Αποτελεσματική Παρακίνηση Ανθρώπινου Δυναμικού Υπηρεσιών Ασφαλείας
Done Simply!
Το πώς θα παρακινήσει μία εταιρεία το προσωπικό, ώστε να πετυχαίνει υψηλές αποδόσεις και να αυξάνει τα έσοδα της ήταν κάτι που ανέκαθεν απασχολούσε τις επιχειρήσεις. Και φυσικά, ανά περιόδους έχουν εφαρμοστεί διάφοροι μέθοδοι παρακίνησης, κάποιες από τις οποίες στηρίζονταν σε θετικά μέσα και άλλα σε πιο αυστηρά ή ακόμη και σε εκείνα που είχα τη βάση τους στο φόβο.
Βαλεντίνα Κόρδη
Mindset & High-Performance Coach
για Επιχειρηματίες, Στελέχη & Ομάδες Εργασίας
Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια, οι εταιρείες έχουν στραφεί στην επιλογή πιο ανθρωποκεντρικών μέσων παρακίνησης και μάλιστα γίνονται πολλές εκπαιδεύσεις στα στελέχη τους, ώστε να μάθουν να τις εφαρμόζουν στο ανθρώπινο δυναμικό τους επιτυχώς. Η αλήθεια είναι όμως ότι η αποτελεσματική παρακίνηση προσωπικού είναι κάτι πολύ πιο απλό από ό,τι μπορεί να φαντάζεται κανείς και μπορεί να την επιτύχει μία επιχείρηση σχεδόν άμεσα, καθώς στηρίζεται σε 3 στοιχεία που θα αναφέρω παρακάτω και έχουν να κάνουν με τον τρόπο που επιδρούν θετικά στον ανθρώπινο εγκέφαλο.
Η επιλογή και το περιβάλλον
Ας εστιάσουμε όμως συγκεκριμένα στο ανθρώπινο δυναμικών των υπηρεσιών ασφαλείας και πώς μπορεί μία εταιρεία να το παρακινήσει αποτελεσματικά. Συνήθως, οι άνθρωποι που εργάζονται ως προσωπικό ασφαλείας έκαναν αυτή την επιλογή για έναν από τους παρακάτω λόγους:
- Επειδή δεν πίστευαν ότι ήταν για κάτι παραπάνω, επηρεασμένοι πολλές φορές και από τις πεποιθήσεις της οικογένειας ή της κοινωνικής τάξης στην οποία ανήκουν
- Επειδή βίωσαν κάποια επαγγελματική ή επιχειρηματική αποτυχία, τη χρεώθηκαν και θεώρησαν ότι το επάγγελμα του security ήταν κάτι που θα μπορούσε άμεσα να τους προσφέρει έστω τα βασικά για εκείνους και την οικογένειά τους ή
- Είχαν ως όνειρο να συνεισφέρουν στην ασφάλεια των συνανθρώπων τους και για εκείνους το επάγγελμα αυτό ήταν ο πιο εφικτός τρόπος να αγγίξουν το όνειρό τους, καθώς δεν κατάφεραν να ενταχθούν στα σώματα του στρατού ή της αστυνομίας
Στην ουσία λοιπόν, δεν ήταν επιλογή, ήταν συμβιβασμός και μάλιστα συμβιβασμός με χαμηλό μεροκάματο. Και ως συνέπεια των παραπάνω, αν τους ρωτήσει κανείς πώς νιώθουν που κάνουν αυτό το επάγγελμα θα ακούσει τους παρακάτω χαρακτηρισμούς: αόρατοι, ασήμαντοι, τελευταίος τροχός της αμάξης και αναλώσιμοι. Και όλοι αυτοί οι χαρακτηρισμοί έρχονται να επιβεβαιωθούν κάθε μέρα από τον τρόπο που οι γύρω τους συμπεριφέρονται στο χώρο εργασίας. Πολλοί περνούν από μπροστά τους χωρίς να τους πουν ούτε μία καλημέρα, δεν γνωρίζουν το όνομά τους, καθώς για αυτούς είναι απλώς ο/ή η security και φυσικά ούτε λόγος για να ζητηθεί η γνώμη τους σε κάτι σχετικό με την εταιρεία στην οποία προσφέρουν την εργασία τους.
Ανθρωποκεντρική Συμπεριφορά
Πώς μπορεί λοιπόν ένας άνθρωπος να νιώσει παρακίνηση για τη δουλειά του, όταν δεν αισθάνεται σημαντικός, όταν δεν νιώθει ότι προσφέρει κάτι που έχει αξία; Η απάντηση είναι εύκολη. Δεν μπορεί! Θα προσαρμόσει την ποιότητα της δουλειάς του, με αυτό που εσύ βλέπεις σε αυτόν και με το πώς του φέρεσαι καθώς όπως είπε ο Γκαίτε «Ο τρόπος που βλέπεις κάποιον, είναι ο τρόπος που θα του φερθείς. Και ο τρόπος που φέρεσαι σε κάποιον, είναι αυτό που θα γίνει.»
Ο μόνος τρόπος που μπορεί να αλλάξει αυτό λοιπόν, είναι αλλάζοντας τον τρόπο που βλέπει τον εαυτό του, αν αλλάξουμε πρώτα τον τρόπο που εμείς τον βλέπουμε και του συμπεριφερόμαστε. Γι’ αυτό λοιπόν χρειάζονται 3 στοιχεία-κλειδιά:
- Αναγνώριση: ένα «σε ευχαριστώ πολύ», «έκανες καλή δουλειά» αποτελεί μεγάλο καύσιμο παρακίνησης
- Νόημα: όπως λέει ο Jeff Bezos, ιδρυτής της Amazon, «Οι άνθρωποι θέλουν να ξέρουν ότι κάνουν κάτι χρήσιμο και να έχει νόημα». Δώστε στο προσωπικό σας τη δυνατότητα να νιώσει έτσι, ζητώντας τη γνώμη τους στην επίλυση κάποιων προβλημάτων στα οποία η εμπειρία τους μπορεί να φανεί χρήσιμη. Μην ξεχνάτε ότι γνωρίζουν πολλές λεπτομέρειες που οι υπόλοιποι μπορεί ούτε καν να έχουν παρατηρήσει για τους χώρους που φυλάνε καθημερινώς.
- Σημαντικότητα: τίποτα δεν κάνει κάποιον άνθρωπο να νιώσει πιο σημαντικός, από το άκουσμα του ονόματός του. Μπείτε στον κόπο να μάθετε το μικρό τους όνομα, ρωτήστε τους για το πώς πέρασαν το Σαββατοκύριακό τους ή για την οικογένειά τους. Κάντε το όμως με αγνό ενδιαφέρον. Άλλωστε το αξίζουν! Σκεφτείτε ότι οι ίδιοι βάζουν σε κίνδυνο ακόμη και τη ζωή τους, για να φροντίζουν για την ασφάλεια της δικής σας και των άλλων ανθρώπων της επιχείρησής σας.
Με άλλα λόγια, αυτό που χρειάζεται ένας εργαζόμενος υπηρεσιών ασφαλείας, όπως και κάθε άλλος εργαζόμενος, για να παρακινηθεί με αποτελεσματικό τρόπο είναι απλώς αυθεντική και από καρδιάς ανθρωποκεντρική συμπεριφορά! Η εφαρμογή της σε μία επιχείρηση δεν κοστίζει τίποτα, η απουσία της όμως μπορεί να κοστίσει πολλά.