«Ποιον θα επιλέγαμε ως συνάδελφο σε επιχειρησιακή ομάδα εγγύτατης προσωπικής προστασίας (CPP)»
Των Σπύρου Κυριακάκη & Χριστίνας Κ. Ζησιμοπούλου *
Η δυναμική τέτοιων οργανωμένων ομάδων υψηλών απαιτήσεων έχει καταδείξει την ακόλουθη πραγματικότητα, που έχει καταγραφεί ιστορικά. Τα μέλη, κύρια in house ομάδων υψηλών απαιτήσεων και δύσκολων αποστολών, έχουν την ιδιαίτερη εκτίμηση του ανώτατου management της εταιρείας. Διευκρινίζεται ότι η διεκπεραίωση και της πιο απλής αποστολής μιας ομάδας CPP, είναι πάντα δύσκολη διότι εμφιλοχωρεί και παρουσιάζεται τρωτότητα ακόμη και στην απλή μετάβαση από τη μια θέση στην άλλη. Τα μέλη μιας τέτοιας ομάδας, έχουν επιδείξει μακροχρόνια εναρμόνιση με τα οράματα, την αποστολή- προορισμό, πολιτική και στρατηγική, της Εταιρείας και της Διοίκησής της. Δεν είναι σπάνιο σε τέτοιες περιπτώσεις και για θέματα ζωτικά, που αφορούν όλη την ομάδα και τη συνοχή της, όπως για παράδειγμα τη διεύρυνση του δυναμικού της ομάδας, η γνώμη των μελών της τελευταίας, να έχει βαρύνουσα σημασία.
Σε μια τέτοια περίπτωση, μπαίνει το μεγάλο θέμα της λεγόμενης χημείας της ομάδας ή του λεγόμενου «ταιριάσματος». Η έρευνα κατέδειξε ότι πολλοί απογοητευμένοι από προηγούμενη απόρριψή τους, για να γίνουν μέλη τέτοιας ομάδας, ρωτούσαν αργότερα, για την αιτία και το λόγο, που δεν έγιναν δεκτοί. Το συντριπτικό ποσοστό των απαντήσεων, που δόθηκαν έκαναν λόγο λίγο ως πολύ, το ότι «δεν ταίριαζαν απόλυτα με το προφίλ της συγκεκριμένης θέσης». Ταίριασμα ή όπως λέμε χημεία. Ένας προσδιοριστικός όρος, με βαθιά σημασία σύμφωνα με τον Νίτσε ( Friedrich Wilhelm Nietzsche).
Ως «ταίριασμα» λοιπόν, θα μπορούσαμε να ονομάσουμε την κατάσταση εκείνη, που διαμορφώθηκε ως δηλωτική της απόλυτης εργασιακής καταλληλότητας, μέσα σε μια τέτοια ομάδα, όπου το νέο μέλος βρίσκεται σε αρμονία και «είναι ασορτί» με τα υπόλοιπα μέλη. Το συνταίριασμα αυτό, εκφράζεται με την λίγο πολύ, ταύτιση του νεοεπιλεγόμενου- νεοπροσλαμβανόμενου προσώπου (άνδρα ή γυναίκας) με τις αξίες, που διέπουν τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Μια τέτοια «φιλοσοφία» θα λέγαμε ότι, μεταφέρεται από τα αρχηγικά στελέχη και «προς τα κάτω». Επομένως η ευθύνη των αρχηγικών στελεχών, είναι μεγάλη κα εξόχως σημαντική.
Έχει επισημανθεί ότι σε κρίσιμες κρίσεις, που απαιτούν την εμπλοκή τέτοιων ομάδων ειδικών αποστολών (στρατιωτικών και ασφαλείας), με το ζητούμενο να είναι η ανάληψη δράσης (φυσική προσπάθεια σύμφωνα με Clausewitz) ζητείται η συγκατάθεσή τους, για την πραγματοποίηση ή όχι της συγκεκριμένης αποστολής σε σχέση με την ασφάλεια των μελών της ομάδας, που έχει διαταχθεί να ενεργήσει. Να ελέγχεται δηλαδή το εφικτό ή όχι της αποστολής. Οι ομάδες όμως που έχουν την διακριτική αυτή ευχέρεια, διεξάγουν μία impact analysis ως κοινή προσέγγιση SPODA /Special Operations Danger Analysis. Όλα τα μέλη της ομάδας δράσης, εμπλέκονται και ακολούθως είτε συμφωνούν με την εντολή είτε όχι. Σχετικά με αυτήν την αρχή είναι και το από αρχαιοτάτων χρόνων, επισημανθέν γεγονός ότι οι ιδιώτες ειδικοί των στρατιωτικών επιχειρήσεων ασφαλείας, είναι αυτοί, που εκλέγουν τους διοικητές τους, σε συνθήκες μεγάλου κινδύνου, όπως για παράδειγμα οι «μύριοι» του Ξενοφώντα και οι μισθοφόροι στο Κονγκό (δεκαετία του ’60). Κάτι ανάλογο είχε επισημανθεί και στα στρατιωτικά πράγματα της πρώην ΕΣΣΔ. Οι στρατιώτες είχαν λόγο στις προαγωγές αξιωματικών, μέχρι και του βαθμού, του λοχαγού. Είχαν δηλαδή λόγο για τα άτομα, που θα τους οδηγούσαν στο πεδίο της μάχης, ως άμεσοι διοικητές, αναθέτοντας τη ζωή τους και την σωματική ακεραιότητά του, στα χέρια των συγκεκριμένων αξιωματικών- διοικητών πεδίου. Κοινός παρονομαστής όλων αυτών των περιπτώσεων, το «ταίριασμα» ή χημεία, που θα μπορούσε να ονομασθεί και «υπερχειλιστική εργασιακή καταλληλότητα». Είναι το κάτι παραπάνω (το έξτρα χιλιόμετρο) από την εκπλήρωση των standard κριτηρίων, με τα οποία συνήθως συντίθενται οι διάφοροι άξονες, αξιολόγησης σχηματισμού ειδικών ομάδων. Τέτοιοι άξονες μπορούν να αφορούν στην : Εμφάνιση και Παράσταση. -Επαγγελματική Υπηρεσιακή Συγκρότηση- Εργασιακή Εμπειρία- Συγκρότηση Προσωπικότητας- Παιδεία – Εκπαιδεύσεις & Επιμορφώσεις- Γνώση Ξένης Γλώσσας- Καθοδηγητική και Διοικητική Εμπειρία αλλά και άλλες δεξιότητες μεταξύ των οποίων, η ικανότητα στην οδήγηση, στην ένοπλη και άοπλη αυτοάμυνα, στην ανταπόκριση στην αποστολή μέσα σε στρεσογόνες καταστάσεις, στην επιβίωση σε αντίξοες συνθήκες, διαβίωση σε περιβάλλοντα διαφορετικής κουλτούρας και μέσα σε εν εξελίξει, κινδύνους.
Καθορίζονται επίσης περιοχές γνώσεων κρίσιμων, για την προστασία στο πεδίο (απαιτούνται). Ανιχνεύονται, δηλαδή ακόμα και αδιόρατες δεξιότητες, σαν δημιουργία -προετοιμασία «υποστρώματος» όπου θα κτισθούν νέες δεξιότητες και σε θέματα όπως: γνώση κρίσιμων δεικτών ύποπτων εγκληματικών συμπεριφορών, αναγνώριση χωρίς προκαταλήψεις προσώπων, που μπορούν να παρακάμψουν τα μέτρα ασφαλείας ή να απειλήσουν την ασφάλεια, ικανότητες αναγνώρισης ελιγμών και απειλών με οποιοδήποτε μέσον (π.χ.drone), χρήση κατάλληλου ΣμηΕΑ, στη συνοδεία και έλεγχο δρομολογίων του VIP, αγγλική ορολογία ασφαλείας, γνώση δυναμικών στοιχείων εγκληματολογίας, γνώση στοιχείων ποινικής δικονομίας π.χ. τρόπο που δίνουμε μια μαρτυρική κατάθεση, χρήση πηγών πληροφοριών κ.α.
Τα προαναφερόμενα θα αποτελέσουν αντικείμενα μέτρησης υφισταμένων γνώσεων και καθορισμού των νέων απαιτούμενων, σύμφωνα με το μοντέλο ΝΑΝΤΛΕΡ. Θα δημιουργηθούν δηλαδή ιδιαίτεροι άξονες με κριτήρια αξιολόγησης και θα σκιαγραφείται η οργάνωση ειδικών μετεκπαιδεύσεων και σε τρία επίπεδα. Θεωρητικά, «επί χάρτου» και πρακτικά, επί του πεδίου.
Για τα υπόλοιπα της στρατολόγησης νέων μελών, το ουσιαστικό είναι να καθοριστούν οι στόχοι της αξιολόγησης. Μετά την καταγραφή των στόχων, είναι απαραίτητο να καθοριστούν οι άξονες, πάνω στους οποίους θα κινηθεί η αξιολόγηση. Σε κάθε άξονα, που εκπροσωπεί ένα πεδίο και αφορά σε ένα επί μέρους στόχο, τοποθετούνται κριτήρια, που το σύνολό τους συμβάλλει στην εκπλήρωση του κάθε άξονα. Γίνεται ένας συνδυασμός αυτής της αξιολόγησης σε συνδυασμό με την μελέτη του βιογραφικού και με τη διαδικασία της συνέντευξης. Η τελευταία συνδυάζεται με ψυχομετρικά tests, προκειμένου να μετρηθούν μεγέθη όπως η ωριμότητα και άλλα ψυχικά και διανοητικά χαρακτηριστικά. Απαιτείται όμως προσοχή στην επιλογή των tests (διότι και αυτά έχουν τις δικές τους αδυναμίες) ώστε να διασφαλίζεται η εγκυρότητά τους. Ιδιαίτερη επίσης προσοχή καταβάλλεται στο να αποφευχθεί η λεγόμενη μεροληπτική διαστρέβλωση, δηλαδή το φαινόμενο «similar to me effect» προτίμηση δηλαδή του έχοντος αρμοδιότητα έγκριση πρόσληψης για άτομα με ταυτόσημα χαρακτηριστικά με τα δικά του. Μία άλλη κύρια απαίτηση είναι να βρεθούν δικλείδες αποκλεισμού στοιχείων διαμόρφωσης εντυπώσεων, που ενώ δεν έχουν άμεση σχέση με τη συγκεκριμένη εργασία- αποστολή, έχουν τη δυναμική όμως, να επηρεάσουν την κρίση των εισηγητών στη διαδικασία συνεντεύξεων και επιλογής, για τη συγκεκριμένη εργασία με την οποία ουσιαστικά δεν συνδέονται (π.χ. χρώμα γραβάτας, brand κολόνιας και συναφή)
Άξονες και Κριτήρια
Στον άξονα Εμφάνιση- Παράσταση, καθορίζονται κριτήρια που μπορεί να γίνουν αντιληπτά prima facie. Όπως φυσική κατάσταση, αθλητική εμφάνιση, αυστηρό βλέμμα και «γλώσσα σώματος» αποτροπής, αύρα εμπιστοσύνης κ.α.
Επαγγελματική-υπηρεσιακή συγκρότηση, εργασιακή εμπειρία και κατάσταση. Κριτήρια: Προϋπηρεσία και εμπειρία. Συστατικές επιστολές. γραπτοί έπαινοι, εξωτερική αξιολόγηση (π.χ. επαινετικό δημοσίευμα ή ευμενής αναφορά τρίτων, σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης).
Συγκρότηση Προσωπικότητας καθορίζονται κριτήρια, που αφορούν στα ακόλουθα: εντιμότητα, ήθος, ευγένεια, σοβαρότητα, εχεμύθεια, προσαρμοστικότητα, κριτική σκέψη, ακριβής και κατατοπιστικός λόγος, πειθαρχία, σεβασμός ιεραρχίας, αγαστή συνεργασία με υπαλλήλους και στελέχη του ομίλου και το ότι είναι ευπροσήγοροι σε διάθεση προσέγγισης, προς τις Αρχές. Επίσης, το να μπορέσει το συγκεκριμένο πρόσωπο, να αποτελέσει υπόδειγμα προς μίμηση για άλλα πρόσωπα.
Παιδεία. Κριτήρια: Σπουδές σε ΑΕΙ, Α/ΤΕΙ, Ελλάδας ή εξωτερικού και σε επίπεδο πτυχιακό (επίπεδο 6), μεταπτυχιακό (επίπεδο 7),διδακτορικό (επίπεδο 8) ΙΕΚ, (επίπεδο 5)/ δίπλωμα ΙΕΚ ειδικότητας στελεχών ασφάλειας προσώπων και υποδομών ή και φύλαξης μουσείων και αρχαιολογικών χώρων, διάρκειας 4 ή 5 εξαμήνων, εγκυκλοπαιδικές γνώσεις, ικανότητα στην επικοινωνία, επιδίωξη γνώσεων («ζητητικός/ ζητητική εις γνώσιν» κατά Πλάτωνα).
Εκπαιδεύσεις- Μετεκπαιδεύσεις – Επιμορφώσεις και μετασπουδαστικές εκπαιδεύσεις και δραστηριότητες ασφαλείας. Κριτήρια: Βασική εκπαίδευση στα πρότυπα ΕΟΠΠΕΠ-ΚΕΜΕΑ , College Certificates σε επιμορφωτικά προγράμματα ασφαλείας, τίτλοι ειδικών Courses Πολυεθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων Υποστήριξης Ειρήνης (ΠΚΕΕΥΕ/MPSOTC. army.gr), Courses ΚΕΝΑΠ (Κέντρου Ναυτικής Αποτροπής), δίπλωμα εξαμηνιαίου ΙΕΚ ως προσωπικού ασφαλείας (6μηνο μεταγυμνασιακό ΙΕΚ), μετεκπαιδευτικά προγράμματα ασφαλείας- screening ΥΠΑ (Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας), εκπαίδευση εποπτών ασφαλείας ΥΠΑ, προγράμματα εκπαίδευσης Αρχιφυλάκων- Εποπτών Security (ΚΕδιΒΙΜ 1 & 2). Εκπαίδευση ως προσωπικού ασφάλειας λιμενικών εγκαταστάσεων, μετεκπαιδευτικά προγράμματα ΥΑΛΕ (Υπευθύνων Ασφαλείας Λιμενικών Εγκαταστάσεων), συμμετοχή σε εκπαιδεύσεις κατανόησης του Κώδικα Βιομηχανικής Ασφάλειας (ΕΚΒΑ) προγράμματα εκπαίδευσης πρώτων βοηθειών, εκπαίδευση σε προγράμματα ανταπόκρισης & διαχείρισης Καταστροφών, προγράμματα εκπαίδευσης Health Safety Security and Intelligence Expert Manager, σεμινάρια, ημερίδες, εσπερίδες, επιδίωξη εκπαιδευτικών ευκαιριών
Γνώση Ξένης γλώσσας- ξένων γλωσσών. Κριτήρια: Ευχέρεια, σε λόγο, ευχέρεια σε γραφή, ικανότητα μετάφρασης, διερμηνεία σε συνοδεία ξένου π.χ. σε αρχαιολογικό χώρο ή μουσείο.
Στρατιωτική Προϋπηρεσία ή Προϋπηρεσία σε Σώματα Ασφαλείας ή Προϋπηρεσία ως εθελοντών δασοπυροσβεστών ή ομάδων ανταπόκρισης σε καταστροφικά συμβάντα , στρατιωτική εκπαίδευση. Κριτήρια : Σώμα υπηρεσίας, βαθμός, χρόνος προϋπηρεσίας, τυχόν σχολή εκπαίδευσης (π.χ. ΣΕΑΠ) προϋπηρεσία σε διεθνείς αποστολές ειρήνης ή σώματα (κυανόκρανους, λεγεώνα ξένων κ.α.) εκπαιδεύσεις σε ιδιωτικές σχολές του εξωτερικού σε θέματα ένοπλης ασφάλειας και παροχής στρατιωτικών υπηρεσιών και ασφαλείας, προϋπηρεσία ως ένοπλοι συνοδοί εμπορικών πλοίων, που πλέουν σε περιοχές εκτεθειμένες σε κίνδυνο πειρατείας κ.α.
Επιτεύγματα. Κριτήρια: Εύφημες μνείες, επαινετικά δημοσιεύματα, συγγραφές, δημοσιεύσεις σε επαγγελματικά έντυπα ή μη, συμμετοχές σε συνέδρια και δραστηριότητα του/της εκεί, διάκριση σε ασκήσεις και γυμνάσια.
Διοικητική-Εποπτική εμπειρία . Κριτήρια: Προηγούμενη θέση επόπτη, αρχιφύλακα, Security Team Leader (private security industry), θέση σε CCTV room, που θεωρείται εποπτική υπηρεσία κ.λπ.
Οδήγηση αυτοκινήτου/ μηχανής. Κριτήρια: Αποδεδειγμένη καλή ικανότητα χειρισμού, σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Γνώση αμυντικών ελιγμών διάσωσης κ.α.
Επιδόσεις σε ένοπλη άοπλη αυτοάμυνα και άμυνα τρίτου. Κριτήρια: Καθορίζονται κριτήρια, στο γυμναστήριο, στο σκοπευτήριο, σε προσομοιωτές δύσκολων καταστάσεων κ.λπ.
Sports. Δυναμικά ενδιαφέροντα ελεύθερου χρόνου, ενισχυτικών της αποφασιστικότητας του υποκειμένου: Ιστιοπλοΐα, αλεξίπτωτα, χειρισμός αεροσκαφών, ταχυπλόων σκαφών, καταδύσεις, ορειβασία, αιωροπτερισμός, εθελοντισμός σε σώματα Σαμαρειτών κ.α.
Άλλες δεξιότητες. Κριτήρια: Ικανότητα στο Time management, ικανότητα του να ανταπεξέρχεται σε ανταγωνισμό, ικανότητα να εμπνέει άλλους, εκπλήρωση στόχων και ικανότητα διαρκούς επαγρύπνησης χωρίς επιπτώσεις stress, follow up στις εξελίξεις της ασφάλειας, που παρέχεται από ιδιώτες κ. α
Συνέντευξη. Κύρια σημεία και κριτήρια: Ο υποψήφιος δίνει έμφαση στο διάστημα μετά το τέλος των σπουδών; Ο υποψήφιος κάνει το τέχνασμα της «αντισταθμικής απάντησης» έλλειψη συγκεκριμένης εμπειρίας, που ερωτάται και αναπλήρωσή της με «συγγενική εμπειρία»; Κρατά σημειώσεις ο υποψήφιος ή η υποψήφια κατά τη διάρκεια της συνέντευξης; Κάνει παύσεις στοχασμού; Αν αναφέρθηκε αδυναμία (παρελθόντος) γίνεται διευκρίνηση για τις προσπάθειες βελτίωσης; Έχει άνεση σε ένα Branding Brief /Elevator Speech; Σημειώνεται ότι ο συγκεκριμένος «δηλωτικός λόγος», δεν πρέπει να υπερβαίνει 20-30 δευτερόλεπτα . Σε αυτόν αναφέρονται οι τίτλοι κορυφαίων χαρακτηριστικών, που μπορούν συμβάλλουν στην επίτευξη της αποστολής της ομάδας αλλά και κατ’ επέκταση του οργανισμού. Σε ένα elevator speech αναφέρονται λακωνικά τα λεγόμενα 3Ε; (Εργασία- Εκπαίδευση- Επιτεύγματα).
Αξιολόγηση και Πρόληψη
Στην αξιολόγηση έννοιες κλειδιά είναι οι ακόλουθες: Άξονες – Κριτήρια – Αριθμός Προσδιοριστικών Μεταβλητών-Στόχοι της αξιολόγησης -Διαμορφωτική αξιολόγηση- Τελική Αξιολόγηση- Ανάλυση δεδομένων- Αξιολόγηση διαδικασίας- «Αξιολόγηση προϊόντος»- Κλίμακες μέτρησης ( π.χ. κλίμακα LIKERT/ Συμφωνώ απόλυτα, Συμφωνώ, Αβέβαιος, Διαφωνώ, Διαφωνώ απόλυτα). Σχετικά: Βεργίδης Δ., Λιοναράκης Α., Μακράκης Β., Ματραλής Χ. για την «Ανοικτή και Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση, τους θεσμούς και τις λειτουργίες» (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο-Πάτρα, 1998, σελ. 278-279)
Όταν η υπό εξέταση και ομάδα είναι υψηλών απαιτήσεων, δημιουργείται και ένας ιδιαίτερος άξονας. Στον συγκεκριμένο άξονα τίθενται ερωτηματικά ως προς τις απόψεις των υποψηφίων σχετικά με λίαν σημαντικά ζητήματα όπως η προσωπική διακινδύνευση, ο τραυματισμός, ο θάνατος ως στοιχείων της καθημερινότητας του επαγγέλματος (βάθος σκέψης Πλάτωνα αλλά και Νίτσε/ Nietzsche). «Οι ορθώς φιλοσοφούντες αποθνήσκειν μελετώσι» και «το τεθνάναι αυτοίς ήκιστα φοβερόν». (Όσοι φιλοσοφούν σωστά, δεν κάνουν τίποτα άλλο παρά να μελετούν τον θάνατο τους και ότι αν αυτό συμβεί δεν θα είναι (εκλαμβάνεται) ως κάτι αξεπέραστα φοβερό)
Το «ταίριασμα» λοιπόν σε μια ομάδα ειδικών αποστολών ασφαλείας και υψηλών απαιτήσεων, έχει μία δυναμική στο αδιόρατο. Είναι ένα συνδυασμός ανείπωτων, ανεπίσημων, ξεχωριστών κοινωνικών, συμπεριφοριστικών και πολιτισμικών κριτηρίων του (κάθε) οργανισμού. Οι απαντήσεις στις ερωτήσεις με ποιον νοιώθουμε άνετα και ποιος/ποια νομίζουμε ότι μπορεί να υιοθετήσει τη φιλοσοφία μας, καθορίζει στο ποιοι θα ενταχθούν στην ομάδα (Mark Williams στην Joyce Lain Kennedy, αρθρογράφου εργασιακών θεμάτων σε διεθνές επίπεδο στο έργο της «Συνεντεύξεις Εργασίας» Wiley Publishing Inc, ελληνική έκδοση «Πήγασος εκδοτική ΑΕ» σελ.16 και επόμενες).
Απαιτείται προσπάθεια. Αν επιτευχθεί η εκπλήρωση των όσων προαναφέρθηκαν και υπάρξει το κατάλληλο budget, τότε μπορεί με την κατάλληλη οργάνωση να φθάσουμε στο ιδανικό της «μεραρχίας» (στην «αργκό» ασφαλείας, το σώμα της μυστικής υπηρεσίας, που προστατεύει τον Λευκό Οίκο). Να δημιουργηθεί δηλαδή ομάδα πρόληψης (παρόμοια αλλά μικρότερης κλίμακας) με «πολλαπλά στρώματα προστασίας» και ομάδα αντίδρασης ως το τελευταίο στρώμα προστασίας. Το κυριότερο να ενστερνισθούν τα μέλη των ομάδων αυτών, την καρτεσιανή σκέψη. Χωρισμός των σύνθετων σε απλά, απαριθμήσεις και θέαση από υψηλά (helicopter view) ώστε να μην διαφεύγει τίποτα, δρομολόγηση σκέψης από τα απλά στα πιο σύνθετα και αποδοχή του που βρισκόμαστε για τη διατήρηση της συναισθηματικής μας συγκρότησης, σε ώρα κρίσης.
Του Σπύρου M. Κυριακάκη, PCS2 Security Director, MPSOTC tutor & Hon. Academic Staff member, εκπαιδευτή «Ελληνικού Ινστιτούτου Διαχείρισης Κρίσεων και Καταστροφών»
Της Χριστίνας Κ. Ζησιμοπούλου, PCS2 Security Manager, εκπαιδεύτριας «Ελληνικού Ινστιτούτου Διαχείρισης Κρίσεων και Καταστροφών»/ (ΕΙΔΙΚΚΑ)
Το παρόν paper, βασίστηκε σε άσκηση με τον ίδιο τίτλο, που τέθηκε σε διαδραστική εκπαίδευση, μελών προσωπικού συγκροτημένης ομάδας, υψηλών προδιαγραφών και αποστολών (καλοκαίρι 2021). Η συγκεκριμένη ομάδα διακρίνεται για την εναρμόνιση και τον συντονισμό, των μελών της, σε επιχειρησιακή δράση. Εμφανής είναι ο συγχρονισμός και η σύμπνοια των επί μέρους πυρήνων στις αντίστοιχες δράσεις ασφαλείας (ανά στόχο προστασίας), το δέσιμο (rapport) των μελών των πυρήνων αλλά και των πυρήνων μεταξύ τους, με τρόπο που θα λέγαμε ότι επιτυγχάνεται ολοκλήρωση των στοιχείων διοίκησης στην προστασία προσώπων και υποδομών και μάλιστα όλοι οι όροι να λειτουργούν σε σύναλμα (consilience)
Το συγκεκριμένο προσωπικό «CPP», έχει ως κεκτημένο, ένα σημαντικό ιστορικό εκπαιδεύσεων σε Ελλάδα και Εξωτερικό. Το εκπαιδευτικό- επιμορφωτικό πλαίσιο της συγκεκριμένης επιμόρφωσης, ορίστηκε στις προδιαγραφές ενός ad hoc σχεδιασμένου course ως «Διαρκούς Αρθρωτού Σχολείου Εκπαιδεύσεων στο Προηγμένο Security Management/Permanent Modular Training School in Advanced Security Management, Εγγύτατης Προσωπικής Προστασίας (CPP), πολυεθνικών εταιρειών»
Το παρόν paper αφιερώνεται σε όσους/όσες προσφέροντας έργα ασφαλείας, στη συνοδεία και προστασία προσώπων και σε οποιαδήποτε βαθμίδα, βιώνουν δυσπραγίες ή έχουν υποστεί απώλειες ή ταλαιπωρήθηκαν με οποιονδήποτε τρόπο.