Debate : Φαινόμενο “Ψευδοσυναγερμών” – Η εξέλιξη, οι επιπτώσεις και η αντιμετώπιση!
To Security Manager ξεκινά μια νέα στήλη με την ονομασία “Security Debate” οπού σε κάθε τεύχος θα αναδεικνύει ένα σημαντικό θέμα για τον τομέα της ασφάλειας και θα φιλοξενεί σε ένα “debate” κατάθεσης απόψεων τις θέσεις στελεχών και επαγγελματιών του χώρου.
Το πρώτο θέμα του Security Debate αφορά το φαινόμενο των λανθασμένων συναγερμών ή όπως είθισται να τους αποκαλούμε “ψευδοσυναγερμούς”, δηλαδή την ενεργοποίηση συναγερμών και κυρίως την ανταπόκριση των εταιριών και της αστυνομίας χωρίς όμως να υφίσταται πραγματική αιτία απειλής για την ασφάλεια ενός χώρου ή προσώπου.
Για την ανάδειξη του φαινομένου, το πώς έχει εξελιχθεί στην πάροδο του χρόνου, την επίδραση που έχει στη διάθεση πόρων από πλευράς των εταιριών και της Αστυνομίας αλλά και τους τρόπους που μπορούν να κάνουν εφικτή τη μείωση του απευθυνθήκαμε σε στελέχη κεντρικών σταθμών που λαμβάνουν και διαχειρίζονται σήματα συναγερμού, μιας και αυτές οι εταιρίες είναι οι πρώτες που γίνονται δέκτες των συναγερμών.
Συλλέξαμε λοιπόν την άποψη 5 στελεχών, με βάση τους παρακάτω 3 θεματικούς άξονες με τη μορφή ερωτημάτων:
- Πόσο συχνά είναι πλέον τα φαινόμενα συναγερμών που δεν ανταποκρίνονται σε αληθινά περιστατικά (ψευδοσυναγερμοί) σε σχέση με το παρελθόν σύμφωνα με τα δικά σας στοιχεία που συλλέγεται;
- Που οφείλονται οι ψευδοσυναγερμοί και τι επιπτώσεις έχουν κυρίως σε ότι αφορά την απασχόληση πόρων από τους Κεντρικούς Σταθμούς αλλά και τις Δημόσιες Αρχές όπως Αστυνομία και Πυροσβεστική;
- Τι πρέπει να γίνει για να μειωθεί το φαινόμενο αυτό και πως εσείς αντιμετωπίζετε αυτή τη πρόκληση;
Ας δούμε λοιπόν τι μας απάντησαν και πως προσεγγίσουν τα στελέχη το συγκεκριμένο θέμα.
- Είναι γεγονός ότι 99,85 % των συνολικών συναγερμών, αφορούν σε συμβάντα που δεν ανταποκρίνονται σε αληθινά περιστατικά. Μόνο το 0,15% των συμβάντων αφορούν σε πραγματικούς συναγερμούς.
- Οι ψευδοσυναγερμοί (fake alarms) οφείλονται κυρίως σε βλάβες συστημάτων (71,7%) και κακό χειρισμό αυτών από τους χρήστες (28,3%).
Η ενασχόληση με ψευδοσυναγερμούς έχει σημαντικές επιπτώσεις. Ειδικότερα:
- Αυξάνει το κόστος λειτουργίας της ΙΕΠΥΑ (65,3 % επί του των συνόλου συναγερμών)
- Επιβαρύνει τις Δημόσιες Αρχές που αποστέλλουν άσκοπα δυνάμεις στον τόπο συμβάντος (4,7%)
- Προκαλεί άσκοπη κινητοποίηση των πελατών (42%)
Επίσης, οι ψευδοσυναγερμοί μειώνουν την αξιοπιστία των συστημάτων με αποτέλεσμα αυτά να μην είναι ή να μην θεωρούνται επιχειρησιακά ωφέλημα.
- Η χρήση πιστοποιημένων συστημάτων, ο ορθός σχεδιασμός και η άρτια αρχική εγκατάσταση του συστήματος, καθώς και η έγκαιρη αντικατάσταση παλαιωμένων περιφερειακών υλικών, αποτελούν «κλειδί» για τη μείωση των ψευδοσυναγερμών.
Η ESA εμπορεύεται μόνο πιστοποιημένα συστήματα, εναρμονισμένα με διεθνή πρότυπα ασφαλείας, ενώ επιδεικνύει μεγάλη προσοχή στον αρχικό σχεδιασμό και στη σωστή τοποθέτηση όλων των υλικών (καλωδίων περιφερειακών κ.λπ. ) από έμπειρους κι εξειδικευμένους τεχνικούς.
Παράλληλα:
- πραγματοποιεί τακτικούς ελέγχους συντήρησης, σύμφωνα με τα πρότυπα των συστημάτων ασφαλείας.
- ανταποκρίνεται άμεσα σε οποιαδήποτε βλάβη παρουσιαστεί στο σύστημα (φυσική φθορά υλικών, αντικατάσταση μπαταριών κ.λπ.) και αντιμετωπίζει την οποιαδήποτε πρόκληση παρέχοντας λύσεις ποιότητας.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί πως η εφαρμογή νέων τεχνικών οπτικής και ηχητικής επιβεβαίωσης των συμβάντων από τους επιτηρούμενους χώρους, αποτελεί μία σύγχρονη και καινοτόμο προσέγγιση, η οποία σχεδόν μηδενίζει την άκοπη όχληση των εμπλεκομένων με τις ενέργειες διαχείρισης συναγερμών ατόμων, συμπεριλαμβανομένων προφανώς και των συνδρομητών.
Τέλος, η ESA προσφέρει σύνδεση με το 24ωρο Κέντρο Διαχείρισης Συμβάντων πλήρως εναρμονισμένη με όλες τις τελευταίες τεχνολογίες του χώρου, όπως:
- Υποστήριξη όλων των δεκτών σημάτων της αγοράς (φυσικούς ή εικονικούς)
- Λαμβάνει σήματα συναγερμού οποιασδήποτε τεχνολογίας -τηλεφωνικών, TCP/IP, GPRS, GSM, SMS
- Υποστήριξη οποιουδήποτε πρωτοκόλλου (Contact ID, SIA, 4X2 κ.λπ.)
- Κάλυψη τεράστιου όγκου δεδομένων κάτω από το ίδιο περιβάλλον διαχείρισης
- Ενημέρωση βάσεων ON LINE σε κεντρικό και εφεδρικό σύστημα (δε διακόπτεται η λειτουργία του κέντρου ούτε για ένα δευτερόλεπτο ενώ οι βάσεις είναι συνεχώς ενημερωμένες)
- Αυτόματη αποστολή SMS, e-mail και των σημάτων που ο πελάτης έχει προκαθορίσει, σε πραγματικό χρόνο. (Η αποστολή γίνεται βάσει παραμέτρων που ορίζει το κέντρο όπως, σπουδαιότητα σήματος συναγερμού, κ.λπ.)
- 30 κανάλια φωνής, Δίκτυο Οπτικών Ινών ΟΤΕ DSLAM, 4 Στατικές IP (VDSL)
- Εφεδρεία Internet μέσω 2 ανεξάρτητων παροχών και ζεύξης LMDS
- Αδιάληπτη παροχή ενέργειας, UPS Online 40kVA & 10kVA, Ηλεκτροπαραγωγό Ζεύγος 50kVA Perkins
- WEB CLIENT support σε όλους τους εγκαταστάτες κ.λπ.
- Οι λανθασμένοι ή ψευδείς συναγερμοί τα προηγούμενα χρόνια αποτελούσαν ένα σημαντικό ζήτημα καθώς εμπλέκονταν αρκετοί παράγοντες, όπως το Κέντρο Λήψης Σημάτων, οι συνδρομητές του, η αστυνομία και ορισμένες φορές ακόμα και η πυροσβεστική. Στην Atlas Security διαχειριζόμαστε καθημερινά 100.000 σήματα συναγερμού από περισσότερους από 35.000 συνδρομητές. Παρατηρούμε ότι το φαινόμενο των ψευδοσυναγερμών έχει μειωθεί αρκετά σε σχέση με το παρελθόν καθώς οι χρήστες λαμβάνουν πιο ολοκληρωμένη γνώση χειρισμού του συναγερμού τους από τους επαγγελματίες εγκαταστάτες τους. Φυσικά δεν μπορούμε να παραλείψουμε το γεγονός ότι και τα συστήματα συναγερμού πλέον είναι πιο “έξυπνα”, καθώς διαθέτουν πλούσια χαρακτηριστικά που σε συνδυασμό με την σωστή τοποθέτηση και παραμετροποίησή τους από τον επαγγελματία εγκαταστάτη, μπορούν να αγνοήσουν τους “αόρατους εχθρούς”.
- Μεγάλο ποσοστό των ψευδοσυναγερμών οφείλεται στην μη σωστή χρήση του συναγερμού από τον τελικό χρήστη. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου το Κέντρο Λήψης Σημάτων λαμβάνει σήματα συναγερμού από λάθος εισαγωγή κωδικού από το χρήστη ή από ολική όπλιση του συστήματος ενώ εξακολουθούν να βρίσκονται άτομα στον χώρο. Περιπτώσεις όπως λανθασμένες καλωδιώσεις και πρόχειρες εγκαταστάσεις από μη επαγγελματίες του χώρου, θεωρούνται ένα από τα αίτια των ψευδοσυναγερμών, αφού προκαλούν προβλήματα στην σωστή λειτουργία του συστήματος αποστέλλοντας λανθασμένα σήματα συναγερμού στο Κέντρο Λήψης Σημάτων. Συνήθως αυτό συμβαίνει στις προεγκατεστημένες εγκαταστάσεις ή σε έργα που αναλαμβάνουν διαφορετικά συνεργεία έχοντας αναλάβει την ηλεκτρολογική εγκατάσταση οι ηλεκτρολόγοι και τις τελικές συνδέσεις ο επαγγελματίες εγκαταστάτης. Επιπρόσθετα, οι άσχημες καιρικές συνθήκες συγκαταλέγονται στην λίστα των αιτιών καθώς φαινόμενα όπως η κίνηση των δέντρων από ισχυρούς ανέμους μπορεί να ξεγελάσουν και να διεγείρουν τους αισθητήρες ενός εξωτερικού ραντάρ. Οι ψευδοσυναγερμοί δημιουργούν μεγάλη αναστάτωση στον χρήστη και δημιουργούν προβλήματα εμπιστοσύνης για να την ασφάλειά του χώρου του. Ως Κέντρο Λήψης Σημάτων με εμπειρία 35 ετών, έχουμε προνοήσει για την αντιμετώπιση τέτοιου είδους σημάτων με τις υποδομές και την οργάνωσή μας, καθώς διαχειριζόμαστε καθημερινά χιλιάδες σήματα. Οι έμπειροι χειριστές μας, ενημερώνουν τον συνδρομητή και έρχονται σε επαφή με τον εγκαταστάτη του για την άμεση επίλυση του εκάστοτε προβλήματος.
Όσο αναφορά στην Αστυνομία αλλά και την Πυροσβεστική, το Κέντρο Λήψης Σημάτων είναι υποχρεωμένο να μεταφέρει την πληροφορία του σήματος συναγερμού σε αυτές τις αρχές. Φυσικά αυτή η ενέργεια γίνεται εφόσον έχει προηγηθεί επικοινωνία με τον συνδρομητή, ο οποίος θα λάβει γνώση του σημείου απ’ το οποίο προήλθε το σήμα συναγερμού και αυτό τις περισσότερες φορές συντελεί στην μείωση των κλήσεων προς τις αρχές. - Ο συναγερμός έχει κατασκευαστεί για να προστατεύει και να δίνει σήμα στο Κέντρο Λήψης Σημάτων σε περίπτωση που αντιληφθεί κάτι ύποπτο στον χώρο. Τα συστήματα συναγερμού τελευταίας τεχνολογίας που προτείνει ο επαγγελματίας εγκαταστάτης διαθέτουν όλες τις προδιαγραφές για την αποφυγή δυσάρεστων εκπλήξεων όπως οι ψευδοσυναγερμοί. Με την ασφάλειά μας και την ηρεμία μας δεν πρέπει να παίζουμε. Το μεγαλύτερο μέρος των ψευδοσυναγερμών οφείλονται στη λανθασμένη χρήση του συστήματος. Για το λόγο αυτό, κατά την ολοκλήρωση της κάθε εγκατάστασης θα πρέπει να γίνεται αναλυτική ενημέρωση του πελάτη για την ορθή λειτουργία του συστήματος. Με αυτόν τον τρόπο θα μειωθούν οι συναγερμοί από τον λάθος χειρισμό του. Οι οδηγίες χρήσης μπορεί να βοηθήσουν στην εμπέδωση του χειρισμού του συστήματος από τον χρήστη καθώς θα μπορούν να τις συμβουλευτούν όποτε έχουν ενδοιασμό για κάποια λειτουργία. Επίσης για την αποφυγή του φαινομένου των ψευδών συναγερμών, η καλωδίωση θα πρέπει να γίνεται μόνο από επαγγελματίες εγκαταστάτες μιας και αυτοί γνωρίζουν καλύτερα απ’ τον καθένα πως συμπεριφέρεται το σύστημα που προτείνουν και τι χρειάζεται για την σωστή λειτουργία του. Τέλος, θα πρέπει να γίνονται συχνά τεστ επικοινωνίας με το Κέντρο Λήψης Σημάτων για να ελέγχεται η σωστή και αμφίδρομη επικοινωνία. Οι χειριστές έχουν την δυνατότητα να ελέγξουν και να διαπιστώσουν πότε ένα σύστημα δεν επικοινωνεί και να ειδοποιήσουν τον χρήστη και τον εγκαταστάτη για να προσδιορίσουν το πρόβλημα. Η Atlas Security με γνώση, εμπειρία, υπομονή και οργάνωση ενημερώνει αδιάλειπτα τους συνδρομητές της και τους προτρέπει να εμπιστεύονται τους επαγγελματίες εγκαταστάτες για να έχουν την ασφάλεια και την ηρεμία που χρειάζονται.
- Oι ψευδοσυναγερμοί πάντα επηρέαζαν την σωστή λειτουργία ενός κέντρου λήψης σημάτων και ειδικότερα επιβράδυναν την άμεση αντιμετώπιση πραγματικών περιστατικών. Μέσα από τα χρόνια οι ψευδείς συναγερμοί έχουν παρουσιάσει αυξητική τάση. Σύμφωνα με τις δικές μας εκτιμήσεις οι ψευδοσυναγερμοί ανέρχονται στο πολύ μεγάλο ποσοστό της τάξεως του 90% σε σχέση με τα πραγματικά συμβάντα.
- Το φαινόμενο των λανθασμένων συναγερμών οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Ένα κύριο αίτιο είναι η λανθασμένη νοοτροπία του συνδρομητή. Στης περιπτώσεις που ο συνδρομητής προκαλέσει λανθασμένο συναγερμό δεν καλεί το κέντρο λήψης και διαχείρισης σημάτων για να αναφέρει το λάθος. Ένας ακόμα λόγος είναι η έλλειψη ενδιαφέροντος κάποιων συνδρομητών για τη συντήρηση των συστημάτων τούς πάρα την παρότρυνση του σταθμού και των εγκαταστατών. Επίσης, πολλοί ψευδείς συναγερμοί προέρχονται από χαμηλού κόστους συστήματα ασφαλείας ή ανιχνευτές χαμηλής ποιότητας. Σε κάποιες περιπτώσεις σφάλματα στην εγκατάσταση από μέρους μη πιστοποιημένων εγκαταστατών οδηγούν σε λανθασμένους συναγερμούς.
Οι επιπτώσεις για τους σταθμούς είναι η αναγκαστική αύξηση του προσωπικού και του τεχνικού εξοπλισμού για την σωστή εξυπηρέτηση πελατών. Συγχρόνως οι επιπτώσεις για τις Δημόσιες Αρχές είναι ότι απασχολούνται με άσκοπες μεταβάσεις και απέχουν από τα πραγματικά περιστατικά. - Για την μείωση του φαινομένου απαιτείται καλύτερη ενημέρωση των συνδρομητών για τα συστήματα συναγερμού και για την λειτουργία τους καθώς και τις ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν σε κάθε περίσταση. Ένας συνδρομητής πρέπει να διαλέξει ποιοτικά συστήματα ασφαλείας, να συνεργαστεί με επαγγελματίες εγκαταστάτες και να έχει την σωστή νοοτροπία ώστε όταν προκαλέσει ψευδή συναγερμό να καλέσει το κέντρο λήψεως σημάτων και να ενημερώσει για το συμβάν ώστε να αποφευχθούν οι περαιτέρω ενέργειες.
Στην Hellas Digital Monitoring Services (Hellas DMS) χρησιμοποιούμε επιτυχώς την Οπτική Επαλήθευση και έχουμε μειώσει τους ψευδείς συναγερμούς σε τεράστιο ποσοστό. Η Hellas DMS πρωτοπόρησε στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Νοέμβριο του 2019 παρουσιάζοντας μια ολοκληρωμένη λύση οπτικής επαλήθευσης της OPTEX στην Ελλάδα και Κύπρο. Η συσκευή ονομάζεται Bridge και συνδέει οποιοδήποτε σύστημα συναγερμού με κάμερες ONVIF για το τέλειο αποτέλεσμα οπτικής επαλήθευσης, βάζοντας τέλος στους ψευδείς συναγερμούς. Η λύση της OPTEX αποτελεί την πρώτη πραγματική οπτική επαλήθευση αν αναλογιστείτε ότι οι χειριστές βλέπουν το βίντεο της πιθανής παραβίασης σε ζωντανή μετάδοση μέσα σε 7 δευτερόλεπτα από την στιγμή του συναγερμού. Σε περίπτωση αμφιβολίας ο χειριστής μπορεί να στείλει για επιβεβαίωση το βίντεο στο κινητό του συνδρομητή.
- Τα στατιστικά μας λένε με βεβαιότητα, πως τα δέκα τελευταία χρόνια έχουμε εξαιρετικά σημαντική μείωση λανθασμένων σημάτων συναγερμού. Αυτή η θετική εξέλιξη οφείλεται κυρίως στην βελτίωση των συστημάτων ασφάλειας, την εξοικείωση των συνδρομητών με την ορθή χρήση του συναγερμού και ασφαλώς στην ραγδαία πρόοδο του επαγγελματισμού στον κλάδο. Ενδεικτικά, σήμερα πάνω από το 90% των συνολικών σημάτων συναγερμού συνδέονται με αληθινά περιστατικά, όταν το 2010 είχαμε κάτω από 75% αληθινούς συναγερμούς. Ακόμα πιο πίσω, στην δεκαετία 1990-2000, μετρούσαμε έναν «ψευδοσυναγερμό» στα μόλις δύο σήματα συναγερμού! Ασφαλώς βιώνουμε πολύ καλύτερες συνθήκες από το παρελθόν, αλλά σίγουρα υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης.
- Η κακή χρήση του συστήματος είναι ο κυριότερος λόγος «ψευδοσυναγερμού». Δυστυχώς ο συνδρομητής συχνά ξεχνάει να ασφαλίσει τα παράθυρα, κάνει βιαστικές κινήσεις στο πληκτρολόγιο, μπερδεύει τον κωδικό του ή δεν εκπαιδεύει σωστά τα εξουσιοδοτημένα μέλη. ‘Ένα ακόμη αρνητικό φαινόμενο είναι η κακή επιλογή εξοπλισμού, που δεν τηρεί τις απαραίτητες προδιαγραφές ποιότητας. Πέραν τούτου, η δυσλειτουργική εγκατάσταση, η κακή συντήρηση, αλλά και ο επιπόλαιος χειρισμός από τα ΚΛΣ χωρίς φίλτρα στην ειδοποίηση των Αρχών, αποτελούν μέρη του κλαδικού προβλήματος.
Ανεξάρτητα από τα αίτια ενός «ψευδοσυναγερμού», αν αυτός δεν ακυρωθεί εμπρόθεσμα, ή δεν αξιολογηθεί ορθά από τους operators των ΚΛΣ, κινητοποιείται άσκοπα ένας ολόκληρος μηχανισμός με αποτέλεσμα την κατασπατάληση δημοσίου χρήματος. Εκτός αυτού, επιβαρύνεται το έργο έγκαιρης αντιμετώπισης εφόσον όταν έρχεται η πραγματική προειδοποίηση, αυτή αγνοείται.
- Πρώτη και απαραίτητη συνθήκη είναι η παροχή των υπηρεσιών ΚΛΣ να γίνεται σε όλα ανεξαιρέτως τα σήματα, συμπεριλαμβανομένης της όπλισης και αφόπλισης. Σύμφωνα με την εμπειρία μας, αυτός είναι ο ασφαλέστερος τρόπος αξιολόγησης ενός «ψευδοσυναγερμού», αφού ο χειριστής είναι άμεσα σε θέση να γνωρίζει την κατάσταση στον χώρο. Συνδυαστικά μάλιστα με τις δυνατότητες ενός εξειδικευμένου «έξυπνου» λογισμικού, είμαστε σε ετοιμότητα να αντιληφθούμε και να αξιοποιήσουμε άμεσα ένα πραγματικό συμβάν ή να μην βιαστούμε να κινητοποιήσουμε της Αρχές.
Εξίσου σημαντική είναι η εκπαίδευση του συνδρομητή ώστε να αξιοποιεί σωστά το σύστημά του. Συστηματικά τον ενθαρρύνουμε να παρέχει τον κωδικό του άμεσα σε περίπτωση λάθους, να κάνει τακτική συντήρηση, να αναφέρει στον τεχνικό του πιθανές βλάβες ή αλλαγές στον χώρο κ.α. Δυστυχώς για τον κλάδο, πολλοί «ψευδοσυναγερμοί», οφείλονται σε αστοχίες ανειδίκευτων ‘’τεχνικών’’. Από την πλευρά μας, αναλαμβάνοντας κάθε κόστος, είμαστε εξαιρετικά επιλεκτικοί στις συνεργασίες μας. Το δίκτυό μας αποτελείται από πιστοποιημένους επαγγελματίες, που παρέχουν αξιόπιστο εξοπλισμό, παραδίδουν άρτια συστήματα, εκπαιδεύουν τους συνδρομητές τους, αφομοιώνουν την υψηλή τεχνολογία και η εταιρική τους κουλτούρα ταιριάζει με τις αυστηρά δομημένες εταιρικές διαδικασίες της Spartan Security.
- Στην EUROPA SECURITY αναγνωρίσαμε πριν πολλά χρόνια το πρόβλημα και δημιουργήσαμε τις κατάλληλες διαδικασίες και υποδομές για την αντιμετώπιση των ψευδοσυναγερμών εν τη γενέσει τους. Όμως λόγω των εξωγενών αιτιών, κατά το παρελθόν το πλήθος των ψευδοσυναγερμών ήταν αυξημένο, συγκριτικά με τα τελευταία χρόνια. Πιο συγκεκριμένα το ποσοστό μείωσης την τελευταία οκταετία είναι Χ%, την τελευταία πενταετία είναι Ψ% και τα τελευταία τρία έτη μειώνεται με ρυθμό Ζ%.
- Βάσει των στοιχείων που διαθέτουμε από την αντιμετώπιση του φαινομένου των ψευδοσυναγερμών, οι κυριότερες αιτίες είναι η πρόχειρη εγκατάσταση των συστημάτων συναγερμού, ο λανθασμένος προγραμματισμός, η χρήση υλικών χαμηλής ποιότητας ή η αστοχία αυτών και η ελλιπής συντήρηση.
Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι, τα τελευταία έτη, παρατηρούμε προβλήματα που οφείλονται σε δυσλειτουργία των Τηλεπικοινωνιακών Παρόχων.
Δεδομένης της έγκαιρης αντιμετώπισης των ψευδοσυναγερμών, οι επιπτώσεις σε ότι αφορά την EUROPA SECURITY, είναι μικρές τόσο για τον Κεντρικό Σταθμό όσο και για τις περιφερειακές υπηρεσίες όπως οι Περιπολίες (Patrol).
Δυστυχώς για τις Δημόσιες Αρχές οι ψευδοσυναγερμοί οδηγούν σε κατασπατάληση πόρων τόσο στο έμψυχο δυναμικό όσο και σε εξοπλισμό ή υποδομές.
Το σημαντικότερο είναι ότι ένα “ψευδές” περιστατικό είναι πιθανό να αντιμετωπιστεί με υψηλότερη προτεραιότητα από την Αστυνομία, την Πυροσβεστική, το ΕΚΑΒ, έναντι ενός πραγματικού περιστατικού. - Όπως αναφέραμε το πρόβλημα έχει αντιμετωπιστεί σε ικανοποιητικό ποσοστό. Αυτό επιτεύχθηκε προτείνοντας αυστηρές διαδικασίες στην εγκατάσταση ενός συστήματος συναγερμού. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι χωρίσαμε την εγκατάσταση σε τέσσερεις κύριες φάσεις:
- 1η φάση: Μελέτη της τοποθεσίας εγκατάστασης και ανάλυση αναγκών/παραμέτρων.
- 2η φάση: Κατάλληλη επιλογή υλικών
- 3η φάση: Εκπαίδευση πελατών για τη σωστή χρήση του συναγερμού.
- 4η φάση: Περιοδική συντήρηση συστήματος συναγερμού και υλικών εγκατάστασης.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η πιο αποτελεσματική μέθοδος για την αντιμετώπιση απασχόλησης πόρων ή των Δημόσιων Αρχών είναι η οπτική επιβεβαίωση συμβάντος από το ΚΛΣ. Με αυτόν τον τρόπο ο χειριστής φιλτράρει ποια περιστατικά αφορούν ψευδείς συναγερμούς και σε ελάχιστο χρόνο δίνει ακριβείς πληροφορίες για τα πραγματικά συμβάντα στις Αρχές.