Το περιεχόμενο του marketing ..στον τομέα του Security !
Σε συνέχεια του προηγούμενου εισαγωγικού μας σημειώματος, που μεταξύ άλλων εστιάσαμε στις αλλαγές της αγοράς στο τομέα της ασφάλειας (σε ότι αφορά τις τεχνολογίες, τα συστήματα και τις υπηρεσίες) αλλά και με αφορμή τη νέα στήλη που εγκαινιάζουμε σε αυτό το τεύχος, με τον διακριτικό τίτλο Mindset Tips, το περιεχόμενο της οποίας θα αναπτύσσει σε κάθε τεύχος ο συνεργάτης μας και Σύμβουλος Επιχειρήσεων Δημήτρης Ιωαννίδης, αξίζει να εστιάσουμε στην έννοια του marketing στο επιχειρηματικό οικοσύστημα της ασφάλειας.
Οι εταιρίες στον ευρύτερο τομέα της ασφάλειας – εμπόριο συστημάτων, υλοποίηση έργων, υπηρεσίες, κ.α. – είναι σε μεγάλο βαθμό σαν όλες τις άλλες επιχειρήσεις, όλων των κάθετων αγορών και δραστηριοτήτων.
Δεν διαφοροποιούνται τα βασικά συστατικά της προσέγγισης τους, σε σχέση με τον τρόπο ανάδειξης της αξίας που μπορούν να δημιουργήσουν με στόχο την εμπορική τους ανάπτυξη. Όπως πολύ σωστά επισημαίνει όμως στο άρθρο του ο κ. Ιωαννίδης – που αξίζει όλοι να διαβάσετε – το marketing δεν αλλάζει στην ουσία του, αλλά ακολουθεί τις ευρύτερες κοινωνικές αλλαγές στην νοοτροπία και τρόπο σκέψης.
Αν αυτή τη διαπίστωση επιχειρήσουμε να την αναγάγουμε στον κόσμο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ασφάλειας, με τις τόσες πολλές ιδιαιτερότητες που έχει στο τρόπο σκέψης αλλά και στην ίδια της φύσης της δουλειάς, τότε θα πρέπει να κατανοήσουμε τις προσαρμογές που πρέπει να γίνουν στο πως αυτές οι εταιρίες θα αξιοποιήσουν το εργαλείο του marketing.
Είναι αντικειμενική διαπίστωση, ότι το Security Manager, αλλά και το συνέδριο Security Project επίδρασαν καταλυτικά όλα αυτά τα χρόνια στην αλλαγή του τρόπου σκέψης της αγοράς του Security στην Ελλάδα σε ότι αφορά το marketing και την προβολή, δίνοντας τη δυνατότητα σε ένα κλάδο απόλυτα εσωστρεφή μέχρι πριν κάποια χρόνια, να αξιοποιήσει στο έπακρο ευκαιρίες εξωστρέφειας, προκειμένου να αναδείξει την υπεραξία των λύσεων και των υπηρεσιών που μπορεί να προσφέρι.
Όπως πολλές φορές όμως έχουμε αναφέρει, ο κλάδος της ασφάλειας, έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες του και διαφοροποιείται από πολλές άλλες εμπορικές δραστηριότητες.
Οπότε αντίστοιχα θα έπρεπε να διαφοροποιείται και το περιεχόμενο των ενεργειών marketing είτε απευθύνονται σε επαγγελματίες, είτε σε τελικούς χρήστες και εταιρίες.
Είμαστε σίγουρα ρεαλιστές και αντιλαμβανόμαστε πλήρως, ότι η διαφοροποιήση της αγοράς και το νέο αυτό τοποίο όπως εξελίσσεται, επηρεάζει και τον τρόπο προβολής και marketing της κάθε επιχείρησης στο χώρο.
Οφείλουμε όμως να επιμένουμε, ότι στον πυρήνα κάθε ουσιαστικής ενέργειας marketing των επιχειρήσεων του κλάδου, θα πρέπει να βρίσκεται η ποιότητα των υπηρεσιών, η αξιοπιστία των υλικών και η τεχνογνωσία του ανθρώπινου δυναμικού και όχι μόνο το κόστος.
Δεν είμαστε αιθεροβάμονες σε σχέση με την κατάσταση της αγοράς, ούτε παραβλέπουμε το έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον, τους οικονομικούς περιορισμούς, αλλά και τις απαιτήσεις των πελατών για χαμηλότερα κόστη και προσφορές. Όμως πιστεύουμε ακράδαντα ότι ισχύει σε μεγάλο βαθμό και στο χώρο μας η φράση “όπως τον μάθεις”.
Και ναι, για ακόμα μια φορά θα πρέπει να σημειώσουμε ότι είναι πολύ σημαντικό να εκπαιδεύσουμε τους πελάτες μας στο να μάθουν ότι η αξία της πραγματικής ασφάλειας με επίκεντρο την ποιότητα υπηρεσιών και λύσεων, είναι πολύ πιο σημαντική από τις προσφορές, τις εκπτώσεις στα κόστη.
Βλάσης Αμανατίδης