Close Protection Liturgist – Ο Μονογονέας ως Λειτουργός Ασφάλειας και Προστασίας του Οικογενειακού Οίκου
Των
Ελπίδας Ευαγ. Δάλλα
Δικηγόρου, LLM Commercial Law, Εκπαιδευμένου Στελέχους Ασφάλειας και Προστασίας
&
Σπυρίδωνος Μιχ. Κυριακάκη
Επισκέπτη Εκπαιδευτή ε. ε. Security Management / Managing- Multinational Peace Support Operational Training Center / MPSOTC . Συγγραφέα. Εισηγητή διεθνώς της «Στρατηγικής στην Private Security Industry», Εκπαιδευτή BECCA (Washington D.C.) και Προγραμμάτων του Ινστιτούτου Διαχείρισης Κρίσεων και Καταστροφών/ ΕΙΔΙΚΚΑ). Ε. τ μέλος Ακαδημαϊκού Επιτελείου, Hellenic MPSOTC/ army .gr (ΟΗΕ, ΝΑΤΟ, OSCE)
Προϊδέαση
Δεύτερο δεκαήμερο Οκτωβρίου, 2024. Παιδιά, μαθητές δημοτικού σχολείου, παίζουν ποδόσφαιρο σε ανοικτό χώρο τοποθεσίας, της ευρύτερης Θεσσαλονίκης. Κάποιες μητέρες, οι περισσότερες μονογονείς, κάθονται στα γύρω παγκάκια. Ξαφνικά δύο παιδιά διασχίζουν με ορμή, το «σύμπλοκο» των «ποδοσφαιριστών» και με την «ψυχή στο στόμα» πλησιάζουν τις μαμάδες φωνάζοντας και κάνοντας χειρονομίες. Οι μητέρες ανησυχούν και πετάγονται όρθιες. Για κάποια λεπτά δεν καταλαβαίνουν τι λένε τα παιδιά. Μετά από προσπάθεια και ερωτήσεις, που τα δευτερόλεπτα, τους φαίνονταν αιώνας καταλαβαίνουν επιτέλους ότι ένα αυτοκίνητο με δύο άτομα μέσα και ένα τρίτο απέξω, πρότειναν στα παιδιά να τους ακολουθήσουν σε μία υπεραγορά και να ψωνίσουν ότι ήθελαν. Τα παιδιά υποψιασμένα από την οικογένειά τους, το έβαλαν στα πόδια και πλησίασαν τις μαμάδες. Εκείνες εντόπισαν το αυτοκίνητο και ειδοποίησαν την Αστυνομία. Δεν βρέθηκε κάτι επιβαρυντικό. Στοιχεία δηλαδή που θα υποστήριζαν τα λεγόμενα facta probanda της υπόθεσης. Οι μητέρες έχοντας γνώση της εξέλιξης του περιστατικού, αφού μάζεψαν τα παιδιά, συζητούσαν φεύγοντας , από το χώρο για μεθόδους, προστασίας παιδιών αλλά και οικογενειών .Το συμπέρασμα ήταν ότι επί του πεδίου η παρέμβαση μπορεί να έχει τον τύπο της λεπτομερούς ενημέρωσης της οικογένειας για εγρήγορση και προετοιμασία για οτιδήποτε. Τούτο επειδή όλες οι Αρχές προκειμένου να ενεργοποιηθούν, απαιτούν στοιχεία τα οποία να μπορούν να αποδειχτούν δικαστικά.
Μία από τις μητέρες ήταν… και η συνσυγγραφέας του παρόντος. Το γεγονός αποτέλεσε την causa adequata για το συγκεκριμένο paper, ύστερα από συνεννόηση, των δύο συντακτών. Μάλιστα από τις μεταξύ τους συζητήσεις, φωτίστηκαν πολλές πτυχές θεμάτων ασφάλειας και προστασίας της οικογένειας και βλάστησαν συμπεράσματα ίσως και ρηξικέλευθα…
Εισήγηση και ΑΝΣΚ
Το διακύβευμα (υπό την έννοια ότι ο τίτλος «εκθέτει το θέμα» στους «κινδύνους» αξιολογικής κρίσης) έχει Αντικειμενικό Σκοπό (ΑΝΣΚ) την υποκίνηση του προβληματισμού αλλά και την ενημέρωση με προτεινόμενες καλύτερες πρακτικές, για την προστασία των μελών της κάθε οικογένειας και ιδίως της μονογονεϊκής, ως πιο ευάλωτης. «Κινείται» στην σύζευξη της επιταγής της παραγράφου 1 του άρθ. 2 και της παραγράφου 2 του άρθ. 5 του Συντάγματος της Χώρας (προστασίας της αξίας του ανθρώπου και προστασία ζωής, τιμής και ελευθερίας του, αντίστοιχα) σε συνδυασμό με τα οριζόμενα του άρθ. 1516 του Αστικού Κώδικα (ιδίως για τις πράξεις γονικής μέριμνας, από ένα γονέα στις Επείγουσες Περιπτώσεις και Καταστάσεις Έκτακτης Ανάγκης) καθώς και την προστασία υποκείμενων δικαίου αδύναμων ψυχών ( Ν. 2017/1992 «Κύρωση της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για την προστασία των ζώων συντροφιάς». Όλα αυτά μέσα σε ένα μικρότερο ομόκεντρο κύκλο προσαρμοζόμενο ως ζωτικό κύτταρο στους μεγαλύτερους της προστασίας, που είναι η Πολιτική Προστασία και η Πολιτική Σχεδίαση Έκτακτης Ανάγκης, κάτι που διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό, την «Παλλαϊκή Άμυνα» και τη λεγόμενη Homeland Security. Η παρούσα προσπάθεια εντάσσεται ως στοιχείο της «Καθημερινολογίας» που με τη σειρά της αποτελεί συνθετικό στοιχείο της «Πραξεολογίας»
Διευκρινίσεις Όρων για τον προσδιορισμό του πλαισίου παρόντος paper:
«Σεβασμός και προστασία του ανθρώπου»: Η υποχρέωση της Πολιτείας για την προστασία του κάθε ευρισκόμενου στη Χώρα προσώπου και όχι μόνο του κάθε πολίτη, «βλαστάνει» από το Σύνταγμα της Χώρας (1975/1986/2001/2008/2019) : Άρθ. 2 παραγ. 1 (προστασία της ανθρώπινης αξίας) και άρθ. 5 παραγ.2 (Όλοι όσοι βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια απολαμβάνουν την απόλυτη προστασία της ζωής, της τιμής και της ελευθερίας τους, χωρίς διάκριση εθνικότητας, φυλής, γλώσσας και θρησκευτικών ή πολιτικών πεποιθήσεων…).
«Μονογονέας»: ο γονιός (μητέρα ή πατέρας) που μεγαλώνει μόνος του το παιδί ή τα παιδιά του. Μονογονείς δεν είναι απαραίτητα μόνο όσοι επέλεξαν να μεγαλώσουν μόνοι τους ένα παιδί ή όσοι έχασαν τον σύντροφό τους. Μονογονείς θεωρούνται και οι διαζευγμένοι γονείς όταν σε αρκετές περιπτώσεις –δυστυχώς- το άλλο μέλος δεν αναλαμβάνει τις υποχρεώσεις του.
«Αναγκαίες πράξεις γονικής μέριμνας από τον έναν γονέα».Άρθρο 1516 του Αστικού Κώδικα. Κάθε γονέας μπορεί να προβεί μόνος του στις αναγκαίες πράξεις για την καθημερινή ζωή του τέκνου, όπως είναι η φροντίδα της υγείας του, η εγγραφή του στο σχολείο, η αντιμετώπιση επειγουσών καταστάσεων, και γενικά κάθε πράξη που είναι απαραίτητη για την άμεση ευημερία του τέκνου. Για πράξεις που υπερβαίνουν την καθημερινή φροντίδα του τέκνου και έχουν σημαντικές συνέπειες για τη ζωή του (όπως η επιλογή εκπαιδευτικού ιδρύματος, σοβαρές ιατρικές επεμβάσεις, ταξίδια στο εξωτερικό κ.λπ.), απαιτείται η συναίνεση και των δύο γονέων.
«Πράξεις σε Επείγουσες Περιπτώσεις»: Σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, ο ένας γονέας μπορεί να προβεί σε όλες τις απαραίτητες πράξεις για την προστασία και τη φροντίδα του τέκνου, χωρίς την προηγούμενη συναίνεση του άλλου γονέα, εφόσον η καθυστέρηση μπορεί να βλάψει το τέκνο. Σε τέτοιες περιπτώσεις, ο γονέας που ενήργησε, πρέπει να ενημερώσει αμέσως τον άλλο γονέα για τις ενέργειες που έγιναν.
«Οικόσιτα ζώα συντροφιάς κ.α.»: Η προστασία τους έχει καθορισθεί στο πλαίσιο του αστικού αλλά και του ποινικού δικαίου (ειδικός ποινικός νόμος 4039/2012, ο οποίος απαγορεύει τον βασανισμό, την κακοποίηση, τη βάναυση μεταχείριση κάθε ζώου και οποιαδήποτε πράξη βίας κατ΄αυτών).
Ο Ν. 4745/2020, στο άρθ. 16 ορίζεται ότι «…απαγορεύεται: η κακοποίηση και η κακή και βάναυση μεταχείριση οποιουδήποτε είδους ζώου …» και στο άρθ. 20, ο νομοθέτης εντάσσει το έγκλημα της θανάτωσης και του βασανισμού των ζώων, στην κατηγορία των κακουργημάτων. Ο Ν. 4830/2021 («Νόμος Άργος») προστατεύει όλα τα ζώα και όχι μόνο τα ζώα συντροφιάς και αναβαθμίζει σε κακουργήματα τις πράξεις βίας, εναντίον τους….
«Καθημερινολογία»: Η θεωρία και η πρακτική (της επιστήμης) της αποφυγής θετικής εντροπίας (χαοτικών καταστάσεων) σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας, της ζωής. Για εμάς τους ίδιους και για οποιαδήποτε ψυχή, άνθρωπο ή ανίσχυρο πλάσμα, χρειάζεται τη βοήθειά μας. Εισηγητές της «Καθημερινολογίας» οι Σπ.Κυριακάκης, Αναστ. Γερασιμάτος και Χριστίνα Ζησιμοπούλου. (ISBN 978-618-85239-9-9, Φεβρουάριος 2024)
«Πραξεολογία» : Η επιστήμη των πράξεων. Την ανάγκη της, επισήμανε ο Raymond ARON (1905-1983 Γάλλος φιλόσοφος, δημοσιολόγος και κοινωνιολόγος που επηρέασε τη γαλλική διανόηση τον 20ο αιώνα). Είχε πει, ότι, η κοινωνία μας, που λειτουργεί χαοτικά, έχει ανάγκη όσο ποτέ άλλοτε, μιας επιστήμης των πράξεων… Μιας «πραξεολογίας».
«Πολιτική Προστασία»: Η προστασία κοινωνιών από ανθρωπογενείς ή φυσικές καταστροφές βραδείας ή ταχείας εξέλιξης. Σχεδιασμός και συντονισμός από το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.
«Πολιτική Σχεδίαση ΄Εκτακτης Ανάγκης / ΠΣΕΑ – Παλλαϊκή Άμυνα»: Καλύπτει την αντιμετώπιση των Εκτάκτων Αναγκών από τις Πολιτικές Δυνάμεις σε καιρό πολέμου ή εκτάκτων γεγονότων, που μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τη Δημόσια Τάξη της Χώρας. Η Παλλαϊκή άμυνα είναι κοινωνική διαδικασία και προϋπόθεση της άμυνας. Σχετικός ο Νόμος 2641/1998 – ΦΕΚ 211/Α/15-9-1998 (Κωδικοποιημένος)
«Homeland Security»: Η έννοια είναι δημιούργημα των ΗΠΑ τον 21ο αιώνα. Έχει ενσωματώσει πολλές υπηρεσίες και λειτουργεί σε επίπεδο υπουργείου. Είναι η κινητοποίηση ολων των συναρμόδιων αρχών ασφάλειας,προστασίας και εφαρμογής του Νόμου, της (κάθε) χώρας, για την προστασία των εδαφών της αλλά και την αντιμετώπιση μεγάλων ατυχημάτων, φυσικών καταστροφών και τρομοκρατικών ενεργειών. Χαρακτηριστικό της η Κινητοποίηση του προστατευόμενου. O,τι ακριβώς επιδιώκεται με το paper αυτό.
Συστάσεις και Βέλτιστες Πρακτικές
Ζούμε σε κοινωνίες κινδύνων (Καθηγητής Εγκληματολογίας Αντώνης Μαγγανάς, προλογίζοντας το βιβλίο των Philippe PURPURA και Σπυρίδωνος ΚΥΡΙΑΚΑΚΗ, για το Security, εκδ. «ΙΩΝ», Αθήνα, 2005).
Οι κρατικές υπηρεσίες απευθύνονται σε όλον τον πληθυσμό και δεν είναι δυνατόν να αναλάβουν μέτρα εξατομικευμένης ασφάλειας και προστασίας, ανά πρόσωπο, οικογένεια, σπιτικό, για την πρόληψη κινδύνων. Σημειώνεται ότι η ανταπόκριση στα θέματα ασφάλειας και προστασίας έχουμε σύμπραξη δύο εταίρων. Αυτού που προστατεύει και εκείνου, που προστατεύεται Οι δύο εταίροι έχουν επισημανθεί βιβλιογραφικά διεθνώς και έχουν χαρακτηρισθεί ως ενεργητικός εταίρος (υπηρεσία και προσωπικό που προστατεύει) και ως παθητικός εταίρος, ο υποκείμενος ή οι υποκείμενοι σε προστασία. Στην πραγματικότητα υφίσταται σύμπραξη δύο εταίρων ενεργητικών και των δύο ή πιο σωστά, δρώντων από κοινού, με την αρχή στην ανταπόκριση στον κίνδυνο, να γίνεται από τον δεύτερο εταίρο, από αυτόν δηλαδή, που εκτίθεται στον κίνδυνο (απειλείται να πάθει, .όπως στο περιστατικό της προϊδέασης, στο παρόν).
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι αφού το βάρος της ευθύνης για γνωστοποίηση στους αρμόδιους φορείς προστασίας, εναπόκειται στο δυνητικό και μελλοντικό θύμα, είναι θέμα παιδείας για τον καθένα να κατανοήσει αυτό, που η φιλοσοφική θεωρία του ακτιβισμού, υποστηρίζει. Ότι δηλαδή η ουσία του ανθρώπου εκδηλώνεται με την πρακτική ενέργεια και από εκεί και πέρα να ξεκινήσει η «κατάρτιση» με χρήσιμες γνώσεις καθημερινής πρακτικής ασφαλείας. Μεγάλη η ανάγκη ιδίως για τα πρόσωπα, που διάφορες συνθήκες από σύμπραξη παραγόντων, τους δημιουργούν «κενά προστασίας» όπως πολύτεκνες οικογένειες, μονογονεϊκές οικογένειες και το κυριότερο, το μείζον στην προσέγγισή μας, ο μονογονέας, να είναι γυναίκα πολύτεκνη και να έχει και στην φροντίδα της και «ψυχές συντροφίας» ή άλλες υπάρξεις κατά το πνεύμα του Νόμου «Άργος».
Με αρχή να καταδείξουμε το δυσκολότερο ώστε να διευκολύνουμε την προσέγγιση του ευκολότερου (καταδεικνύουμε το «μείζον» ώστε να καταστεί ευκολότερο το έλλασσον) θα ορίσουμε ως πλαίσιο της υπόθεσης εργασίας, την «μονογονεϊκή οικογένεια γυναίκας»
Αντί «Never trouble troubles till troubles trouble you» να προσπαθεί το «Never wait troubles trouble you but you always trouble troubles»
Βασική στάση της/ του μονογονέα είναι να τολμήσει να θίξει «τα κακώς κείμενα» στον γνωστικό, στον συναισθηματικό και στον ψυχοκινητικό τομέα της ιδίας / του ιδίου. Να ξεπεράσει τα «εσωτερικά της/ του, εμπόδια». Αυτά δηλαδή που τρέπουν τον μέσο άνθρωπο σε εύκολα μονοπάτια φοβούμενο και αποφεύγοντα να «βαδίσει σε δύσκολο έδαφος». Να τολμήσει. Και αφού τολμήσει να αποφασίσει, τότε να κάνει τη σχετική νοητική διεργασία να φορέσει τον μανδύα-υπερ ρόλο» της/του Γενικού Διευθυντή Ασφαλείας. Τότε θα ξεκαθαρίσει τους επιμέρους ρόλους του, που μπορεί να είναι και … αλληλοκαλυπτόμενοι (overlapping roles). Θα κληθεί να εκπαιδεύσει, να συνεργαστεί και συνάμα να προστατεύσει ανήλικα και νήπια (ίσως τις περισσότερες φορές). Το ιδανικό αποτέλεσμα θα πρέπει να είναι custom made ανάλογα με το φύλο και την ηλικία των παιδιών (διότι όταν μιλάμε για την προστασία μέλων της οικογένειας μόνο το ιδανικό είναι αποδεκτό). Απώλειες μπορούν να λογιστουν μόνο οι υλικές ζημιές διότι οτιδήποτε άλλο ισοδυμει με τραγωδία.
Η / Ο μονογονέας , λοιπόν, έχει πολλούς διαφορετικούς ρόλους… στην προστασία των παιδιών της και των μη ανθρώπινης φυλής/ ανθρώπινου είδους, μελών της οικογένειας.
Οι ρόλοι της/ του Μονογονέα στην ασφάλεια και προστασία που την/τον αναβιβάζουν στο επίπεδο Close Protection liturgist, είναι στους ακόλουθους τομείς:
Αξιολόγησης – μελέτης ασφαλείας: Ελέγχει το σπίτι και τις συσκευές για να διαπιστώσει κενά προστασίας και ασφάλειας. Να κατανοήσει το είδος των κινδύνων από τους οποίους μπορεί να κινδυνέψει το «σπιτικό», τι και πόσο το οικονομικό βάρος των απωλειών που θα προκύψουν, από τις βλάβες, ποια τα κατάλληλα μέτρα, που θα αναπτυχθούν για να αποσοβήσουν ή έστω να μετριάσουν την ένταση των κινδύνων και τις επιπτώσεις τους. Κάνει εκτίμηση «επαγγελματικού κινδύνου» σαν Safety Officer.
Management Ασφαλείας: Θα αναπτύξει το σχέδιο των μέτρων προστασίας, από ενέργειες από δόλο. Θα το υποβάλει σε δοκιμές «αν είναι ανθεκτικό». Θα μετρήσει χρόνους ανταπόκρισης στις έκτακτες καταστάσεις ή και σε ταχέως εξελισσόμενες απειλές – οι μητέρες τις γνωρίζουν καλά. Θα προσεγγίσει με τρόπο τα παιδιά να τους μάθει σαν παιχνίδι την ετοιμότητα για άμεση ανταπόκριση. Θα κατατάξει τους συμμάχους με τα στοιχεία επικοινωνίας τους και θα τους επισκεφθεί για μία πρώτη γνωριμία. Θα ξέρει τι να ζητήσει από τους παρόχους υπηρεσιών ασφαλείας, συναγερμών, θωρακισμένων θυρών κ. α.
Άτυπης εκπαίδευσης: Για όλα τα μέλη της οικογένειας στα θέματα ασφάλειας και προστασίας. Εκπαίδευση ακόμη και στα μη ανθρώπινης φυλής μέλη της οικογένειας για να μην αγγίζουν οποιαδήποτε τροφή κ.λπ.
Στα «μαθήματα», προς τα παιδιά, θα περιλαμβάνεται η αναγνώριση στολών και βαθμών. Για φανταστείτε ένα επτάχρονο να φωνάξει «κύριε ανθυπαστυνόμε» σε ένα πράγματι ανθυπαστυνόμο για παροχή βοήθειας. θα τον εκπλήξει ευχάριστα και ο ανθυπαστυνόμος, θα κάνει τα αδύνατα δυνατά για να παράσχει αρωγή στον ανήλικο.
Επιπλέον η με τρόπο, προετοιμασία όλων των μελών της οικογένειας για κινδύνους που αφορούν στην καθημερινότητα (συμβατικοί) όπως αρρώστιες, μικροτραυματισμοί, κίνδυνοι ηλεκτρικού ρεύματος, προφυλάξεις. Το κυριότερο, η μάθηση στο να μην τα χάνουν και μένουν αδρανή για κρίσιμο χρόνο ή αντιδρούν με ψυχοτραυματικό πανικό, κάνοντας το πρώτο, που θα τους έλθει στο μυαλό με πληθώρα λαθών …
Η συγκεκριμένη εκπαίδευση θα περιλαμβάνει ειδικά, γνωριμία με τα στάδια απώλειας ή εξαιρετικού κινδύνου, της ψυχιάτρου Elisabeth Kübler-Ross , που είναι τα ακόλουθα πέντε:
- Άρνηση και Πάγωμα. Αδυνατείς να καταλάβεις και να πιστέψεις. 2) Θυμός. (Ο θυμωμένος και ο εξαγριωμένος, γίνονται απρόσεκτοι).
- Διαπραγμάτευση. («Γιατί σε εμένα» ή προς τον δράστη «αφήστε με …»)
- Κατατονία. «… να τελειώσουν όλα τώρα…», «εθελοντικό θύμα» – «θύμα provocateur».
- Συμβιβασμός. (Με την κατάσταση… Αρχή δόμησης Ψυχραιμίας … Ελπίδα).
Υπάρχει και ένα 6ο. Προστέθηκε από έναν των συγγραφέων, σε εκπαιδευτικές παρουσιάσεις το «Τετέλεσται με Ανεντράνισμα». Αποδοχή ότι τέλειωσαν όλα και ο μόνος τρόπος αντίδρασης είναι η αυτοδύναμη δράση με «ανεντράνισμα» (Απαιτείται προσοχή στην συγκεκριμένη μάθηση διότι η γνώση αυτή μπορεί να κάνει τα πράγματα χειρότερα και να παρωθήσει σε αποκοτιές) Ο όρος «ανεντράνισμα», προέρχεται από κρητικό ιδίωμα. Υψώνει την καθημερινότητα, στη σφαίρα της καθαρής ποίησης. «Το Ανεντράνισμα είναι η στάση που δείχνει ήθος και περηφάνια» ( Μαρίνα Λαμπράκη – Πλάκα). Και (Σπυρίδων Μ. Κυριακάκης (Μαθήματα «Security σε New York College, PCS2, MPSOTC, Ε.Ι.ΔΙ.Κ.ΚΑ. (2007- 2024).
Επίσης να «διδαχθούν» τρόποι συμπεριφοράς σε μετακινήσεις, ταξίδια, ταξίδια στο εξωτερικό, κίνηση με μέσα μεταφοράς, επισκέψεις, περιπάτους, διαμονή στο σπίτι ή σε χώρους φιλοξενίας, επισκέψεις σε ιατρεία και νοσοκομεία- κλινικές, φαρμακεία, παιχνίδι, θεάματα, εκδηλώσεις, διασκεδάσεις – party, ψώνια, μαθησιακές δραστηριότητες ή δραστηριότητες αναψυχής, κολύμβηση , μπάνια, σπορ, πολεμικές τέχνες, ομαδικά αθλήματα, κατασκευές και μοντελισμό, συμπεριφορές προς άλλους, κίνδυνοι από κακόβολους και τρόποι ενέργειας τους, στην προσέγγιση ανηλίκων, καθώς και αντιδράσεις, απομνημόνευση κρίσιμων στοιχείων και τηλεφώνων και όχι να βασίζονται στο «κινητό»… κ.α. που η/ο γονέας θα κρίνει ότι απαιτείται
Υπευθυνότητας επιχειρησιακού αρχηγού για την περίπτωση ανάγκης όπως «συνεργασία» σε αυτοδύναμη προστασία – απόκρουση επέλευσης κακού από κακόβουλη επιθετική ενέργεια (μη συνηθισμένη περίπτωση) ή ακόμη και αυτοδύναμη προστασία και διαφύλαξη της νομής (περίπτωση άρθρων 985 και 986 του Αστικού Κώδικα)
Επιθεώρησης Ασφαλείας. Για την αναθεώρηση του σχεδίου ασφαλείας οικογενειακών χώρων και για την αξιολόγηση κινδύνων, από το ευρύτερο οικιστικό περιβάλλον
Υπευθυνότητας Αξιωματικού Εμπιστευτικότητας. Θα μάθει τα μέλη της οικογένειας να είναι φειδωλά σε πληροφορίες προς τρίτους ιδίως από τηλεφώνου κ.λπ. για την μετακίνησή τους, μετακίνηση του γονέα, τον χρόνο και τον τόπο διακοπών και συναφή
Επιλεγόμενα
Ένα ως άνω οργανωμένο σπιτικό, ταιριάζει στην κοινωνική ανάγκη – διαδικασία της Πολιτικής Προστασίας, της Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης, της «Παλλαϊκής Άμυνας» και της λεγόμενης Homeland Security …Θυμηθείτε τον Sir Robert Baden-Powell. Ως φρούραρχος της πόλης Μαϊφκινγκ, (Νότια Αφρική) πόλεμος «των Μπόερς» (1900/ οι οποίοι είχαν κατανικήσει τον αγγλικό στρατό) πολιορκήθηκε από πολυάριθμες δυνάμεις (40.000) ενώ ο ίδιος διέθετε μόνο 700 άνδρες της Αστυνομίας και εθελοντών. Τότε κάλεσε τα παιδιά της πόλης να βοηθήσουν στις δευτερεύουσες στρατιωτικές εργασίες. Η βοήθεια αυτή ήταν τόσο χρήσιμη, που ο Baden-Powell, σκέφτηκε την παροχή συστηματικής εξωσχολικής εκπαίδευσης, στους νέους, ώστε να αποκτούν ικανότητες και δεξιότητες, που θα τους βοηθούσαν να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες της ζωής.