Προσέλκυση και διακράτηση ανθρώπινου δυναμικού
Mία ευκαιρία αναδιαμόρφωσης του κλάδου της παροχής υπηρεσιών ασφαλείας
Ο κλάδος της παροχής υπηρεσιών ασφαλείας, βρίσκεται μπροστά σε συνεχόμενες προκλήσεις ως προς την ελκυστικότητα προσέλκυσης προσωπικού και απαιτεί μια ολική επαναπροσέγγιση της αντίληψης στα θέματα εργασίας προκειμένου να υπάρξει βέλτιστη αξιοποίηση των ευκαιριών που ανοίγονται
Head of HR, ICTS Hellas
Η αγορά εργασίας στην μετά-Covid19 εποχή, παρουσιάζει σταθερά αυξημένη πορεία για απορρόφηση ανθρωπίνου δυναμικού. Αυτό είναι ένα φαινόμενο που εκτείνεται σχεδόν σε όλους τους κλάδους απασχόλησης, αυξάνοντας σημαντικά τον ανταγωνισμό για αποτελεσματικότερη προσέλκυση και απορρόφηση υποψηφίων. Η συνθήκη αυτή, επηρεάζεται άμεσα από τις αυξημένες επιχειρησιακές ανάγκες που καταγράφονται σχεδόν για το σύνολο της αγοράς, γεγονός που ενισχύει την τάση μετακίνησης εργαζομένων, σε αναζήτηση για την βέλτιστη μισθολογική ευκαιρία για τους ίδιους.
Προκλήσεις για τον κλάδο της ασφάλειας
Ειδικότερα ο κλάδος της παροχής υπηρεσιών ασφαλείας αντιμετωπίζει δομικές προκλήσεις αναφορικά με την ελκυστικότητά του προς νέους υποψήφιους. Τα στοιχεία όπως οι μειωμένες αποδοχές σε σχέση με τα προ οικονομικής κρίσης επίπεδα, ο χρόνος έκδοσης των απαραίτητων πιστοποιήσεων για απασχόληση στον τομέα βάση του νομικού πλαισίου και η ομαλή ένταξη ενός υποψηφίου στον εκάστοτε οργανισμό, έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην προσέλκυση και διακράτηση του ανθρώπινου δυναμικού. Η συνολική διαδικασία δύναται να εκτείνεται μέχρι και το 1ο δίμηνο μετά την ένταξη των νέων εργαζομένων στην ομάδα τους, χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι νέοι συνάδελφοι θα πρέπει να έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν πλήρως για τα χαρακτηριστικά της θέσης εργασίας τους ενώ ταυτόχρονα να αρχίζουν να αντιλαμβάνονται τα χαρακτηριστικά του εργασιακού περιβάλλοντος στο οποίο εντάσσονται.
Επιτακτική ανάγκη η διαφορετική προσέγγιση σε όλους τους τομείς
Μία ολική επαναπροσέγγιση της αντίληψης, αναφορικά με τα στοιχεία που καθορίζουν τη θέση εργασίας του προσωπικού “παροχής υπηρεσιών ασφαλείας”, υπό το πρίσμα της ευρύτερης έννοιας “παροχής υπηρεσιών”, καθώς και όσων ποιοτικών χαρακτηριστικών περικλείει, φαντάζει μείζονος σημασίας ανάγκη. Δεξιότητες επικοινωνίας, εξυπηρέτησης πελατών, διαχείρισης κρίσεων, καθώς και διαχείρισης ανθρώπων σε θέσεις διευρυμένων καθηκόντων, είναι ορισμένα από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που καθορίζουν τη θέση εργασίας και το προφίλ των υποψηφίων, ενώ είναι και ιδιαιτέρως εκτιμητέα και αναγκαία ανάμεσα σε διαφορετικούς κλάδους απασχόλησης.
Επιπλέον, οι εν λόγω δεξιότητες δύναται να εκπαιδεύονται και να βελτιώνονται διαρκώς, ως εκ τούτου η δημιουργία συνθηκών συνεχόμενης ανάπτυξης εργασιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων και η διασφάλιση πρόσβασης όλων των εργαζομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση ανθρώπινου δυναμικού αλλά και για την αύξηση της ελκυστικότητας του κλάδου.
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα θα πρέπει να διαφοροποιούνται και να προσαρμόζονται στα δεδομένα που προκύπτουν από εσωτερικές έρευνες (έρευνα ικανοποίησης εργαζομένων, έρευνα αποχώρησης και ένταξης κλπ), αξιολογήσεις απόδοσης εργαζομένων, καθώς και από την ανατροφοδότηση των πελατών και των εξωτερικών συνεργατών διασφαλίζοντας έτσι τη διαρκή ποιοτική βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Μέσα από την επένδυση στη διαρκή ανάπτυξη των εργασιακών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού, προστίθεται άυλη αξία στην έννοια «εργασιακή απασχόληση στην παροχή υπηρεσιών ασφαλείας» με άμεσο αντίκτυπο στην διακράτηση ανθρωπίνων πόρων, ως φυσικό επακόλουθο της θετικής διάθεσης ανάπτυξης δεσμών και αφοσίωσης, ανάμεσα στους εργαζομένους και στον εκάστοτε οργανισμό.
Αξιοποιώντας την ευκαιρία ενίσχυσης της ελκυστικότητας του κλάδου
Από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης που προηγήθηκαν και έπειτα, ο κλάδος της παροχής υπηρεσιών ασφαλείας παρουσιάζει μία σταθερή άνθιση εμφανίζοντας βασικά στοιχεία μίας αγοράς που τελεί υπό διαμόρφωση. Αυτή η διαδικασία σχηματοποίησης, πρέπει να λαμβάνει υπόψιν και να αξιοποιεί στοιχεία και χαρακτηριστικά από το εσωτερικό της, αλλά και από ανταγωνιστικές αγορές που μπορούν δυνητικά να προσελκύσουν και να απορροφήσουν το ίδιο ανθρώπινο δυναμικό, με αυτό που προσελκύει και ο τομέας ιδιωτικής ασφάλειας. Ως εκ τούτου, η διαδικασία προσέλκυσης των υποψηφίων πρέπει πρωτίστως να απαντάει στο ερώτημα, γιατί να επιλέξουν τον κλάδο της παροχής υπηρεσιών ασφαλείας έναντι οποιουδήποτε άλλου κλάδου απασχόλησης και κατά συνέπεια τι είναι αυτό που η έννοια “απασχόληση στην παροχή υπηρεσιών ασφαλείας”, προσφέρει και την κάνει ανταγωνιστικότερη επιλογή από άλλες διαθέσιμες της αγοράς.
Βρισκόμαστε μπροστά σε μία χρονική περίοδο ευκαιρίας, καθώς μας δίνεται η δυνατότητα να εργαστούμε συλλογικά και να διαμορφώσουμε τις συνθήκες που θα διαφοροποιήσουν ριζικά τη δυναμική του κλάδου, με άμεσο αντίκτυπο στους οργανισμούς που δραστηριοποιούνται εντός αυτού. Εάν καταφέρουμε να απαντήσουμε αποτελεσματικά στις δομικές προκλήσεις και παράλληλα να προσεγγίσουμε την πρόκληση αυτή, ως ευκαιρία βελτιστοποίησης και εξέλιξης των πρακτικών αναγνώρισης και προσέγγισης νέων αγορών υποψηφίων, θα έχουμε υλοποιήσει ένα αποτελεσματικό βήμα προς την ουσιαστική αύξηση της ελκυστικότητας του κλάδου, ενισχύοντας την εξωστρέφεια του και τα ποιοτικά στοιχεία της έννοιας “απασχόληση στην παροχή υπηρεσιών ασφαλείας”.