Προσήλωση στην ποιοτική υπηρεσία και την τεχνογνωσία!
Ίσως τα παλιότερα χρόνια να θεωρούνταν σε μεγάλο βαθμό ότι ο κλάδος των συστημάτων ηλεκτρονικής ασφάλειας ήταν απλό εμπόριο προϊόντων – όπως πολλά άλλα προϊόντα – από τον κατασκευαστή στον διανομέα, από τον διανομέα στον εγκαταστάτη και στη συνέχεια στον τελικό πελάτη.
Σε καμία περίπτωση όμως αυτή η νοοτροπία δεν ταιριάζει με τις σημερινές πραγματικές απαιτήσεις, την αναμφισβήτητη αξία και την κοινωνική ανάγκη που έχει η έννοια της Ασφάλειας, σε όλες τις εκφάνσεις και τους τομείς της επαγγελματικής, οικογενειακής, προσωπικής και δημόσιας ζωής.
Δεν πρέπει λοιπόν να επιβιώσει μια λογική κατά την οποία τα έργα ασφάλειας θα είναι αποτέλεσμα απλά και μόνο μιας αγοράς προϊόντων και τεχνολογικών λύσεων, αν δεν συνοδεύονται από μια ποιοτική υπηρεσία, μακροχρόνια υποστήριξη και υψηλή τεχνογνωσία των επαγγελματιών, που υλοποιούν τα έργα αυτά, αλλά και όσων φυσικά διαθέτουν εμπορικά τις λύσεις.
Δεν αρκούν απλά και μόνο οι μεγάλοι τζίροι, οι μεγάλες αποθήκες και οι πωλήσεις, αν το αποτέλεσμα της δουλειάς προς τον τελικό πελάτη (είτε πρόκειται για ένα μεγάλο οργανισμό με πολλαπλές εγκαταστάσεις, είτε ένα μικρό διαμέρισμα ή μαγαζί) δεν εξασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή απόδοση και αποτελεσματικότητα.
Και για να είμαστε ακόμα πιο συγκεκριμένοι, όλοι οι εμπλεκόμενοι στην αγορά των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας και των αντίστοιχων έργων -πέρα από το μάρκετινγκ και την πολύ θεμιτή και αναγκαία ενίσχυση των προσπαθειών για ανάπτυξη των πωλήσεων- θα πρέπει να στρέψουν τη προσοχή τους ακόμα περισσότερο στη βελτιστοποίηση της υποστήριξης και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών προς τους συνεργάτες τους.
Για να γίνει αυτό πραγματικότητα, είναι απαραίτητο πρώτα από όλα οι ίδιοι οι κατασκευαστές – εισαγωγείς – διανομείς να προσφέρουν μέσα από εκπαιδεύσεις την απαραίτητη τεχνογνωσία στους δικούς τους ανθρώπους και αυτοί με τη σειρά τους να μεταδώσουν τα κατάλληλα γνωστικά εφόδια στους συνεργάτες – εγκαταστάτες, που θα τους επιτρέψουν να παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες στους τελικούς πελάτες.
Θα πρέπει εξίσου οι εγκαταστάτες να καλλιεργήσουν την νοοτροπία προς τους τελικούς πελάτες τους, δίνοντας τους να καταλάβουν: “ότι δεν σας πουλάμε απλά και μόνο ένα συναγερμό ή μια κάμερα, αλλά σας προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη υπηρεσία και λύση ασφάλειας. Μέσα από ένα πνεύμα εμπιστοσύνης και επαγγελματικής ευσυνειδησίας, είμαστε εδώ όταν μας χρειαστείτε, τιμώντας το κάθε συμβόλαιο συντήρησης με ένα ουσιαστικό αντίκρισμα”
Μόνο έτσι θα αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη αξία η δουλειά του τεχνικού εγκατάσταση και θα μπορεί κατ΄ επέκταση να κοστολογηθεί στην τιμή που πρέπει.
Ποιο είναι άλλωστε το ζητούμενο σε όλη αυτή την ιστορία; Να πουλήσουμε μια δυο κάμερες παραπάνω ή να κάνουμε μια παραπάνω σύνδεση σε ένα ΚΛΣ; Όχι, βέβαια!
Το ζητούμενο είναι ο τελικός πελάτης -είτε επιχείρηση είτε ιδιώτης- να αισθάνεται ασφαλής. Να μπορεί να ξέρει ότι η επένδυση του σε μια λύση ασφάλειας έπιασε τόπο όταν χρειάστηκε. Να μπορέσει να επικοινωνήσει εύκολα με την εταιρία και να λάβει την υπηρεσία και την υποστήριξη όταν χρειαστεί.
Είναι αλήθεια πώς γίνονται κάποια βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, ειδικά σε ότι αφορά τις εκπαιδεύσεις. Υπάρχουν όμως ακόμα δυνατότητες για ακόμα περισσότερα και θα χαρούμε πολύ να είμαστε εδώ να τα επικροτήσουμε!
Βλάσης Αμανατίδης