Διευρύνοντας την απήχηση της ασφάλειας με επαγγελματισμό και ευθύνη
Από την πρώτη ημέρα έκδοσης του Security Manager πριν 18 χρόνια περίπου, είχαμε ως βασικό στόχο να αναδείξουμε την αξία της ασφάλειας σε ένα ευρύτερο κοινό με πυρήνα τους επαγγελματίες και ταυτόχρονα να προσφέρουμε ένα βήμα εξωστρέφειας στις εταιρίες ενός κλάδου, που μέχρι τότε θα λέγαμε ότι ήταν αρκετά εσωστρεφής.
Με την πάροδο του χρόνου ο στόχος αυτός επιτευχθεί και με το παραπάνω και με την υποστήριξη φυσικά, του Security Project που καθιερώθηκε ως το ετήσιο ραντεβού των ειδικών της ασφάλειας, αλλά και των άλλων θεματικών event που διοργανώσαμε.
Από τότε τα πράγματα έχουν αλλάξει σημαντικά και η εξωστρέφεια, η προβολή και το marketing έχει περάσει στο DNA του κλάδου της ασφάλειας σε ότι αφορά τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο στον τομέα των υπηρεσιών, των έργων και των λύσεων. Πλέον υπάρχουν προς αξιοποίηση, εργαλεία όπως τα social media και άλλες μορφές digital marketing, που επιτρέπουν την άμεση επικοινωνία και προβολή των δραστηριοτήτων μιας εταιρίας στο κλάδο! Εδώ όμως είναι ένα λεπτό σημείο που χρήσει ιδιαίτερης προσοχής και αφορά το πως και με ποιο περιεχόμενο απευθυνόμαστε στην αγορά και πως επικοινωνούμε τις λύσεις και γενικότερα τα θέματα ασφάλειας σε ένα ευρύτερο κοινό!
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ τις ιδιαιτερότητες της αγοράς της ασφάλειας. Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε, ότι τα προϊόντα για την ασφάλεια δεν είναι απλά καταναλωτικές ηλεκτρονικές συσκευές. Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι η έννοια της ασφάλειας είναι τόσο κρίσιμη που τα παράγωγα προϊόντα της μπορούν να επιδράσουν στη ζωή και τις περιουσίες ανθρώπων και επιχειρήσεων.
Αυτό λοιπόν που δεν πρέπει να ξεχνάμε σίγουρα, είναι ότι η διεύρυνση της απήχησης των δραστηριοτήτων της ασφάλειας πρέπει να γίνεται με επαγγελματισμό και ευθύνη. Η έννοια της «οικονομικής προσφοράς στην αγορά» πάντα έχει τη σημασία της στο επιχειρείν, όμως στον κλάδο της ασφάλειας, οι προτεραιότητες πρέπει να βρίσκονται αλλού και συγκεκριμένα:
Εκπαίδευση και Ευαισθητοποίηση: Διοργανώστε σεμινάρια, εργαστήρια και διαδραστικές παρουσιάσεις σχετικά με ευρύτερα θέματα ασφάλειας στον επαγγελματικό χώρο. Μιλήστε στους πελάτες για τα θέματα διαχείρισης κινδύνων, προστασίας των δεδομένων και για τις πιστοποιήσεις.
Υιοθέτηση Καλών Πρακτικών: Δημιουργήστε περιεχόμενο (βίντεο, άρθρα, blog) που να προωθεί την υιοθέτηση καλών πρακτικών ασφαλείας, με συμβουλές και οδηγίες με επίκεντρο τον άνθρωπο, τις σύγχρονες τεχνολογίες, τη βιώσιμη ανάπτυξη και τη διαχείριση ποιότητας.
Συνεργασίες, Δικτύωση, Ενημέρωση: Συνεργαστείτε με άλλες επιχειρήσεις και φορείς για την προώθηση των δράσεων σας. Δημιουργήστε κοινότητες επαγγελματιών προκειμένου να τους ενημερώνετε και να ανταλλάσσετε απόψεις, γνώσεις, προβληματισμούς και λύσεις που θα τους βοηθήσουν να ανταποκριθούν στο έργο τους.
Συμμετοχή σε events : Συμμετέχετε σε συνέδρια και εκθέσεις που αφορούν την ασφάλεια ή άλλες κάθετες αγοράς, προβάλλοντας ουσιαστικά την αξία των υπηρεσιών και λύσεων ασφάλειας στους επαγγελματίες.
Ίσως αυτή η προσέγγιση να είναι ο δύσκολος δρόμος. Είναι όμως μονόδρομος προς την επιτυχία και καταξίωση του κλάδου της ασφάλειας!
Βλάσης Αμανατίδης
Αρχισυντάκτης Security Manager