…περί αξιολόγησης της Ασφάλειας !!!
Με το τεύχος 84 του Security Manager, μπαίνουμε στα 15 χρόνια έκδοσης του περιοδικού, διανύοντας όλα αυτά τα χρόνια ένα όμορφο ταξίδι στο κόσμο της ασφάλειας, με συνεπιβάτες όλους εσάς που μας εμπιστεύεστε, μας στηρίζετε, και μας δίνετε την απαραίτητη ώθηση να συνεχίσουμε να προσφέρουμε σε αυτό το χώρο που όλοι αγαπάμε. Από την πρώτη μέρα έκδοσης του Security manager – τον Ιανουάριο του 2006 – προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε τη σελίδα αυτή προκειμένου να μεταδώσουμε μηνύματα, να δημιουργήσουμε μια κουλτούρα, να επισημάνουμε παθογένειες, να αναδείξουμε τα θετικά που συμβαίνουν, με απώτερο στόχο πάντα, όχι μόνο να συμβάλουμε στην ενημέρωση και την ενίσχυση των γνώσεων των επαγγελματιών του χώρου, αλλά παράλληλα και στην αναβάθμιση του τομέα της ασφάλειας στη χώρα μας και ιδιαίτερα του ιδιωτικού τομέα των υπηρεσιών και τεχνολογιών. Πορευόμαστε, έχοντας σαν βασικό μας στόχο και προσπαθώντας να μεταλαμπαδεύσουμε την φιλοσοφία του «Αιέν αριστεύειν».
Με την ευκαιρία θα θέλαμε να αναφερθούμε στο θέμα της αξιολόγησης της ασφάλειας και πως αυτή μπορεί να αποτυπωθεί στη πραγματική της διάσταση και όχι ως φαινόμενο που μπορεί να εξελιχθεί ως εκφυλισμός της έννοιας και της σημαντικής αυτής αξίας.
Η ασφάλεια, είτε αφορά διαδικασίες, είτε πρακτικές, είτε υπηρεσίες, είτε πρόσωπα, συστήματα, τεχνολογίες και έργα , δοκιμάζεται και αξιολογείται στο πεδίο δράσης! Η ασφάλεια επιβραβεύεται από τα αποτελέσματα που έχει και την απόδοση σε βάθος χρόνου, από αυτούς που την παρέχουν και φυσικά από αυτούς που την λαμβάνουν.Πολλές φορές έχουμε υποστηρίξει ότι η ασφάλεια ως υπηρεσία και ως προϊόν, δεν είναι απλά ένα κοινό καταναλωτικό είδος. Επομένως η επιβράβευση και η αξιολόγηση σε ότι αφορά την ασφάλεια δεν πρέπει και δεν μπορεί να είναι προϊόν οικονομικής συναλλαγής, παζαριού και “προσφορών” τύπου “στα 3 το 1 δώρο”.
Οι προσπάθειες των ανθρώπων που δραστηριοποιούνται στο τομέα της ασφάλειας θα πρέπει σίγουρα να επιβραβεύονται μέσα από αξιόπιστο σύστημα εσωτερικού ελέγχου ποιότητας των αποτελεσμάτων που παράγονται σε ένα έργο, με τη συνεργασία του πελάτη και του παρόχου των υπηρεσιών.
Τα συστήματα ασφάλειας και τα τεχνολογικά έργα, θα πρέπει να αξιολογούνται από ειδικούς μελετητές λαμβάνοντας υπόψη τα πιστοποιητικά και πρότυπα ποιότητας που υπάρχουν. Και φυσικά ελέγχονται και δοκιμάζονται καθημερινά στη πράξη, ως προς την απόδοση και την αποτελεσματικότητα τους με βάση τις ιδιαιτερότητες, τους σκοπούς και τις συνθήκες κάθε έργου. Ευτυχώς, υπάρχουν ISO αλλά και Ευρωπαϊκά Πρότυπα για υπηρεσίες και προϊόντα που καθορίζουν και αξιολογούν σε μεγάλο βαθμό την ποιότητά τους.
Είναι αλήθεια ότι ο χώρος των υπηρεσιών και συστημάτων ασφάλειας, εξελίσσεται πλέον σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και πολυσύνθετο περιβάλλον, σε μια αγορά με πολλές επιλογές. Είναι λοιπόν λογικό και θεμιτό οι επιχειρήσεις του χώρου να θέλουν να αποκτήσουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Αυτό όμως γίνεται στο πεδίο της τεχνογνωσίας, των μεθόδων, του ανθρώπινου δυναμικού και του εξοπλισμού, τα οποία αποτελούν μία αλυσίδα στην οποία, επειδή μιλάμε για ασφάλεια, δεν επιτρέπεται να υπάρχει αδύναμος κρίκος. Σε αυτή την αγορά δεν μπορεί να υπάρχουν «νικητές» και «ηττημένοι» με βάση επικοινωνιακούς όρους και τρυκ του marketing πασπαλισμένα με χρυσόσκονη.
Στην πράξη νικητές είναι όσοι προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες και λύσεις ασφάλειας που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών τους και τις απαιτήσεις των καιρών και αυτό το ξέρουν όλοι και κυρίως η αγορά.
Η ασφάλεια δεν είναι ένας αγώνας σπριντ 100 μέτρων ..αλλά ένας μαραθώνιος, ένα Όσκαρ αντοχής!
….έτσι πρέπει και να αξιολογείται. Διαρκώς!!!
Βλάσης Αμανατίδης