Διαχείριση Νοημοσύνης Επισκεπτών του κλάδου Λιανικής
Έξυπνοι τρόποι κατανόησης της αγοραστικής συμπεριφοράς για τη βελτίωση της αποδοτικότητας στο κατάστημα και την αύξηση της κερδοφορίας της επιχείρησης, είναι πλέον εφικτοί.
Καθώς ο κλάδος της λιανικής αναπτύσσεται με σκοπό να διαφοροποιηθεί από τους ανταγωνιστές και να αυξήσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα προϊόντα τους, η κυριότερη ανάγκη των εμπόρων είναι η κατανόηση και βελτίωση των συνθηκών παραμονής των καταναλωτών στο κατάστημα.
Η λύση που προτείνει η AGIS Fire & Security είναι το Sensormatic Traffic Intelligence (Διαχείριση Νοημοσύνης Επισκεπτών στο Κατάστημα), διευκολύνοντας τους καταστηματάρχες να γνωρίζουν σε πραγματικό χρόνο τα παρακάτω:
- Πόσοι πελάτες σε καθημερινή βάση επισκέφτηκαν το κατάστημα και σε ποια χρονική στιγμή;
- Ποιες διαφημιστικές οθόνες ή βιτρίνες τους έλκουν;
- Υπάρχουν αρκετοί υπάλληλοι στον όροφο να τους εξυπηρετήσουν;
- Πόσοι από αυτούς έκαναν αγορές τη συγκεκριμένη ημέρα;
Η αναλογία των πελατών που ψώνισαν στο σύνολο αυτών που μπήκαν στο κατάστημα (conversion rates), τα επίπεδα στελέχωσης (staffing levels), οι προωθητικές ενέργειες που έγιναν (promotions) και η συνολική εμπειρία του πελάτη στο κατάστημα, βοηθούν τον καταστηματάρχη να έχει συνολική εικόνα για τη δοσοληψία στη Λιανική (retail traffic).
Οι Έμποροι που είναι προνοητικοί και δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη συμπεριφορά των πελατών τους, αναζητούν και εφαρμόζουν ολοκληρωμένες λύσεις όπως το Sensormatic Traffic Intelligence, ενισχύοντας συνεχώς την εμπιστοσύνη των πελατών τους.
Η καινοτόμος πλατφόρμα προϊόντων Διαχείρισης Νοημοσύνης Επισκεπτών της Sensormatic λαμβάνει τα δεδομένα της κίνησης στο κατάστημα και αναγνωρίζει τις ευκαιρίες, ώστε να αυξηθεί η συνολική απόδοση του καταστήματος.
Η εταιρεία AGIS Fire & Security ως αποκλειστικός συνεργάτης της Sensormatic – που είναι η καινοτόμος εταιρεία συστημάτων ασφαλείας και ολοκληρωμένων λύσεων Λιανικής – προσφέρει λύσεις ώστε οι Έμποροι να αποκτήσουν απίστευτη διορατικότητα και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την αύξηση της κερδοφορίας τους.
Η Καταμέτρηση Πελατών και οι Αναφορές Κυκλοφορίας Πελατών που θα αναλύσω παρακάτω, είναι οι δύο βασικοί άξονες της Ολοκληρωμένης Λύσης για τη Διαχείριση Νοημοσύνης Επισκεπτών στο Κατάστημα.
1) Καταμέτρηση Πελατών
Η καταγραφή και καταμέτρηση της κίνησης των πελατών είναι πολύ βασικό στοιχείο στην εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την αγοραστική συμπεριφορά των πελατών του κάθε καταστήματος λιανικής. Στόχος είναι η ικανότητα των υπευθύνων να μετατρέψουν τους επισκέπτες σε πελάτες του καταστήματος.
Τα προϊόντα Sensormatic της εταιρείας AGIS Fire & Security αποτελούν τη βάση για τη μέτρηση και μετατροπή της επισκεψιμότητας, βοηθώντας ταυτόχρονα στην αύξηση των ποσοστών πελατών – επισκεπτών.
Επιπλέον, η μέτρηση της επισκεψιμότητας των πελατών στα επιμέρους τμήματα του καταστήματος (σε συνδυασμό με τα επίπεδα στελέχωσης και τις προσφορές που λαμβάνουν χώρα τη συγκεκριμένη στιγμή), δίνει στον υπεύθυνο τη δυνατότητα να αναλύσει την κυκλοφορία των πελατών μέσα στο κατάστημα και να εξηγήσει την απόδοση της αναλογίας πελάτες – επισκέπτες ανά τμήμα.
Αν για παράδειγμα έχουμε αναλογία πελατών – επισκεπτών στο 20-30% σε συνδυασμό με τις εικόνες ροής πελατών στα επιμέρους τμήματα του καταστήματος, έχουμε τη δυνατότητα να βελτιώσουμε το ποσοστό με απλές διορθωτικές ενέργειες, μετακινώντας τα προϊόντα που θέλουμε να υποστηρίξουμε, σε χώρους του καταστήματος που είναι περισσότερο επισκέψιμοι.
Για την ακριβή καταμέτρηση και διαχείριση των επισκεπτών πρέπει να γίνει η σωστή μελέτη και επιλογή των κατάλληλων προϊόντων, έτσι ώστε να αποφευχθούν λανθασμένα αποτελέσματα και συμπεράσματα.
Υπάρχουν πολλά είδη αισθητήρων καταμέτρησης, βασισμένα σε διαφορετικές τεχνολογίες, που μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με την κατασκευή και την αισθητική του χώρου.
Η AGIS Fire & Security διαθέτει ποικιλία προϊόντων, όπως θερμικούς αισθητήρες οροφής, αισθητήρες υπερύθρων διπλής δέσμης για είσοδο – έξοδο, αισθητήρες υπερύθρων ενσωματωμένους στο αντικλεπτικό σύστημα του καταστήματος, καθώς επίσης και κάμερες που μέσω ειδικού λογισμικού επεξεργάζονται τις εικόνες, καταγράφοντας την κίνηση στο κατάστημα και τη ροή πελατών στα επιμέρους τμήματα.
2) Αναφορές Κυκλοφορίας Πελατών
Οι Έμποροι που επικεντρώνονται στην αγοραστική ικανότητα των πελατών τους, δίνουν μεγάλη σημασία στις αναφορές κίνησης των πελατών μέσα στο κατάστημα. Η αναφορά κίνησης είναι ένα εργαλείο που επιτρέπει στους υπεύθυνους να διερευνούν, να αναλύουν και να λάβουν δράση σε πραγματικό χρόνο, με στόχο τη βελτιστοποίηση της κερδοφορίας ανά κατάστημα.
Η αναφορά κυκλοφορίας πελατών ενσωματώνει την κίνηση στο κατάστημα, την κίνηση στα ταμεία (POS) και τα στοιχεία των εργαζομένων για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, με σκοπό τη βέλτιστη λειτουργία του καταστήματος καθώς και τις προωθητικές ενέργειες που απαιτούνται.
Τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την αναφορά είναι τα εξής:
- Πίνακες αναφορών Διαχείρισης Επισκεπτών (Traffic Reporting Dashboards)
Οι αναφορές αυτές είναι σχεδιασμένες ώστε να δίνουν στοιχεία για τα ακόλουθα τρία επίπεδα: τμήμα, κατάστημα, επιχείρηση. Κάθε πίνακας είναι σχεδιασμένος να δίνει στοιχεία για την κίνηση των πελατών και τον αριθμό του προσωπικού, με συγκριτικά στοιχεία για την τρέχουσα περίοδο, τον προηγούμενο χρόνο, καθώς και σε σχέση με τον προϋπολογισμό, δίνοντας στον Υπεύθυνο χρήσιμα στοιχεία για την πορεία του καταστήματος. - Αναφορά Διαχείρισης Δικτύου (Enterprise Management)
Δίνει τη δυνατότητα σε πραγματικό χρόνο στον Υπεύθυνο Δικτύου να διαχειριστεί τις συσκευές των καταστημάτων και να λαμβάνει ειδοποιήσεις ανάλογα με τις παραμέτρους που θέτει, ώστε να εντοπίζει και να διορθώνει γρήγορα τα προβλήματα που προκύπτουν.
Συνοψίζοντας, η Λύση της Διαχείρισης Νοημοσύνης Επισκεπτών στη Λιανική (Traffic Intelligence) αποτελεί σημαντικό εργαλείο, το οποίο βοηθάει τον Καταστηματάρχη να βελτιώσει τις υπηρεσίες του προς στον Πελάτη, κατανοώντας την αγοραστική του συμπεριφορά.
Του ΣΠΥΡΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ
Sales Manager
AGIS Fire & Security.