Ανταγωνιστική Στρατηγική Management
Η ιδιωτική ασφάλεια (Private Security Companies – PSC) είναι ένας κλάδος με εκατοντάδες χιλιάδες μικρού και μεσαίου μεγέθους προμηθευτές σε όλο τον κόσμο. Οι εταιρείες ιδιωτικής ασφάλειας μεγάλου βεληνεκούς, όμως, είναι αυτές που έχουν δώσει το σύνθημα για αλλαγή της στρατηγικής στο management.
Πλέον η αντιμετώπιση των προκλήσεων που θίγουν οι πελάτες, οι οποίοι κατανοούν τις ανάγκες τους και την αξία του συνδυασμού της τεχνογνωσίας, των υπηρεσιών και της ανταπόκρισης της εταιρείας, είναι αυτές που αλλάζουν το χάρτη του management σε όλες τις εταιρείες. Οι πελάτες δεν θέλουν μία απλή φύλαξη ενός χώρου, του ίδιου τους του εαυτού. Ζητούν υψηλού επιπέδου ασφάλεια, η οποία αν δεν περάσει από test δεν εγκρίνεται. Οι εν δυνάμει πελάτες μίας εταιρείας ιδιωτικής ασφάλειας, την αντιμετωπίζουν ως συνεργάτη. Έτσι λοιπόν οι PSC γίνονται συνεργάτες με μεγάλο know how, που παρέχουν στους πελάτες τους το maximum των δυνατοτήτων τους σε επίπεδο ποιότητας ασφάλειας, όσο ασφαλώς και σε επίπεδο εξόδων.
Για το λόγο αυτό, αντί να υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός από άπειρους χαμηλόμισθους φύλακες και σειρές από κακώς ελεγχόμενες κάμερες, οι εταιρείες ιδιωτικής ασφάλειας αναπτύσσουν ένα αποτελεσματικό σύνολο επιχειρησιακών μεθόδων για την πρόληψη παραβιάσεων της ασφάλειας. Η φιλοσοφία τους είναι πως ένας άρτια εκπαιδευμένος φύλακας, άριστος γνώστης της τεχνολογίας και της τέχνης της φύλαξης, ο οποίος υποστηρίζεται από ηλεκτρονική βάση δεδομένων, είναι πολύ πιο αποτελεσματικός από ότι πέντε ανεπαρκώς εκπαιδευμένοι φύλακες που έχουν περιορισμένη αντίληψη της, όπως λέμε, big picture.
Η ανταγωνιστική στρατηγική αναφέρεται στο πώς μια εταιρεία ανταγωνίζεται μια συγκεκριμένη επιχείρηση ή πολλές μαζί που ανήκουν στον ίδιο κλάδο με την πρώτη και ασχολείται με την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος μέσω ξεχωριστού τρόπου. Η ανταγωνιστική συμπεριφορά της επιχείρησης αποτελεί ένα σημαντικό θέμα για τους επαγγελματίες, τους θεωρητικούς και τους φορείς χάραξης πολιτικής μιας εταιρείας. Φυσικά, για να υπάρχουν στρατηγικά πλεονεκτήματα σε μία τέτοιου είδους εταιρεία, θα πρέπει η κοινή συνισταμένη και πολιτική της εταιρείας να είναι ο άνθρωπος. Το πώς δίχως να βλάψει τα ανθρώπινα δικαιώματα, να μπορέσει να παρέχει πραγματική και υψηλών προδιαγραφών ασφάλεια.
Η ανταγωνιστική στρατηγική management των ιδιωτικών εταιρειών προσωπικής ασφάλειας είναι αυτή που ποικίλει από εταιρεία σε εταιρεία. Η επιλογή όσων ακολούθησαν – ή καλύτερα, υιοθέτησαν ανταγωνιστική στρατηγική, καθορίζεται από το μέγεθος της επιχείρησης και το στάδιό της, δηλαδή την ανάγκη να προσελκύσουν νέους πελάτες ή να χτίσουν την αφοσίωση των πελατών που ήδη εξυπηρετούν, προσφέροντάς τους αυτό που θεωρούν πιο πολύτιμο: την ασφάλεια.
Ένας από τους βασικότερους σκοπούς μιας εταιρείας είναι να προσπαθήσει να βρει τον τρόπο να αναδειχθεί πρώτη στον τομέα, τουλάχιστον στην εγγύς περιοχή στην οποία εδρεύει, παρέχοντας υψηλής ποιότητας συνολική ασφάλεια. Να διαθέτει μια πλήρη γκάμα λύσεων αλλά και εφαρμογών, για παράδειγμα, ένοπλους (όπου απαιτείται) και άοπλους φύλακες, κινητές μονάδες, ειδικούς για την πρόληψη απώλειας ή έκτακτης ανάγκης. Να μπορεί να σχεδιάσει και να υλοποιήσει λύσεις ασφαλείας για ένα πλήρες φάσμα αναγκών των πελατών, συμπεριλαμβανομένων των δημόσιων και ιδιωτικών επιχειρήσεων – Οργανισμών, γραφείων, οικιών, μουσείων, αεροδρομίων, λιμανιών και πολλών άλλων εγκαταστάσεων. Πρέπει να έχει προσλάβει τους σωστούς ανθρώπους και να τους έχει εκπαιδεύσει σε μέσα και υλικά που διαθέτει – σημειωτέον ότι η εταιρεία θα πρέπει να διαθέτει υψηλής τεχνολογίας μέσα και υλικά. Θα πρέπει να επενδύει στην τεχνολογία, διότι με αυτή θα παρέχεται υψηλής ποιότητας ασφάλεια, που όπως είπαμε, αποτελεί και μία από τις μεγαλύτερες ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου.
Αντώνης Κοριανίτης
Διευθύνων Σύμβουλος της Kolossos Security