Έλεγχος πρόσβασης και εποπτεία στην ΕΥΡΩΠΗ Α.Ε.
Η εταιρεία – πελάτης
H ΕΥΡΩΠΗ Α.Ε., Πρακτορείο Διανομής Ημερήσιου & Περιοδικού Τύπου, συστάθηκε το 1999 με κύριους μέτοχους 11σημαντικές ελληνικές εκδοτικές επιχειρήσεις. Η εταιρεία σήμερα διαθέτει κέντρα διανομής για την Αθήνα και τον Πειραιά, 70 υποπρακτορεία σε όλη την Ελλάδα και περίπου 10 υποπρακτορεία στο εξωτερικό. Με ένα στόλο 110 φορτηγών/ αυτοκινήτων διακινεί καθημερινά το 45% περίπου των πωλούμενων εφημερίδων και περιοδικών.
Η ΕΥΡΩΠΗ Α.Ε. απασχολεί περί τους 480 εργαζόμενους και υποστηρίζεται από σύγχρονο μηχανογραφικό εξοπλισμό για τη διεκπεραίωση του έργου της διανομής, της συγκέντρωσης των επιστροφών, της εκκαθάρισης και κυρίως της πληροφόρησης των εκδοτών για τις πωλήσεις των εντύπων τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους διακινήθηκαν περισσότερα από 300.000.000 τεύχη-φύλλα εφημερίδων και περιοδικών, σε περισσότερα από 11.000 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα.
Η ανάγκη
Η εταιρεία αναζήτησε μία λύση για την Ασφάλεια των νέων εγκαταστάσεών της στην Παιανία. Συγκεκριμένα, ένα ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου πρόσβασης (Access Control) ώστε να εξασφαλιστεί η ελεγχόμενη πρόσβαση στην κεντρική είσοδο του κτηρίου, στους ανελκυστήρες, στα γραφεία της διοίκησης και στο computer room, καθώς και ένα ολοκληρωμένο σύστημα ψηφιακής διαχείρισης και εποπτείας (CCTV) το οποίο να μπορεί να διαχειριστεί πάνω σε μία ενιαία πλατφόρμα όλους τους εικονολήπτες των εγκαταστάσεων και να συνδεθεί με το σύστημα Access Control του κτηρίου. Παράλληλα, η ΕΥΡΩΠΗ Α.Ε. επιθυμούσε το σύστημα Access Control που θα επέλεγε να μπορεί να διαχειριστεί αξιόπιστα, αποτελεσματικά και σύμφωνα με την περίπλοκη ελληνική νομοθεσία και νομολογία, την ωρομέτρηση των περίπου 500 υπαλλήλων της.
Βασική προϋπόθεση ήταν τα δύο συστήματα να παρακολουθούνται κεντρικά με δυνατότητα απομακρυσμένης παρακολούθησης και να εγγυώνται την ασφάλεια της εγκατάστασης με τον πιο αποτελεσματικό και εύχρηστο τρόπο.
Η λύση
Η λύση που επιλέχθηκε σχεδιάστηκε από το εξειδικευμένο προσωπικό του τομέα ScanAccess της Scan – ώστε να πληροί τις συγκεκριμένες ανάγκες – και βασίζεται σε τρεις βασικούς άξονες:
- Στο σύστημα ελέγχου πρόσβασης KABA EXOS SKY του γερμανοελβετικού Ομίλου ΚΑΒΑ, στρατηγικού συνεργάτη της SCAN για τον τομέα Access Control στην Ελλάδα. Το σύστημα αυτό αποτελεί τη βάση ενός μοντέρνου συστήματος Ελέγχου Πρόσβασης, ιδανικού για εταιρείες που ενδιαφέρονται να ελέγχουν σημεία εντός πεπερασμένης ακτίνας, π.χ. εντός ενός κτηρίου.
- Στο πρωτοποριακό σύστημα καταγραφής και εποπτείας (CCTV) της γερμανικής καινοτόμου εταιρείας GEUTEBRUCK που αντιπροσωπεύει η SCAN αποκλειστικά στην Ελλάδα, το οποίο διαθέτει εξειδικευμένους αλγορίθμους αναγνώρισης και έγκαιρης ειδοποίησης για παραβίαση των χώρων ελέγχου.
- Στο λογισμικό Διαχείρισης Ωρομέτρησης ScanTimer, που αποτελεί την εξειδικευμένη λύση της SCAN για τον τομέα Ωρομέτρησης και ενσωματώνει την 30ετή εμπειρία της εταιρείας στον τομέα αυτό, καθώς και στα τερματικά ωρομέτρησης Kaba B-Net 9320.
Πιο αναλυτικά:
Σε επιλεγμένους εσωτερικούς χώρους των εγκαταστάσεων προβλέφθηκε η ελεγχόμενη πρόσβαση σε 16 σημεία ελέγχου μέσω αναγνωστών καρτών Kaba LA-PG. Ως σημεία ελέγχου επιλέχθηκαν όλες οι προσβάσεις προς τους χώρους της διανομής εντύπων, των γραφείων της διοίκησης και του Computer Room της εταιρείας. Η πρόσβαση στην κεντρική είσοδο, στους ανελκυστήρες, στα γραφεία της διοίκησης και σε πολλούς άλλους εσωτερικούς χώρους γίνεται αφού πρώτα εγκριθεί η πρόσβαση των εργαζόμενων από το σύστημα Access Control.
Ειδική ρύθμιση έγινε στην περίπτωση των ανελκυστήρων. Έτσι, με την εγκατάσταση των εξειδικευμένων αναγνωστών καρτών Kaba LA-PC, οι οποίοι διαθέτουν ειδική μαγνητική προστασία για απροβλημάτιστη λειτουργία όταν τοποθετούνται σε μεταλλικές επιφάνειες, το σύστημα έχει παραμετροποιηθεί έτσι ώστε μόνο αν ο εργαζόμενος έχει δικαιώματα πρόσβασης από το διαχειριστή του συστήματος επιτρέπεται να κάνει χρήση του εκάστοτε ανελκυστήρα. Συγκεκριμένα:
Για τους ανελκυστήρες προσώπων:
- τις εργάσιμες ώρες να επιτρέπει τη χρήση του εκάστοτε ανελκυστήρα με απλό πάτημα του κουμπιού κλήσης του, ενώ
- τις υπόλοιπες ώρες για να κληθεί ο ανελκυστήρας και να πάει σε οποιονδήποτε όροφο, είναι απαραίτητη η επίδειξη της κάρτας του εργαζόμενου στον αναγνώστη καρτών LA-PC.
Για τους ανελκυστήρες φορτίου, η πρόσβαση επιτρέπεται μόνο σε συγκεκριμένους υπαλλήλους που μεταφέρουν παλέτες, έτσι ώστε να αποτρέπεται η χρήση των ανελκυστήρων για μη παραγωγικούς σκοπούς, να υπάρχει ένας τρόπος ελέγχου για την αποθάρρυνση και τελικά ελαχιστοποίηση των ζημιών που προκαλούνται κατά τη μετακίνηση των φορτίων.
Το παραπάνω σύστημα συνδυάστηκε με το σύστημα ψηφιακής διαχείρισης και εποπτείας των εγκαταστάσεων που ελέγχει, ανιχνεύει και αξιολογεί τις καταστάσεις συναγερμών πιθανής παραβίασης, δίνοντας κατάλληλα σήματα σε κεντρικό Control Room. Η ενσωμάτωση στο σύστημα ιδιαίτερα προηγμένων αλγόριθμων ανάλυσης οδηγεί πρακτικά σε μηδενισμό του αριθμού λανθασμένων συναγερμών (false alarms), με αποτέλεσμα την ορθολογικότερη χρήση ανθρώπινων πόρων στο δυναμικό ασφαλείας. Το υποσύστημα ψηφιακής καταγραφής καταγράφει VIDEO 5 έως 60 δευτερόλεπτα πριν ή/και μετά το συναγερμό πιθανής παραβίασης από τις κάμερες που καλύπτουν τη ζώνη όπου έλαβε χώρα ο συναγερμός, καθώς και τις παρακείμενες ζώνες. Αυτοματοποιημένες διαδικασίες συγκεντρώνουν, καταγράφουν και αποθηκεύουν τα σχετικά VIDEO. Τέλος, το σύστημα έχει την ικανότητα της ταυτόχρονης καταγραφής και αναπαραγωγής των εικόνων από όλες τις συνδεδεμένες κάμερες σε πραγματικό χρόνο.
Τα οφέλη
Με την επιλογή της αυτή, η ΕΥΡΩΠΗ Α.Ε. εξασφάλισε καταρχήν την ολοκληρωμένη διαχείριση του συστήματος ασφαλείας των εγκαταστάσεών της – τόσο για τον έλεγχο πρόσβασης όσο και εποπτείας – από ένα κεντρικό σημείο. Επιπλέον επέλεξε μία λύση πλήρως επεκτάσιμη, καθώς είναι πλήρως αναβαθμίσιμη στο ολοκληρωμένο σύστημα KABA EXOS 9300 που χρησιμοποιείται για περιπτώσεις ελέγχου σημείων μεγαλύτερης διασποράς και παρέχει αυξημένες λειτουργικές δυνατότητες.
Παράλληλα, με την αρμονική, αυτοματοποιημένη συνεργασία των δύο συστημάτων, η εταιρεία διατηρεί τον απόλυτο έλεγχο των εγκαταστάσεών της με μοντέρνο τρόπο, αντιμετωπίζοντας έτσι τα προβλήματα που προκύπτουν από άλλα λιγότερα εξελιγμένα συστήματα.
Τέλος, το σύστημα που σχεδιάστηκε και επιλέχθηκε είναι πλήρως συμβατό με την εξειδικευμένη εφαρμογή διαχείρισης ωρομέτρησης της SCAN, ScanTimer, η οποία σε συνδυασμό με καταγραφή κινήσεων από 5 τερματικά ωρομέτρησης Kaba B-Net 9320 τοποθετημένα σε κατάλληλα σημεία, δίνει τη δυνατότητα άμεσης καταγραφής και ελέγχου των κινήσεων για την έγκαιρη και έγκυρη προετοιμασία της μισθοδοσίας των εργαζόμενων.
Επικοινωνία:
SCAN ABEE Συστημάτων Πληροφορικής
Εθνικής Αντιστάσεως 40, 152 32 Χαλάνδρι,
Τηλ.: 211 10 68 400, Fax: 211 10 68 405
www.scan.gr