Επιχειρηματικές Eυκαιρίες για Aνάπτυξη …μέσα από το “Security Awareness”
Παρακολουθώντας και αναλύοντας τα στοιχεία της αγοράς του τομέα της ασφάλειας, εδώ και πάνω από ένα χρόνο – από τη στιγμή δηλαδή που ξεκίνησε η υγειονομική κρίση – και με βάση τις προσλαμβάνουσες που προκύπτουν από την επικοινωνία μας με εταιρίες του κλάδου, αλλά και με τελικούς επιχειρηματικούς πελάτες, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η συγκεκριμένη αγορά, άντεξε για ακόμα μια φορά σε μια κρίση!
Ο ευρύτερος κλάδος της ασφάλειας – και οι επιμέρους τομείς των υπηρεσιών και συστημάτων – επέδειξε μια αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα που οφείλεται σε ένα μεγάλο βαθμό στην ίδια τη φύση της αγοράς αυτής – μιας και ανάγκες για προστασία δεν σταμάτησαν να υπάρχουν – αλλά θα λέγαμε σε κάποιο βαθμό και στις ίδιες τις επιχειρήσεις του κλάδου, πολλές από τις οποίες αξιοποίησαν την ευκαιρία σε αυτό το χρονικό παράθυρο ιδιαίτερων συνθηκών, για να επενδύσουν σε νέες προσπάθειες, να αναδιαμορφώσουν την επιχειρηματική τους δράση, να ανανεωθούν και να προσεγγίσουν συνεργάτες, πελάτες ακόμα και το ίδιο τους το προσωπικό με διαφορετικό τρόπο.
Στοιχεία, που σίγουρα μας κάνουν να αισιοδοξούμε λίγο περισσότερο για το μέλλον το κλάδου.
Ως περιοδικό Security Manager, εδώ και πολλά χρόνια νιώθουμε την ευθύνη να αναδεικνύουμε τις όποιες παθογένειες υπάρχουν στο κλάδο, αλλά ταυτόχρονα να προβάλουμε και όλες τις θετικές εξελίξεις που συμβαίνουν. Οπότε αξίζει φυσικά, να προβάλλουμε τις νέες επενδυτικές κινήσεις, να υποστηρίζουμε τις ενέργειες marketing πολλών εταιριών, καθώς φυσικά και τις προσπάθειες εκπαιδευτικών δράσεων, οι οποίες αυξήθηκαν μέσω των webinars σε όλο το προηγούμενο διάστημα των περιοριστικών μέτρων κίνησης.
Εκεί που χρειάζονται να γίνουν περισσότερα πράγματα και να εστιάσουμε συνολικότερα ως κλάδος, είναι στο λεγόμενο security awareness των τελικών πελατών της αγοράς της ασφάλειας, που αποτυπώνεται από την ενίσχυση των προσπαθειών για τη δημιουργία κουλτούρας, για την εκπαίδευση, την ευαισθητοποίηση και τη βαθύτερη επίγνωση των θέματα ασφάλειας μέσα στις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς, αλλά και ευρύτερα στην κοινωνία και στον καθένα μας ατομικά.
Αν η έννοια του Security Awareness υιοθετηθεί σε ένα υψηλότερο βαθμό και στη χώρα μας, τότε είναι σίγουρο ότι θα δημιουργηθούν ακόμα μεγαλύτερες και περισσότερες ευκαιρίες για όλες τις εταιρίες του κλάδου να αναπτύξουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα. Για να μπορεί όμως να ανταποκριθεί με επιτυχία μια εταιρία στις ευκαιρίες που θα ανοίξουν –μέσα σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον όπως έχει διαμορφωθεί – θα πρέπει να δείξει μεγαλύτερη προσήλωση στην αναβάθμιση του περιεχομένου των υπηρεσιών της, την τεχνογνωσία, την υπεραξία μέσα από την ποιότητα και την ενδυνάμωση των σχέσεων εμπιστοσύνης με τους τελικούς πελάτες.
Η εμπέδωση του Security Awareness που θα δημιουργήσει περισσότερες επιχειρηματικές ευκαιρίες και θα αναβαθμίσει το κλάδο, αποτελεί άλλωστε εδώ και πολλά χρόνια έναν από τους βασικούς στόχους του περιοδικού Security Manager και του συνεδρίου Security Project – το οποίο διοργανώθηκε online με πολύ μεγάλη επιτυχία το Μάρτιο (δείτε το σχετικό ρεπορτάζ στο τεύχος και παρακολουθήσετε on-demand στο www.securityproject.gr) – συμβάλλοντας ουσιαστικά για ακόμα μια φορά στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση όλων όσων συνιστούν τους βασικούς κρίκους στην αλυσίδα της ασφάλειας.
Βλάσης Αμανατίδης