης, η απόδοση του οποίου, χαρακτηρίζει την αποτελεσματικότητα κάθε οργανισμού, αποτελώντας την κινητήρια δύναμη λειτουργίας και ανάπτυξης. Οι γνώσεις, τα προσόντα και η διάθεση του ανθρώπινου δυναμικού, η συμμετοχή σε κοινούς στόχους, όλα αντανακλούν και επηρεάζουν την παραγωγικότητα της επιχείρησης όπως επίσης και το επίπεδο της εξυπηρέτησης πελατών, τη φήμη και εικόνα που προβάλλει και τελικά την βιωσιμότητά της.
Η διαχείριση ανθρώπινων πόρων καθώς και ο ρόλος που διαδραματίζει η διεύθυνση ανθρώπινου δυναμικού στην αξιοποίηση και αξιολόγηση του προσωπικού που έχουν ως κύριο αντικείμενο δραστηριότητας παροχή υπηρεσιών ασφαλείας είναι πολύ σημαντικός. Ο εξοπλισμός ή τεχνολογία αλλά και το εργατικό δυναμικό και οι διαδικασίες με τις οποίες αυτές διαμορφώνονται, μετατρέπονται σε στρατηγικό πλεονέκτημα και διατηρείται.
Οι παράγοντες που διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στη δημιουργία του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος είναι η δομή και η ένταση της αντιπαλότητας στον κλάδο, οι συνθήκες που διαμορφώνουν και επηρεάζουν τη ζήτηση, οι συντελεστές παραγωγής και τέλος ο αριθμός και η δυναμική των ανταγωνιστών. Οι τεχνολογικές εξελίξεις έχουν ως συνέπεια, μεταξύ άλλων, την καθιέρωση περισσότερο αποκεντρωμένων και ευέλικτων μεθόδων καταμερισμού υπηρεσιών .
Έφη Μπαντή
Σύμβουλος Ασφάλειας
Dias Security
Στην σημερινή δύσκολη και απαιτητική ανταγωνιστική αγορά των υπηρεσιών ασφάλειας στην Ελλάδα, δημιουργούνται 3 βασικά προβλήματα. Τα προβλήματα αυτά αφορούν τη σωστή επικοινωνία με το πελάτη, την εκπαίδευση του προσωπικού – το οποίο είναι ο κορμός των επιχειρήσεων ασφάλειας – και την ποιότητα των υλικών που διατίθενται στο εμπόριο.
Η σωστή επικοινωνία με το πελάτη είναι απολύτως απαραίτητη έτσι ώστε να προλάβουμε κάποια ενδεχόμενη δυσαρέσκεια του που θα έχει επίπτωση και στην ασφάλεια. Επίσης είναι σημαντικό το θέμα της προσωπικής επαφής, έτσι ώστε να υπάρχει εμπιστοσύνη του πελάτη προς την εταιρεία και αυτός να έχει τη δυνατότητα να κατανοήσει πολύ καλύτερα τις υπηρεσίες ασφάλειας καθώς και να εφαρμόσει τα μέτρα ασφαλείας που χρειάζονται.
Η εκπαίδευση του προσωπικού, είναι ένα φλέγον ζήτημα το οποίο είναι απαξιωμένο ..και απο το ίδιο το προσωπικό ασφαλείας. Η εταιρεία πρέπει να εξηγήσει ότι εκτός απο την άδεια εργασίας προσωπικού ασφαλείας, η οποία είναι υποχρεωτική, τα διάφορα σεμινάρια συμπεριφοράς, αυτοάμυνας, πρώτων βοηθειών, διαχείριση έκτακτης ανάγκης τα οποία είναι βασικά για τη σωστή λειτουργία του επαγγέλματος, είναι απαραίτητα στοιχεία ώστε να μπορέσει ο φύλακας να εργαστεί σε οποιαδήποτε επιχείρηση.
Ο παράγοντας κόστους αντιτίθεται στο παράγοντα της αγοράς. Ήδη στην αγορά υπάρχουν τόσα συστήματα ασφάλειας με τόσο ανταγωνιστικές τιμές τα οποία μπερδεύουν το καταναλωτή και σε συνδυασμό με τη δύσκολη οικονομική εποχή που διανύουμε, δε προσέχουν τόσο τη ποιότητα όσο τη τιμή με αποτέλεσμα να κλονίζεται η εμπιστοσύνη λόγω της μη σωστής λειτουργίας των συστημάτων. ¶ρα αυτό μας επαναφέρει στο 1ο κεφάλαιο της επικοινωνίας.
Η εξειδίκευση σε τομείς υπηρεσιών ασφάλειας όπως επίσης και η ανάληψη έργων μπορεί να ενισχύσει τη δυναμική μιας επιχείρησης.
Τ ο περιβάλλον που εργαζόμαστε μας επιβάλλει την προσαρμογή, ανάλογα με τις ανάγκες που εξελίσσονται και δημιουργούνται, και είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθήσουμε. ¶λλωστε η φιλοσοφία είναι η εξυπηρέτηση του πελάτη με βελτίωση της ποιότητας των υλικών και εξέλιξη δυνατοτήτων και απόδοσης του ανθρώπινου δυναμικού.
Αλέξης Κεραμάρης
Γενικός Διευθυντής
Protection Plus Security
Μέσα σε μια παγκόσμια κρίση αξιών, οικονομικών ανακατατάξεων και ανθρωπιστικής υποβάθμισης, γεννάται επιτακτικά η αναγκαιότητα της εξασφάλισης – παροχής ασφάλειας, σε μια άνευ ορίων ανασφάλεια, που συναντάται σε ατομικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.
Στον ελλαδικό χώρο μιας και σ΄ αυτόν πρέπει να στραφούν τα βλέμματα και το ενδιαφέρον μας, καθίσταται πλέον απαραίτητη η ύπαρξη και δημιουργία επιχειρήσεων υπηρεσιών ασφαλείας, που η λειτουργία και η οργάνωσή τους θα πρέπει να βασίζεται σε νέα δεδομένα, αλλάζοντας εκ βάθρων το μέχρι τούδε ισχύον καθεστώς.
Ο ηγέτης μιας τέτοιας νεωτερίστικης εταιρείας, θα πρέπει να γίνεται κοινωνός των κοινωνικών – τεχνολογικών ανακατατάξεων και εξελίξεων και όχι να παρουσιάζεται ως απλός θεατής. Η εμπιστοσύνη μεταξύ των μελών του κάθε οργανισμού δεν επιβάλλεται αλλά κερδίζεται, από αμφίδρομη επικοινωνία και συλλογική εργασία, με ανταγωνιστικό πνεύμα.
Ο ανταγωνισμός που αναπτύσσεται ανάμεσα σε εμπορικές εταιρείες, οι οποίες παράγουν το αυτό προϊόν στον τομέα των υπηρεσιών Ασφαλείας, πρέπει να εντάσσεται και να διατηρείται σε ορισμένα θεμιτά πλαίσια και να έχει ως αποτέλεσμα την πρόοδο, την ενεργοποίηση ατόμων, προσφέροντας καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών, με γνώμονα τις τάσεις ανταγωνιστικής πολιτικής και επαγγελματικής εξέλιξης. Η εξειδίκευση σε συγκεκριμένους τομείς των υπηρεσιών ασφαλείας, με αποτέλεσμα τη βαθύτερη γνώση (KNOW HOW) και την ποιοτική – ποσοτική απόδοση των εμπλεκομένων σ΄ αυτές, έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση παραγωγικότητας, της ατομικής υπευθυνότητας με παράλληλη καλυτέρευση των όρων του κοινωνικού συνόλου, σε επίπεδο οικονομικής και τεχνολογικής προόδου.
Η παραγωγικότητα ως μέγεθος της παραγωγικής διαδικασίας, εξαρτάται από την τελειότητα των μέσων παραγωγής, από την επιδεξιότητα, την οργάνωση και το σχεδιασμό της εργασίας, από το γενικότερο επίπεδο ανάπτυξης επιστήμης και τεχνολογίας και κυρίως από τις φυσικές συνθήκες.
Όλα αυτά θα ενισχύσουν τη δυναμική της επιχείρησης, εξασφαλίζοντας τις προϋποθέσεις εκείνες, που στοιχειοθετούν το θεμέλιο του υγιούς ανταγωνισμού.