Διαχείριση Κρίσης στα Επικίνδυνα νερά του Ινδικού Ωκεανού – Μια βιωματική μελέτη περίπτωσης
Ένα πραγματικό περιστατικό παρατιθέμενο σε πρώτο πρόσωπο, αφού ο συγγραφέας αναδείχθηκε σε ένα από τους κεντρικούς παίκτες, της κατάστασης. Χρήσιμο ως μελέτη περίπτωσης, σε σχετικές εκπαιδεύσεις που αποτέλεσε εργασία πάνω στη διαχείριση κρίσεων για το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
του Αυγερινού Νικόλτσου
SENIOR TEAM LEADER
Α. Η ΚΡΙΣΗ – ΤΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ
9 Ιουλίου 2012
Θεσσαλονίκη: Τηλεφωνήθηκα από την εταιρεία που με ενημέρωσε για την επόμενη αποστολή. Ξεκίνησα να ετοιμάζω τα πράγματά μου για να κατέβω στην Αθήνα, στην εταιρεία και στη συνέχεια στο εξωτερικό. Έκλεισα αεροπορικά εισητήρια και στις 12 Ιουλίου το πρωί πετούσα για Αθήνα.
Αθήνα: Έφτασα στην εταιρεία στις 8 το πρωί και ξεκινήσαμε τις διαδικασίες και την ενημέρωση για την αποστολή. Θα έπρεπε να συνοδέψω ένα bulk carrier (φορτηγό πλοίο) το οποίο κατευθυνόταν από Κίνα για Ισραήλ με στάση στη Sri Lanka για να μας παραλάβει. Η ομάδα αποτελούταν από 4 μέλη εκ των οποίων:εμένα ως team leader, δύο μέλη Έλληνες, και ένα μέλος από την Sri Lanka. Ξεκινήσαμε την παρουσίαση στα γραφεία της εταιρείας όπου μάθαμε για το πλοίο ότι είχε ως πλήρωμα Φιλιπιννέζους οι οποίοι ταξίδευαν για πρώτη φορά στην επικίνδυνη ζώνη του Ινδικού Ωκεανού.
Η αποστολή μας ήταν να περάσουμε με ασφάλεια το πλοίο από τα επικίνδυνα νερά του Ινδικού Ωκεανού (HRA – high risk area) και ειδικότερα από τις ακτές της Σομαλίας, όπου και διεξάγονται πειρατείες τα τελευταία χρόνια. Αφού τελειώσαμε την παρουσίαση, υπογράψαμε τα συμβόλαια μας και ξεκινήσαμε για το αεροδρόμιο της Αθήνας Ελευθέριος Βενιζέλος. Θα πετούσαμε για Κωνσταντινούπολη, Bahrain και τελικό προορισμό Sri Lanka.
12 Ιουλίου
12:10
Ξεκίνησε η πτήση μας για Κωνσταντινούπολη όπου και είχαμε 6 ώρες αναμονή. Έπειτα απο συνενόηση με την ομάδα μου αποφασίσαμε να βγούμε μια βόλτα στη Κωνσταντινούπολη (πόλη καταγωγή μου που γνωρίζω καλά). Ως αρχηγός της αποστολής δίνω μεγάλη σημασία στην χαλάρωση πριν την δύσκολη αποστολή που θα πρέπει να ολοκληρώσουμε. Στο πλαίσιο αυτό αποφασίσαμε και περιηγηθήκαμε στο Ναό της Αγίας Τριάδος Γευτήκαμε τα ωραία γλυκά από το ζαχαροπλαστείο Σαράι, επιστρέψαμε στο αεροδρόμιο με προορισμό το Bahrain.
23:00
Φτάσαμε στο Bahrain και κατευθυνθήκαμε στην πύλη για Sri Lanka.
13 Ιουλίου
Η πτήση ξεκίνησε 01:00 και φτάσαμε Sri Lanka Colombo στις 07:30. Αφού μας παρέλαβε ο ατζέντης όπου και ενσωματώθηκε στην ομάδα και το τέταρτο μέλος της ομάδος. Ξεκινήσαμε με το βαν για το λιμάνι του Galle όπου θα επιβιβαζόμασταν στο πλοίο. Στη διαδρομή, η οποία διήρκησε 4 περίπου ώρες, ξεκίνησα συζήτηση με το τέταρτο μέλος της ομάδος για να μπορέσω να καταλάβω ποιος είναι, πως φέρεται και ποιες είναι οι γνώσεις του πάνω στη δουλειά μας. Αφού έμεινα ικανοποιημένος απο τη συζήτηση μας και είχαμε ήδη φτάσει στο Galle κατευθυνθήκαμε στο λιμάνι και περάσαμε immigration και τελωνείο.
Στη συνέχεια μια λάντζα (service boat) που μας περίμενε μας οδήγησε στο σημείο συνάντησης που είχαμε συμφωνήσει με τον καπετάνιο. Πλησιάζοντας στο βαπόρι, είδα αρκετό κόσμο να μας περιμένει επάνω στο κατάστρωμα. Η ανεμόσκαλα έπεσε και ως αρχηγός αποστολής ανέβηκα πρώτος στο βαπόρι περιμένοντας να ανέβει η ομάδα μου μαζί με τον εξοπλισμό με ώρα επιβίβασης 20:00. Χαιρέτησα το πλήρωμα αντιλαμβανόμενος ανησυχία ,αγωνία και φόβο. Προσπάθησα να τους καθησυχάσω λέγοντάς τους οτί ο καιρός είναι θαυμάσιος για μια υπέροχη κρουαζιέρα. Ο υποπλοίαρχος μας οδήγησε στον πλοίαρχο (captain) από τον οποίο ζήτησα άδεια επιβίβασης καθώς και άδεια για ξεκούραση αφού έτσι κι αλλιώς στην επικίνδυνη ζώνη θα μπαίναμε σε δυο ημέρες. Τακτοποιήσαμε τα πράγματά στις καμπίνες μας και ξαπλώσαμε να κοιμηθούμε.
14 Ιουλίου
08:00
Ξεκινήσαμε συμβούλιο με την συμμετοχή του καπετάνιο, του υποπλοίαρχου, του πρώτου και του δεύτερου μηχανικού. Εκεί τους ανέλυσα την κατάσταση της περιοχής, το πως πρέπει να οχυρώσουμε το βαπόρι, το πως πρέπει να κινείται το πλήρωμα και τις καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης. Αφού συμφωνήσαμε με τον καπετάνιο για το τι πρέπει να γίνει, ξεκίνησαν οι εργασίες με εντολή του καπετάνιου.
09:00
το πλήρωμα κατέβηκε στο κατάστρωμα και μετά από υποδείξεις μου μαζί με την ομάδα μου ξεκινήσαμε να βάζουμε συρματόπλεγμα γύρω από το βαπόρι. Στη συνέχεια τοποθετήσαμε μάνικες οι οποίες ρίχνουν νερό με υψηλή πίεση και ρίξαμε σχοινιά από το πίσω μέρος του πλοίου στη θάλασσα ούτως ώστε να μπερδευτεί η προπέλα όποιουδήποτε σκάφους πλησιάσει κοντά μας. Μετά κατευθυνθήκαμε στο εσωτερικό του πλοίου όπου και φτιάξαμε δωμάτιο ασφαλείας με ενισχυμένη πόρτα, φάρμακα, τρόφιμα, νερό, επικοινωνίες σε περίπτωση που δεν θα μπορούσαμε να αποτρέψουμε την επίθεση για να είμαστε ασφαλείς και να επικοινωνήσουμε με φίλιες δυνάμεις για βοήθεια.
15 Ιουλίου
08:00
Σε μερικές ώρες θα μπαίναμε στην επικίνδυνη ζώνη. Κάλεσα το πλήρωμα στη γέφυρα του πλοίου για τις τελικές προετοιμασίες. Καθορίσαμε ανθρώπους σε βάρδιες, να κοιτάζουν γύρω από το πλοίο μαζί με ένα μέλος της ομάδας ασφαλείας ανα τετραωρία. Εδώ είναι και ένα δύσκολο κομμάτι διότι θα πρέπει να διαλέξεις ποιος ταιριάζει με ποιον για να δέσουν οι βάρδιες. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε με τον πλοίαρχο στο χάρτη της πορείας μας και μετά απο έλεγχο διαπίστωσα πως η πορείας δεν ήταν ασφαλής διότι υπήρχαν επιθέσεις από εκεί που θα περνούσαμε. Έπειτα απο μια σύντομη διαφωνία με τον πλοίαρχο και αφού του έδειξα τα χτυπήματα που έγιναν πάνω στην πορεία μας, αποφασίσαμε να αλλάξουμε ελάχιστα πορεία.
16 Ιουλίου
07:00
Η μέρα μας ξεκίνησε με απροειδοποίητο γυμνάσιο (drill) το οποίο περιλάμβανε επίθεση προκειμένου να διαπιστωθεί από εμένα αν το πλήρωμα ήταν σε ετοιμότητα. Με βάση το σχέδιο το πλήρωμα έπρεπε να πάει στο δωμάτιο ασφαλείας. Στο γυμνάσιο κάναμε και πραγματικά πυρά για να δω και την ετοιμότητα της ομάδος. Στη συνέχεια αφού επικοινωνήσαμε με τις υπηρεσίες που καλύπτουν την περιοχή ΝΑΤΟ, UKMTO και MSCHOA ενημερώνοντας τους ότι μπήκαμε στην επικίνδυνη ζώνη όπως ορίζεται από σχετικό διεθνή κανονισμό και λήξαμε το γυμνάσιο.
17 Ιουλίου
Η μέρα ξεκίνησε με επιθεώρηση της ομάδας και τις βάρδιες και κύλησε χωρίς προβλήματα και αντιξοότητες.
18 Ιουλίου.
Σήμερα η μέρα μας περιλάμβανε γυμνάσιο της ομάδας μας καθώς πλησιάζαμε στις ακτές της Σομαλίας.
19 Ιουλίου.
Η σημερινή μέρα συνεχίστηκε με γυμνάσιο και ετοιμασίες της ομάδος, συζητήσεις και απορίες καθώς την αυριανή μέρα θα μπαίναμε στο IRTC (International Recommended Transit Corridor) 492 nm παράλληλα των ακτών της Σομαλίας.
20, 21 και 22 Ιουλίου
Μετά από ταυτόχρονη συνεννόηση του πλοιάρχου, της ναυτιλιακής εταιρείας και των ως άνω αναφερόμενων διεθνών οργάνων-οργανισμών ταξιδεύαμε σε convoy μες τον διάδρομο συνοδεία πολεμικών πλοίων.
23 Ιουλίου.
03:00
Αφού αφήσαμε το convoy και τα πολεμικά συνοδείας κατευθυνόμαστε στα στενά του Bab El Mandeb για να μπούμε στην Ερυθρά Θάλασσα όπου αυτό είναι και το πιο επικίνδυνο κομμάτι για μένα. Ο καιρός ήταν θαυμάσιος κάτι που με ανησυχεί ιδιαίτερα διότι διευκολύνει την επίθεση. Γι αυτόν τον λογο είχα σε ετοιμότητα όλη την ομάδα στη γέφυρα και αναπτυγμένη δεξιά και αριστερά του πλοίου.
14:30
Χωρίς να μπορέσω να δω κάτι στο ραντάρ λόγω μικρής μάζας, διέκρινα με τα κιάλια κάποια μικρά σκάφη στον ορίζοντα. Ανέπτυξα την ομάδα στις θέσεις της και κάλεσα τον πλοίαρχο στη γέφυρα.
14:45
Σε απόσταση περίπου 6 μιλίων διακρίνω τέσσερα ταχύπλοα σκάφη σαν και αυτά που χρησιμοποιούνται σε επιθέσεις. Συμβούλεψα τον καπετάνιο να στρίψει το πλοίο αριστερά για να τους έχω απο μια μεριά καθώς δείχναν οτι μας περιμέναν. Η απάντηση του ήταν ότι είναι ψαράδες και δεν συντρέχει κανένας λόγος αλλαγής πορείας. Επέμεινα λέγοντάς του πως οι πειρατές είναι ψαράδες και οι ψαράδες πειρατές. Εκείνος επέμεινε στο ότι πρέπει να παραμείνει στην πορεία του και χωρίς να μου δίνει περιθώρια, του ζήτησα να απομακρύνει όλο το πλήρωμα στο δωμάτιο ασφαλείας, να θέσει το πλοίο σε έκτακτη ανάγκη και να επικοινωνήσει με τις αρχές. Ο πλοίαρχος μου αρνήθηκε λέγοντάς μου ότι δεν συντρέχει λόγος να γίνουν όλα αυτά επειδή βρισκόμαστε στα νερά της Υεμένης και όχι της Σομαλίας. Τον ενημέρωσα πως η Υεμένη δεν επιτρέπει πρόσβαση σε πολεμικά πλοία και έτσι οι πειρατές κάνουν τη δουλειά τους ανενόχλητοι. Εκείνος επέμενε στην άποψή του. Τότε και καθώς έβλεπα ύποπτες κινήσεις, ζήτησα να χτυπήσει γενικός συναγερμός με δική μου ευθύνη και να ενημερωθούν η εταιρεία, το ΝΑΤΟ, το UKMTO και το MSCHOA όπως και έγινε.
14:50
Η αδρεναλίνη αρχίζει να ανεβαίνει. Το μυαλό μου παίρνει πολύ περισσότερες στροφές από ότι συνήθως. Οι παλμοί μου ανεβαίνουν ενώ κρατώ την ψυχραιμία μου όπως πρέπει σαν εκπαιδευμένο άτομο
14:55
Έχουμε απόσταση από τα ταχύπλοα πλέον 3 μίλια. Η εμπλοκή είναι αναπόφευκτη. Συμβουλεύω τον πλοίαρχο να ανεβάσει ταχύτητα. Ο υποπλοίαρχος στέλνει αναφορά από το δωμάτιο ασφαλείας οτί είναι όλοι μέσα πλην του πλοιάρχου, του ανθυποπλοιάρχου που είχε βάρδια εκείνη την ώρα και του λοστρόμου ο οποίος αρνείται λέγοντας μου ότι προτιμάει να πεθάνει παρά να πέσει στα χέρια των πειρατών.
15:00
Η ταχύτητά μας έχει φτάσει τους 13 κόμβους από 12 και πλησιάζουμε να περάσουμε ανάμεσα από τα ταχύπλοα. Ζητάω αναφορά από την ομάδα καθώς βρίσκονται σε θέσεις μάχης.
15:02
Βγαίνω στο φτερό της γέφυρας και ρίχνω την πρώτη προειδοποιητική φωτοβολίδα. Εκείνη την ωρα και ενώ η απόστασή μας είναι γύρω στο 1.5 nm διακρίνω το ένα ταχύπλοο με τρία άτομα να κατευθύνεται προς το άλλο και να παίρνει άλλα τέσσερα άτομα. Αμέσως μετά αρχίζει να πλησιάζει με περίπου 25 κόμβους το βαπόρι μας από την αριστερή πλευρά. Δίνω εντολή στην ομάδα να κάνει επίδειξη των όπλων καθώς ρίχνω και την δεύτερη προειδοποιητική φωτοβολίδα ενώ εκείνοι συνεχίζουν να πλησιάζουν.
15:04
Έχω δώσει εντολή στην ομάδα να με καλύψει ενώ ήδη έχουν φτάσει από κάτω και βλέπω πλέον καθαρά τη σκάλα που χρησιμοποιούν για να ανέβουν στα πλοία, όπλα καθώς και ένα Ρουκετοβόλο (RPG – Rocket Propeller Grenadier) να με σημαδεύει κρατώντας το με το ένα χέρι, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θέλει να με πυροβολήσει παρά μόνο να με τρομοκρατήσει.
15:06
Ακούγονται έντονες φωνές από τους πειρατές. Μου φωνάζουν να σταματήσω το πλοίο. Τους δείχνω το όπλο μου και τους λέω οτί δεν πρόκειται, για κανένα λόγο, να σταματήσει το πλοίο και τους καλώ να απομακρυνθούν από την περίμετρό μου, διαφορετικά θα εμπλακούμε όπως ακριβώς απαιτούν οι διεθνείς κανονισμοί. Ο καπετάνιος, ενώ παρακολουθεί γονατιστός μέσα από τη γέφυρα στην αριστερή πόρτα, του δίνω εντολή να φύγει αμέσως και εκείνη τη στιγμή λιποθυμάει. Δίνω εντολή στον ανθυποπλοίαρχο να τον μαζέψει και να φύγουνε και εκείνος αρχίζει να κλαίει με λυγμούς ενώ στη συνέχεια λιποθυμάει κι αυτός (οι ναυτικοί δεν αποτελούν πλήρωμα ασφαλείας και είναι λογικό να μην μπορούν να αντιμετωπίσουν τέτοιες καταστάσεις).
15:07
Οι φωνές συνεχίζονται επιτακτικά να σταματήσω το πλοίο, ενώ ο χειριστής του RPG έχει βάλει και τα δυο του χέρια στο όπλο, πράγμα που σημαίνει πως θα πυροδοτήσει ενώ παράλληλα από το δεύτερο ταχύπλοο που βρίσκεται πιο μακριά ακούγονται πυροβολισμοί, προφανώς εκφοβισμού μιας και ήταν αρκετά μακριά (πάνω από 500 μέτρα) και εκτός βολής. Υπολογίζω αστραπιαία την κατάσταση όπως το που βρίσκονται τα υπόλοιπα ταχύπλοα, εάν η ομάδα μου είναι καλυμμένη και παράλληλα με καλύπτει και αποφασίζω να προβώ σε προειδοποιητικές βολές. Με μια αστραπιαία κίνηση σηκώνομαι και πυροβολώ με ψυχραιμία 2 φορες μπροστα απο την πλώρη του ταχυπλόου. Κάτι που προφανώς δεν περίμεναν οι πειρατές καθώς ξαφνιάστηκαν, φοβήθηκαν και πέσανε μες το ταχύπλοο για κάλυψη ενώ άρχισαν να απομακρύνονται.
15:09
Ενώ έχω αλλάξει θέση και προσπαθώ να απεμπλακώ παρακολουθώ παράλληλα και τις κινήσεις των τεσσάρων ταχυπλόων. Βρίσκομαι σε συνεχή επικοινωνία με την ομάδα μου ενώ έχω στείλει τον ένα μέλος της ομάδας (με ειδικότητα και νοσηλευτή) να βοηθήσει τον καπετάνιο και να συνεχίσουμε την πορεία μας.
15:11
Τα ταχύπλοα 2 αριστερά και 2 δεξιά βρίσκονται ήδη στο πίσω μέρος του πλοίου μας καθώς εμείς συνεχίζουμε την πορεία μας. Δεν δείχνουν σημάδια νέας επίθεσης.
15:12
Βρίσκομαι με το ένα μέλος της ομάδας μου στο πίσω μέρος της γέφυρας και παρακολουθώ τις κινήσεις των ταχυπλόων ενώ το τρίτο μέλος της ομάδας παρακολουθεί εμπρός και ο τέταρτος ο οποίος βρίσκεται μέσα στη γέφυρα με ενημερώνει μέσω VHF ότι πήρε η ναυτιλιακή εταιρεία τηλέφωνο (satellite phone) και τους είπε πως βρισκόμαστε σε εμπλοκή και θα τους ενημερώσουμε μετά το τέλος αυτής.
15:15
τα ταχύπλοα έχουν μείνει πίσω ενώ η ομάδα παραμένει να παρακολουθεί κινήσεις.
15:17
Ρωτάω μέσω VHF τον υποπλοίαρχο σε τι κατάσταση βρίσκεται το πλήρωμα στο δωμάτιο ασφαλείας ενώ προσπαθώ να συνεφέρω τον πλοίαρχο και τον ανθυποπλοίαρχο.
15:20
Ο πλοίαρχος συνέρχεται. Προσπαθώ να του εξηγήσω οτί όλα πήγαν καλά και να τον πάρω μαζί μου έξω για να δει και αυτός οτι τα ταχύπλοα απομακρύνθηκαν. Εκείνος αρνείται ενώ συνεχίζω την προσπάθειά μου να τον καθησυχάσω.
15:25
Η ομάδα συνεχίζει να παρακολουθεί την δραστηριότητα των ταχυπλόων ενώ εγώ με τον πλοίαρχο ξεκινάμε τη διαδικασία απεμπλοκής: Να δώσουμε αναφορά στα NATO, UKMTO, MSCHOA, την ναυτιλιακή εταιρεία και την εταιρεία ασφαλείας.
15:30
Η ομάδα παραμένει στη θέση της ενώ έπειτα από εντολή του πλοίαρχου ορίστηκε συνάντηση πληρώματος με τον team leader στην οποία θα μιλήσουμε για τα λάθη μας, καθώς προηγήθηκε συνάντηση δική μου με τον πλοίαρχο (ιδιαιτέρως) για να συμφωνήσουμε αυτά που θα λέγαμε στο πλήρωμα χωρίς να προσβάλλω τον καπετάνιο.
16:00
Η συνάντηση έγινε στο καπνιστήριο του πληρώματος όπου και συζητήθηκαν το τι έγινε, αν μπορούσε να γίνει κάτι διαφορετικό καθώς επίσης εξήγησα το πως κινήθηκα εγώ και η ομάδα μου, το πως χειριστήκαμε το θέμα και για ποιους λόγους ανταλλάξαμε πυροβολισμούς. Εξήγησα ότι δεχτήκαμε πυρά και μετά ανταποδώσαμε όπως προβλέπεται από τους κανόνες εμπλοκής και τους διεθνείς οργανισμούς.
17:00
Οι βάρδιες συνεχίζονται κανονικά μέχρι και την επόμενη μέρα που θα βγαίναμε εκτός της επικίνδυνης ζώνης ενώ εγώ έκανα ένα καφέ και βγήκα έξω από τη γέφυρα να κάνω την αυτοκριτική μου.
Β. ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Στρατηγικών
Σύνολο παικτών 2 (n=2) εκ των οποίων:
Παίκτης 1: Ομάδα Ασφαλείας.
Παίκτης 2: Πειρατές.
Αποδόσεις στρατηγικών: τιμές 0, 1, 2. Όπου 0=ισοπαλία, 1=κέρδος μικρό (πχ: επιβίβαση πειρατών στο πλοίο για πλιάτσικο χωρίς λύτρα), 2=κέρδος μεγάλο ή ολοκληρωτική επίτευξη στρατηγικής.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Η πρώτη τιμή ανήκει στον Παίκτη 1 και η δεύτερη στον παίκτη 2.
ΠΕΙΡΑΤΕΣ | |||
Εμπλοκή | Μη – εμπλοκή | ||
ΟΜΑΔΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ | Εμπλοκή | 2 , 0
0 , 2 0 , 1 |
2 , 0 |
Μη – εμπλοκή | 0 , 2 | 0 , 0 |
Γ. ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ
Μια βασική υπόθεση εργασίας είναι το ότι οι αντίπαλοι γνωρίζουν ότι εμείς γνωρίζουμε όλα η μέρος από τις παραπάνω στρατηγικές και το αντίστροφο.
Ο πλοίαρχος δεν άκουσε την συμβουλή μου «να στρίψει το πλοίο αριστερά για να τους έχω τους Πειρατές από την μια μεριά του πλοίου». Μήπως θα έπρεπε να επιμείνω περισσότερο; Η απάντηση είναι ναι. Διότι η ενέργεια της αποφυγής του στόχου αποτελεί στρατηγική μη – εμπλοκής δεδομένου ότι απομακρυνόμασταν από τα σκάφη των πειρατών οι οποίοι δεν έχουν επάρκεια καυσίμων. Πιθανή απόδοση των παικτών: 0 , 0
Η εμπλοκή φαίνεται αναπόφευκτη διότι οι Πειρατές δεν δείχνουν καμιά διάθεση απεμπλοκής κατά την ρίψη προειδοποιητικών φωτοβολίδων και την επίδειξη των όπλων από την Ομάδα Ασφαλείας (ώρα 15:02, 23 Ιουλίου). Πιθανή απόδοση παικτών: 2,0 ή 0, 2 ή 0,1.
Υπάρχει Εμπλοκή. Οι πειρατές ρίχνουν πυρά και έχουν βαρύ οπλισμό (ρουκετοβόλο). Δεν υπάρχει διάθεση αποφυγής σύγκρουσης από καμία πλευρά. Πιθανή απόδοση παικτών: 2,0 ή 0, 2.
Η ενέργεια μου για την ρίψη πυρών προειδοποιητικών πυρών μπροστά από την πλώρη του ενός σκάφους την κατάλληλη στιγμή δηλαδή όταν ο χειριστής πειρατής του RPG έχει βάλει και τα δυο του χέρια στο όπλο, πράγμα που σημαίνει πως θα πυροδοτήσει (βλέπε ώρα 15:07, 23 Ιουλίου) λειτούργησε αποτρεπτικά και έδειξε αποφασιστικότητα στους αντιπάλους στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για την επίτευξη του στόχου της ομάδας. Πιθανή απόδοση παικτών: 2,0 ή 0, 2.
Απεμπλοκή καθώς μετά την ρίψη πυρών τα σκάφη των Πειρατών δεν δείχνουν σημάδια νέας επίθεσης (15:09 έως 15:25, 23 Ιουλίου). Απόδοση παικτών: 2,0.
Ισορροπίες Nash: Υπάρχουν περισσότερες από μία ισορροπίες Nash. Για παράδειγμα ισορροπίες είναι η 0,0 η 2,0 και η 0,2. Εντούτοις μία ισορροπία Nash που είναι πιθανότερη είναι η 0,0 που αποτελεί και εμπειρική διαπίστωση.
ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Θα μπορούσαμε από την αρχή να είχαμε αλλάξει πορεία και να μην είχε συμβεί τίποτε από όλα αυτά, όμως μέχρι τη στιγμή που θα χρησιμοποιηθούν τα όπλα ό ρόλος μου είναι καθαρά συμβουλευτικός και αποφάσεις λαμβάνει ο πλοίαρχος, ασχέτως αν εγώ έχω στο μυαλό μου σχέδιο για το πως θα ενεργήσω, καθώς και επίσης και σχέδιο Β’ σε περίπτωση που δεν τα καταφέρουμε. Πρέπει να προσπαθώ να εξηγώ και να συμβουλεύω καλύτερα τους πλοιάρχους χρησιμοποιώντας φωτογραφίες, αναφορές και ιστορίες μελών πληρώματος που ενεπλάκησαν με οποιαδήποτε μορφή (για παράδειγμα όμηροι πειρατών). Η Εμπειρική διαπίστωση μου είναι ότι τα πληρώματα νομίζουν ότι η ύπαρξη όπλων από μόνη της λύνει προβλήματα ενώ οι δική μου λογική λέει ότι κάνω τα πάντα για να αποφύγω την εμπλοκή και το όπλο είναι η ύστατη λύση.
Οι ενέργειες αποδείχτηκαν σωστές διότι: α) Δεν υπήρξε πειρατεία στο πλοίο για το οποίο είμαστε υπεύθυνοι, β) δεν υπάρχουν θύματα στο πλήρωμα μας, γ) Δεν υπάρχουν θύματα στους αντιπάλους.
Δεν μπορεί να έχεις αποτέλεσμα χωρίς τον άριστο συντονισμό της ομάδας (Ομαδικό πνεύμα).