100!
Tου Δημήτρη Ιωαννίδη
Σύμβουλος Επιχειρήσεων – Coach (AC Accredited)
akernar8@otenet.gr
www.linkedin.com/in/dimitrisioannidis/
mob.: 6945101036
Ένας «μεγάλος» της Ελληνικής Διαφήμισης και μέντοράς μου στα πρώτα χρόνια της σχετικής ενασχόλησής μου – ο Κώστας Γκόμπλιας – μου είχε πει, όταν σχεδιάζαμε την καμπάνια λανσαρίσματος μίας εφημερίδας, ότι «…ένα Έντυπο είναι επιτυχημένο, όταν δείξει μέσα σε ένα χρόνο, ότι έχει κάτι να πει, καλύπτοντας μία σημαντική ανάγκη του κοινού στο οποίο απευθύνεται…»
Την παραπάνω πρόταση την θυμήθηκα, όταν με ενημέρωσαν από το Περιοδικό ότι το Security Manager κλείνει 17 χρόνια ζωής με την έκδοση 100 τευχών!
Πιστεύω ότι έχει ενδιαφέρον η «μετάφραση» της παραπάνω πρότασης σε συνδυασμό με την επέτειο του Περιοδικού, σε όρους Marketing:
Καταρχήν ξεκινώντας από την Ανάγκη : Ένας εξαιρετικά «ευαίσθητος» και ιδιαίτερα ανταγωνιστικός κλάδος – όπως ο Κλάδος της Ασφάλειας – που αναπτύχθηκε σημαντικά τις τελευταίες 2+ δεκαετίες, έχει την ανάγκη να διαθέτει ένα έντυπο, στην συγκεκριμένη περίπτωση Περιοδικό (εδώ και χρόνια και ηλεκτρονικό) – το οποίο θα:
- Δημιουργεί τα στοιχεία μίας «κοινότητας» φέρνοντας πιο κοντά και συνδέοντας επιχειρήσεις / στελέχη / εργαζόμενους, γύρω από το ίδιο αντικείμενο, τις ίδιες πεποιθήσεις και ανησυχίες για την πορεία του Κλάδου.
- Ενημερώνει έγκαιρα, έγκυρα, διεξοδικά και εις βάθος, τις διεθνείς και ελληνικές τάσεις & καινοτομίες της αγοράς, που τόσο κρίσιμα επηρεάζουν την εξέλιξή της.
- Θέτει προβλήματα και θέματα που αφορούν τον Κλάδο γενικότερα, με προσπάθεια ανάδειξης, δημιουργικής συζήτησης και επίλυσής τους.
Μία 3πλή ανάγκη που θα μπορούσε να αποδοθεί άτυπα με τον όρο institutional media, δηλαδή ένα «θεσμικό» εξειδικευμένο μέσο επικοινωνίας, που θα προσεγγίζεται ως σημείο αναφοράς στον Κλάδο της Ασφάλειας, σε επίπεδο ενημέρωσης και όχι μόνο.
Έχει καταφέρει το Security Manager, μετά από δεκαεπτά χρόνια, να φθάσει σε αυτό το επίπεδο; Κατά τη γνώμη μου ΝΑΙ, σε πολύ μεγάλο βαθμό!
Και φθάνοντας στη Διάρκεια, με μία πορεία 17 ετών & 100 τευχών σε κυκλοφορία, με ανοδικές και καθοδικές φάσεις, αλλά πάντα με συνεχή παρουσία και το υψηλό επίπεδο προσφερόμενου περιεχομένου, το Security Manager επιβεβαιώνει με το παραπάνω τη ρήση του μέντορά μου.
Αυτά όμως αποτελούν τα απαραίτητα «hard values»…, ποια είναι τα «soft values», τα οποία στην εποχή μας, διαδραματίζουν τον κρισιμότερο ρόλο στην πορεία – και – ενός Μέσου;
Προσωπικά, είχα μία πενταετή ενεργή επαγγελματική εμπειρία με το περιοδικό και τους ανθρώπους του, ως Υπεύθυνος Marketing ηγέτιδας Εταιρίας του Κλάδου (και τα τελευταία δύο χρόνια με σταθερή επαφή). Αυτά που διαπίστωσα και διαπιστώνω στη συνεργασία με τους ανθρώπους του περιοδικού, συνοψίζονται σε τρεις λέξεις : ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, ΣΥΝΕΠΕΙΑ και ΗΘΟΣ. Λέξεις που αποτελούν πυλώνες της κουλτούρας του περιοδικού και εκφράζονται σε κάθε επαφή, συνεργασία, συμφωνία και επικοινωνία τους. Και πιστέψτε με : είναι δυσεύρετες αξίες στον χώρο των media ακόμα και σε κλαδικά Μ.Μ.Ε.!
Τέλος και δίνοντας έμφαση στο «ΗΘΟΣ» διέκρινα και διακρίνω σοβαρότητα και διακριτικότητα, σε κάθε ανταλλαγή και μοίρασμα πληροφοριών, εχεμύθεια και αξιοπρέπεια, όσο και εμμονή στην δίκαιη διαχείριση αιτημάτων και απαιτήσεων από κάθε πηγή(εξαιρετικά σπάνιο…), που αποτελούν συστατικά στοιχεία της επαγγελματικής επικοινωνίας.
Όλα τα παραπάνω, δεν σημαίνουν βέβαια ότι το Security Manager δεν έχει «θέματα» προς βελτίωση ή ακόμα και αλλαγή κατά την ταπεινή γνώμη μου, ως Σύμβουλος Επιχειρήσεων. Το καλύτερο branding, η ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία και εξωστρέφεια, η διεισδυτικότερη έμφαση στα προβλήματα του Κλάδου, ακόμα και η «πιο σύγχρονη» αισθητική απόδοση του περιεχομένου, είναι κάποια από αυτά που έχω εντοπίσει. Αλλά ο «πυρήνας» και η «ψυχή» του Μέσου, παραμένει στιβαρός/ή και ανανεώνεται συνεχώς : «Η αγάπη για το αντικείμενο Ασφάλεια και η φροντίδα – μέχρι λεπτομέρειας – για την αρτιότερη προσφορά περιεχομένου(content), χρήσιμου και παραγωγικού για τον Κλάδο, τις Επιχειρήσεις και τους ανθρώπους του».
Συνοψίζοντας και μιλώντας με όρους Marketing για ένα Περιοδικό, θα έλεγα ότι το Security Manager έχει σφυρηλατήσει ένα brand με ισχυρή «κληρονομιά» και ξεχωριστό Know how που του δίνει μεγάλες δυνατότητες όσο και σημαντικές ευκαιρίες, για ακόμα πιο δυναμική πορεία στο μέλλον.
Ίσως να περάσει από τη σκέψη… ότι όλα είναι θέμα διαφημιστικής προβολής-προώθησης των επιχειρήσεων (και των προϊόντων-υπηρεσιών τους) του Κλάδου, που δίνει «ζωή» στο Περιοδικό (ελλείψει και κάποιου άλλου αντίστοιχου σε χαρακτηριστικά) και καταρχήν συμφωνώ απόλυτα. Αλλά σας καλώ επίσης, να «δείτε» και την άλλη όψη : Κατά πόσο αυτοί οι πολύτιμοι οικονομικοί πόροι θα δίνονταν από τις Επιχειρήσεις του Κλάδου, αν δεν υπήρχαν στο Security Manager οι τρεις λέξεις που ανέφερα παραπάνω; Ακόμα παραπέρα : θα συνέχιζαν την συνεργασία τους με το Περιοδικό, αν δεν υπήρχε ένα ικανό ROI από την επένδυσή τους;
Και κλείνοντας, θα έθετα την επιπλέον ερώτηση : Αν το περιοδικό σταμάταγε την κυκλοφορία του, τι θα έλειπε από τον Κλάδο της Ασφάλειας στην Ελλάδα*; Κατά τη γνώμη μου πολλά…
*Να μία καλή ερώτηση/αφορμή για μία έρευνα του περιοδικού στο κοινό του – τις Επιχειρήσεις και Στελέχη του Κλάδου!
Χρόνια Πολλά λοιπόν στο Security Manager, με την ευχή να τα «χιλιάσει» – τα τεύχη του !