Η αγορά αλλάζει …οι αξίες πρέπει να παραμείνουν σταθερές!
Μελετώντας και αναλύοντας τον χώρο της ασφάλειας και ειδικότερα τον τομέα των συστημάτων και των τεχνολογιών, για πάνω από 20 χρόνια, μπορούμε εύκολα να διαπιστώσουμε τις αλλαγές που βιώνει ο κλάδος, όχι μόνο σε τεχνολογικό επίπεδο, αλλά και σε σχέση με την εμπορική προσέγγιση της αγοράς.
Όπως όλοι γνωρίζουμε, οι εποχές των παραδοσιακών εταιριών – εισαγωγέων συστημάτων ασφάλειας με πολύ συγκεκριμένα σημεία αναφοράς σχετικά με τα brand των κατασκευαστών που αντιπροσώπευαν, έχουν παρέλθει, πλην λιγοστών περιπτώσεων. Επιπρόσθετα το περιβάλλον έχει γίνει ακόμα πιο ανταγωνιστικό σε όλα τα επίπεδα, τόσο όσον αφορά τη χονδρική πώληση, όσο και τη λιανική και την εγκατάσταση και υλοποίηση μεγαλύτερων έργων, ενώ ο τελικός πελάτης έχει αποκτήσει μια καλύτερη γνώση και για το κόστος των συστημάτων, αλλά και για τις ίδιες τις μάρκες και τους κατασκευαστές.
Όλες αυτές οι αλλαγές και ακόμα περισσότερες που όλοι ξέρουμε, είναι λογικό να έχουν δημιουργήσει σημαντικές προκλήσεις, ίσως και κάποια αναστάτωση, μιας και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κάθε επάγγελμα έτσι και αυτό, γίνεται κατά κύριο λόγο για τον βιοπορισμό.
Σε κάθε περίπτωση όμως, το περιβάλλον όπως έχει διαμορφωθεί, δεν πρέπει να οδηγήσει τον χώρο μας σε σπασμωδικές κινήσεις, με αποκλειστικό κριτήριο τους αριθμούς των πωλήσεων. Προφανώς και κάθε επιχείρηση, θα πρέπει να κάνει ότι είναι καλύτερο για να επιβιώσει και να αναπτυχθεί, χωρίς όμως να χαθούν κάποιες αξίες.
Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι μιλάμε για Ασφάλεια! Δεν πρέπει ποτέ να παραβλέπουμε το γεγονός, ότι ο τελικός πελάτης – από ένα σπίτι μέχρι τον μεγαλύτερο οργανισμό – πρέπει να αισθανθεί πάνω από όλα εμπιστοσύνη απέναντι στην εταιρία και τους ανθρώπους που θα επιλέξει για να του τοποθετήσουν ένα σύστημα ασφάλειας ή να φυλάξουν τους χώρους του. Ναι , είναι αλήθεια, ότι σήμερα μπορεί κάποιος πιο εύκολα να ψάξει και να βρει ένα σύστημα με βάση τις ανάγκες και τα χρήματα που διαθέτει . Αυτό που όμως θα κάνει τη διαφορά είναι ο άνθρωπος. Ο τρόπος της πώλησης από τον εισαγωγέα προς τον εγκαταστάτη και από τον εγκαταστάτη στον τελικό πελάτη. Η συνέπεια, ο επαγγελματισμός και η αξιοπιστία που θα επιδείξει, μαζί φυσικά με τη γνώση και την επάρκεια. Το ενδιαφέρον για να τον ενημερώσει για τις απαιτήσεις του κάθε έργου και τις επιλογές που έχει στη διάθεση σου, με κριτήριο την κάλυψη των πραγματικών του αναγκών. Την προσήλωση στην υποστήριξη μετά την πώληση.
Ανεξάρτητα λοιπόν από τις αλλαγές που διαμορφώνουν την αγορά και τις εμπορικές πολιτικές, αυτές οι αξίες είναι που πλέον θα κάνουν τη διαφορά και θα πρέπει να παραμείνουν σταθερές, αν θέλουμε πραγματικά αυτός ο κλάδος να προχωρήσει μπροστά και να καλύψει τις ανάγκες της κοινωνίας.
Βλάσης Αμανατίδης