Ασφάλεια Αερολιμένων και Λιμένων
Οι νέες τεχνολογίες αλλάζουν το τοπίο στους τομείς της αεροπορικής και λιμενικής ασφάλειας, παγκοσμίως. Η διαρκώς μεταβαλλόμενη όψη των τάσεων της παράνομης μετανάστευσης, οι απειλές της τρομοκρατίας και τους διεθνούς οργανωμένου εγκλήματος έχουν κάνει τους αερολιμένες και τους λιμένες να αναζητούν νέες μεθόδους και λύσεις για την αντιμετώπιση αυτών των έκτακτων προκλήσεων και κινδύνων για την ασφάλεια.
Παναγιώτης Γαβαθάς
Διευθυντής Επιχειρήσεων Κρίσιμων Υποδομών
ESA Security Solutions www.esasecurity.gr
Προκλήσεις στην αεροπορική ασφάλεια
Στον τομέα της αεροπορικής ασφάλειας, οι μελλοντικές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η παγκόσμια αεροπορική κοινότητα έως το 2035, ένα έτος καμπή, σύμφωνα με τις μελέτες και αναλύσεις του ACI (Airports Conference International), του επίσημου φορέα εκπροσώπησης των διεθνών αεροδρομίων, παγκοσμίως, ξεπερνούν τις σημερινές επικρατούσες αντιλήψεις και συνθήκες ασφάλειας. Ουδείς γνωρίζει σήμερα, ποιες αεροπορικές εταιρείες θα εξυπηρετούν το 2035 διεθνείς και εσωτερικές πτήσεις και ποιοι προορισμοί θα προσελκύουν και θα εξυπηρετούν το μεγαλύτερο όγκο αερομεταφορών. Όπως επίσης, ποιες διαδικασίες ασφαλείας που εφαρμόζονται σήμερα στα διεθνή αεροδρόμια, όπως και στην Ελλάδα, θα παραμένουν εφαρμοστέες το 2035 και ποιες από αυτές που δεν υποστηρίζονται σήμερα από τεχνικά μέσα, το 2035 θα εκτελούνται από τεχνολογίες ρομποτικής ή άλλες συστημικές λύσεις και μεθόδους.
Η ασφάλεια εξακολουθεί να διαδραματίζει όλο και σημαντικότερο ρόλο, καθώς τα αεροδρόμια εξακολουθούν να επιδιώκουν να επιταχύνουν υψηλό όγκο εσόδων, να ελαχιστοποιήσουν τις οικονομικές συνέπειες οικονομικών κρίσεων ή διπλωματικών αναταραχών, και να εξασφαλίσουν καλύτερη εμπειρία για τους πελάτες-επιβάτες τους (passengers experience improvement). Οι αερολιμένες στη Μέση Ανατολή, ειδικά στα ΗΑΕ, βρίσκονται στην πρώτη γραμμή όταν πρόκειται για την υιοθέτηση των τελευταίων τεχνολογιών ασφάλειας. Περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια δολάρια αξίας έργων που σχετίζονται με αεροδρόμια, σχεδιάζονται ή βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλη την περιοχή της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής (MENA), καθώς οι κυβερνήσεις θέλουν να επεκτείνουν την υποδομή τους.
Η παγκόσμια αγορά ασφάλειας αεροδρομίων προβλέπεται να αυξάνεται κατά 7% ετησίως μέχρι το 2024, φθάνοντας σε αξία 16 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, σύμφωνα με έκθεση της Global Market Insights. Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ) αναμένει να ταξιδέψουν 7,8 δισεκατομμύρια επιβάτες το 2036, μια εποχή που οι επιβάτες αεροπορικών μεταφορών στη Μέση Ανατολή θα φτάσουν τα 517 εκατομμύρια. Τα ΗΑΕ αναμένεται να χειριστούν περίπου 1,85 εκατομμύρια πτήσεις το 2030 ετησίως. Οι αερολιμένες του Περσικού Κόλπου θα μεταφέρουν 450 εκατομμύρια επιβάτες μέχρι το 2020.
Δεδομένης αυτής της αύξησης στον ορίζοντα, η ζήτηση για τις τελευταίες καινοτομίες στην ασφάλεια των αεροδρομίων αυξάνεται. Το σενάριο είναι πιθανό να παραμείνει αμετάβλητο για χρόνια, αν όχι για δεκαετίες. Ωστόσο, μελέτες και τεχνολογική ανάπτυξη πρωτοτύπων ελέγχου φορτίων, έξυπνες λύσεις ασφαλούς διαχείρισης επιβατών (behavior analysis) και οι νέες τάσεις στον σχεδιασμό των χώρων συνάθροισης με έμφαση στην εμπορική αξιοποίηση του χρόνου αναμονής, έχουν ήδη αρχίσει να αναμορφώνουν την εμπειρία του αεροδρομίου.
Η γεωπολιτική της διεθνούς τρομοκρατίας, οι πολιτικές ασφαλείας συνόρων σε Ευρώπη (UK vs EU), Αφρική και Ασία-Ειρηνικό, τα επιχειρηματικά μοντέλα ανάπτυξης των εθνικών οικονομιών – προορισμών, οι πλατφόρμες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης αναμένεται να προκαλέσουν σοβαρές ανακατατάξεις στην παγκόσμια αεροπορική αγορά που θα αναγνωρίζονται κυρίως με βάση τα παρακάτω κριτήρια:
- Νέα Σύνορα και Νέοι Προορισμοί / η Ενέργεια καταλύτης
- Αειφορία και Απειλές / Προσαρμογή της Τρομοκρατίας
- Εμπειρία Επιβάτη / Τεχνολογία / Περιβάλλον
- ΙΤ Υποδομές και Έξυπνες Πόλεις
H εξελικτική πορεία των λιμένων
Αυτή η εξέλιξη στον τομέα αερομεταφορών επηρεάζει σημαντικά την εξελικτική πορεία των λιμένων, δεδομένου ότι πολλοί εξ αυτών χαρακτηρίζονται ως διεθνούς ενδιαφέροντος, διασυνδέονται με τους αερολιμένες, εξυπηρετώντας τους είτε ως άξονες μεταστάθμευση εμπορικών θαλασσίων μεταφορών στρατηγικής σημασίας, είτε ως κόμβοι transit κρουαζιεροπλοίων διεθνών πλόων που διασυνδέουν δύο και πολλές φορές τρεις ηπείρους (Ευρώπη, Αφρική, Ασία).
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2019, η συνεχιζόμενη αύξηση της διεθνούς επιβατικής κίνησης στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών θα συμπαρασύρει σε διπλασιασμό του αριθμού των κρουαζιεροπλοίων που θα χρησιμοποιήσουν τον Λιμένα Πειραιά ως λιμένα αναχώρησης/άφιξης για διεθνείς προορισμούς κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο, ενώ παράλληλα ενισχύονται κατά 15,8% οι διελεύσεις κρουαζιερόπλοιων από τον πρώτο λιμένα της χώρας, αποκλειστικά και μόνο για τουριστικούς σκοπούς.
Σύμφωνα με στοιχεία επιβεβαιωμένων αφίξεων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, το 2019 τα κρουαζιερόπλοια που αναμένεται να καταπλεύσουν στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας ανέρχονται σε 605 από 524 που ήταν το 2018. Επίσης, αυτά που θα πραγματοποιήσουν home porting (εκκίνηση και ολοκλήρωση των πλόων στο ίδιο λιμάνι) από το λιμάνι του Πειραιά αυξάνονται σε 372 από 257 το 2018 (+44%).
Σε εθνικό επίπεδο, παρατηρείται σταθερότητα, αλλά και στασιμότητα στο ρυθμό αύξησης της επιβατικής κίνησης κρουαζιέρας, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην έλλειψη κατάλληλων υποδομών εξυπηρέτησης και ελλιμενισμού, κατάλληλων μέτρων ασφάλειας, υποστηριζόμενων από σύγχρονους εξοπλισμούς ελέγχου, διάγνωσης και αντιμετώπισης απειλών.
Στον αντίποδα, χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Γαλλία, παρέχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, με υποδομές εξυπηρέτησης (terminals) εφάμιλλων των αερολιμενικών που προσιδιάζουν, τόσο ως προς την υποδοχή των επιβατών σε αντίστοιχα check points για την έκδοση καρτών επιβίβασης σε κρουαζιερόπλοια, την διαχείριση των αποσκευών τους με αερολιμενικού τύπου εξοπλισμούς (αξονικούς τομογράφους), τον έλεγχο ασφαλείας επιβατών / χειραποσκευών με σύγχρονα ακτινοσκοπικά μηχανήματα, την παρακολούθηση της ροής επιβατών και την εμπορική διαχείριση και αξιοποίηση των δεδομένων επισκεψιμότητας σε καταστήματα duty free, εστίασης, ψυχαγωγίας κτλ.
H θέση της Ελλάδας
Στη μετεξέλιξη της αεροπορικής και λιμενικής αγοράς και κυρίως των μεθόδων προστασίας των αεροπορικών και λιμενικών υποδομών και μέσων τους, η Ελλάδα οφείλει να διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο, κυρίως λόγω της γεωπολιτικής της θέσης, περισσότερο όμως λόγω των ιδιαίτερα υψηλών επιδόσεών της στην τουριστική ανάπτυξη τα τελευταία έτη.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το 2018 εξελίχθηκε σε ιστορική χρονιά για τα ελληνικά αεροδρόμια, καθώς η ισχυρή δυναμική που αναπτύχθηκε στον τουρισμό έφερε και την καλύτερη επίδοση όλων των εποχών στην επιβατική κίνηση, που έφθασε τα περίπου 64 εκατομμύρια επιβάτες, από 58 εκατομμύρια το 2017 (αύξηση 14%). Το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας κατέγραψε τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση με 24,13 εκατομμύρια επιβάτες, παρουσιάζοντας αύξηση ύψους 11% σε σχέση με το 2017, όταν η επιβατική κίνηση ανήλθε σε 21,7 εκατομμύρια.
Τα συνεχή ρεκόρ του αεροδρομίου της Αθήνας επισπεύδουν την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών» (ΔΑΑ), δεδομένου ότι ήδη έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA) για την αναθεώρηση της χωρητικότητάς του. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2019 αναμένεται να έχει οριστεί νέο όριο για την επιβατική κίνηση, το οποίο θα υπερβαίνει το υπάρχον των 26 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως. Η αναθεώρηση της χωρητικότητας θα δώσει το έναυσμα για την υλοποίηση επενδύσεων, οι οποίες θα αφορούν στην κατασκευή νέου terminal και σε παρεμβάσεις στην υφιστάμενη φέρουσα ικανότητα του αερολιμένα, η αξία των οποία θα ξεπεράσει τα 500 εκατομμύρια ευρώ.
Ρεκόρ όλων των εποχών σημειώθηκε και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece, δεδομένου πως η κίνηση έφτασε τα 29,78 εκατομμύρια επιβάτες το 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 8,9% συγκριτικά με το 2017. Από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια η μεγαλύτερη αύξηση επιβατικής κίνησης σε σχέση με το 2017 σημειώθηκε στην Κεφαλονιά, με ποσοστό 21%, την Καβάλα, με 20,4% και τη Σαντορίνη, στην οποία η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 16,8%.
Το αεροδρόμιο «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη κατέγραψε την καλύτερη επίδοση από το σύνολο των 14 αερολιμένων που λειτουργεί η Fraport Greece, με 6,7 εκατομμύρια επιβάτες το 2018. Ακολούθησαν η Ρόδος, η Κέρκυρα και τα Χανιά, με 5,55, 3,35 και 3 εκατομμύρια επιβάτες αντίστοιχα.
Αρκετές αεροπορικές εταιρείες αποφάσισαν να ξεκινήσουν πτήσεις από και προς τα ελληνικά αεροδρόμια, ενισχύοντας εμπράκτως το τουριστικό προϊόν της χώρας. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η Qatar Airways, η οποία ξεκίνησε απευθείας δρομολόγια από τη Ντόχα προς τη Θεσσαλονίκη κι από τη Ντόχα στη Μύκονο.
Τα περιφερειακά αεροδρόμια της ελληνικής επικράτειας εισέρχονται σταδιακά στο παγκόσμιο χάρτη των αερομεταφορών, μέσω των επενδύσεων της Fraport που στοχεύουν στην πλήρη αλλαγή της προβληματικής, ομολογουμένως, εικόνας τους και στην προετοιμασία τους να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του 2035, όσον αφορά τον τομέα της ασφάλειας. Στο παγκόσμιο χάρτη αναμένεται να εισέλθει και το διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι, όταν βεβαίως ολοκληρωθεί η κατασκευή του, αντικαθιστώντας το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» στο Ηράκλειο, στο οποίο η κίνηση άγγιξε τα 8 εκατομμύρια επιβάτες το 2018.
Οι προοπτικές αυτές στους περιφερειακούς αερολιμένες της χώρας και στον αερολιμένα Αθηνών αναμένεται να δώσει νέα ώθηση στην ανάπτυξη των αντίστοιχων περιφερειακών λιμένων των οποίων η αναβάθμιση σε υποδομές και η αναδιάταξη των ναυτιλιακών λειτουργιών τους πρέπει επιτέλους να αποτελέσουν προτεραιότητα, προκειμένου να συγχρονισθούν με τη νέα εποχή στις αερομεταφορές που πρόκειται βιώσει η χώρας μας με την ανακατασκευή 14 περιφερειακών αερολιμένων, την επέκταση του αερολιμένα Αθηνών και την κατασκευή του διεθνή αερολιμένα Καστελίου που θα αντικαταστήσει τον κορεσμένο αερολιμένα Ηρακλείου και θα δημιουργήσει νέες επιχειρησιακές απαιτήσεις στο λιμένα Ηρακλείου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2018, οι λιμενικές εγκαταστάσεις κρουαζιέρας του ΟΛΠ εξυπηρέτησαν 524 κρουαζιερόπλοια, ενώ η Ομάδα Ασφάλειας της ESA έλεγξε περίπου 1 εκατ ξένους επιβάτες-επισκέπτες. Προκειμένου να ανταπεξέλθει στις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες, ο ΟΛΠ προωθεί μεγάλο επενδυτικό σχέδιο ύψους 500 εκατ. με στόχο την ηγετική θέση στο home port κρουαζιέρας, με προσέλκυση πρόσθετων 580.000 επιβατών, που θα χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως λιμάνι εκκίνησης. Σκοπός είναι να δημιουργηθεί σημαντικό όφελος για την τοπική οικονομία, αφού προβλέπονται να πραγματοποιηθούν υποστηρικτικές επενδύσεις, που θα εστιάζουν στην αναβάθμιση της ξενοδοχειακής υποδομής σε εμπορικές και άλλες δραστηριότητες. Παράλληλα, επιδιώκεται η ευρύτερη περιοχή να μετεξελιχθεί σε κόμβο ναυπηγοεπισκευής στην Ανατολική Μεσόγειο, με εγκατάσταση νέας πλωτής δεξαμενής και προσέλκυση 350-450 πλοίων ανά έτος μέσω καλύτερης τιμολόγησης των υπηρεσιών, αυξημένης αξιοπιστίας και γρήγορης εξυπηρέτησης. Αναμένεται επίσης να κατασκευαστεί Νότια πύλη για το σινοευρωπαϊκό εμπόριο, με επέκταση των δραστηριοτήτων του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων μέσω της χερσαίας διασύνδεσής του με τα διαμετακομιστικά κέντρα (με τρένα), προσέλκυση νέων πελατών ro-ro και επέκταση των δραστηριοτήτων της εφοδιαστικής αλυσίδας με την κατασκευή νέων σύγχρονων αποθηκευτικών χώρων.
Ο καταιγισμός έργων εντάσσεται στο επενδυτικό πρόγραμμα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά με ορίζοντα δεκαετίας. Στόχος είναι να αποτελέσει το λιμάνι του Πειραιά κόμβο του παγκόσμιου συστήματος μεταφορών και να σηματοδοτήσει την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και της πόλης προκειμένου να μετατραπεί σε τουριστικό προορισμό, αφού προβλέπεται να κατασκευαστούν τέσσερα ξενοδοχεία, νέα βάση κρουαζιέρας για έξι κρουαζιερόπλοια, καθώς και ένα νέο μικρό εμπορικό κέντρο δίπλα στη νέα βάση κρουαζιέρας.
Αντίστοιχα, για το λιμένα Ηρακλείου, για το 2018, αποδεικνύεται η καλύτερη χρονιά των τελευταίων ετών. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, το 2017, η χρονιά έκλεισε με 131 προσεγγίσεις πλοίων και περίπου 190.000 επιβάτες. Φέτος, το «φράγμα» των 200.000 επιβατών στην κρουαζιέρα έσπασε πριν ολοκληρωθεί ο Σεπτέμβριος χωρίς περιστατικά ασφαλείας. Σημαντικό παράγοντας επιτυχίας αποτέλεσαν τα 3-4 home porting που διασύνδεσαν τον αερολιμένα Ηρακλείου με τον λιμένα, καθώς και οι εξαιρετικές επιδόσεις της Ομάδας Ασφάλειας της ESA, η οποία καλούνταν να διαχειρίζεται ημερησίως άνω των 6.000 επιβατών κρουαζιέρας καθ’ όλη τη διάρκεια της θερινής περιόδου, διενεργώντας ελέγχους ασφαλείας υπό αντίξοες, πολλές φορές, καιρικές συνθήκες, κι ελλείψει κατάλληλων και σύγχρονων τεχνολογιών εξυπηρέτησης, καταγραφής, παρακολούθησης, πρόσβασης.
Διεθνείς πρακτικές, κανόνες και βασικές νομοθεσίες για την υλοποίηση των έργων
Είναι σαφές ότι οι κανόνες και βασικές νομοθεσίες που επιβάλλονται διεθνώς στον αεροπορικό και ναυτιλιακό-λιμενικό τομέα, κυρίως δε στον τομέα της ασφάλειας, αναμένεται σταδιακά να εκσυγχρονισθούν, επηρεαζόμενοι βεβαίως από τις διαρκώς μεταβαλλόμενες τάσεις και συνθήκες, τόσο σε επίπεδο τεχνολογίας (π.χ. έλεγχος επιβατών/χειραποσκευών, διαχείριση αποσκευών, check in εκτός αεροδρομίου κα λιμένα, εμπορική ανάπτυξη των terminals, μη επανδρωμένες εμπορικές πτήσεις και μη επανδρωμένοι πλόες εμπορευματοκιβωτίων), όσο και σε επίπεδο υποδομών (π.χ. μείωση χρόνων αναμονής επιβατών, προσβασιμότητα, τηλεπικοινωνίες, διακυβέρνηση, διασύνδεση).
Η κατασκευή αερολιμένων τεραστίων διαστάσεων, (Κωνσταντινούπολη), τόσο σε χωρητικότητα επιβατών, όσο και αεροσκαφών, σε περιοχές με έντονο πρόβλημα διαθεσιμότητας εναερίων διαδρόμων, προφανώς αυξάνουν κατακόρυφα τις ανάγκες σε επενδύσεις εκσυγχρονισμού και καινοτομίας στην αεροναυτιλία και την διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας. Πέραν αυτού, θα μπορούσαν να επιτύχουν την αναδιάταξη των γεωπολιτικών ισορροπιών, διασυνδέοντας κι ενισχύοντας γεωγραφικούς προορισμούς που σήμερα παρουσιάζουν μεν επιχειρηματικό ενδιαφέρον (π.χ. Βουλγαρία, Ρουμανία), αλλά υπολείπονται σε υποδομές μεταφορών, εξυπηρέτησης, διακυβέρνησης, ασφάλειας.
Παράλληλα, η κατασκευή νέων λιμένων και η γενναία αναβάθμιση υφισταμένων με προσέλκυση διεθνών επενδύσεων συνοδεύεται πλέον από σαφή διαχωρισμό λειτουργιών (λιμενικές εγκαταστάσεις εξειδίκευσης) και επιχειρηματικούς προσανατολισμούς που δεν θα εστιάζουν μόνο στην ανάπτυξη ναυτιλιακών-λιμενικών δραστηριοτήτων, αλλά θα εντάσσουν στο portfolio τους την αξιοποίηση assets για εμπορική χρήση/εκμετάλλευση. Το εγχείρημα εκκίνησαν προ δεκαετιών ιδιώτες επενδυτές σε Μαρίνες, επιτυγχάνοντας να εντάξουν την Αθήνα και τη χώρας μας στο διεθνές δίκτυο Μαρινών υψηλού επιπέδου εξυπηρέτησης, η δε προσπάθεια συνεχίζεται στη Πρέβεζα και στη Χίο με την κατασκευή νέων Μαρινών, με την ίδια επιτυχημένη αντίληψη και επιχειρηματική προσέγγιση.
Η προσέγγιση της ESA
Για την ESA, η δραστηριοποίηση στον τομέα της ασφάλειας αεροπορικών και θαλασσίων μεταφορών αποτελεί στρατηγική επιχειρηματική επιλογή. Υποστηρίζουμε όλες τις κομβικές επενδύσεις της χώρας μας (π.χ. Eldorado Gold, Malls, ΕΛΠΕ, ΟΤΕ, ΟΛΠ, PCT, Fraport κτλ) στον τομέα της ασφάλειας, παρέχοντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες ασφάλειας με ανθρώπινο δυναμικό, τεχνολογίες και διαδικασίες που συμμορφώνονται πλήρως με τις σύγχρονες βέλτιστες πρακτικές διοίκησης, τις ευρωπαϊκές οδηγίες και τους ελληνικούς νόμους.
Επιλέγουμε το κατάλληλο προσωπικό, εκπαιδεύοντας και πιστοποιώντας τους καλύτερους, σύμφωνα με τον Εθνικό Κανονισμό για την Ασφάλεια Πολιτικής Αεροπορίας, και τον Διεθνή Κώδικα για την ενίσχυση της ασφάλειας λιμένων, λιμενικών εγκαταστάσεων και πλοίων. Το προσωπικό αεροπορικής και λιμενικής ασφαλείας της ESA ανταποκρίνεται πλήρως και επιτυχημένα στις σύγχρονες προκλήσεις της ασφάλειας αερομεταφορών στους διεθνείς αερολιμένες της Fraport (cluster A – Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλλονιά, Ζάκυνθο, Άκτιο, Καβάλα), τον διεθνή λιμένα Πειραιά, στο διεθνή Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, στον διεθνή λιμένα Βόλου, στο διεθνή λιμένα Χανίων, στους διεθνείς εμπορικούς λιμένες Ελευσίνας, Ασπροπύργου και Μεγάρων των ΕΛΠΕ, του ΤΙΤΑΝ, της Privatsea, στο λιμένα Σύρου.
Αναπτυσσόμαστε σταθερά και επιτυχημένα στον τομέα της ασφάλειας αεροπορικών πτήσεων υψηλού ρίσκου, επίγειας εξυπηρέτησης αερομεταφορών (air cargo, off airport check in) στους προαναφερθέντες αερολιμένες, καθώς και στους αερολιμένες της Αθήνας, του Ηρακλείου, της Καλαμάτας, του Βόλου .
Στην ESA, εισάγουμε σύγχρονες μεθόδους εποπτικών ελέγχων, διασφαλίζοντας τη συμμόρφωση της ESA με την κείμενη νομοθεσία. Διαρκής επιχειρησιακός στόχος μας είναι η μείωση του χρόνου αναμονής των επιβατών στα σημεία ελέγχου ασφαλείας των αερολιμένων και των λιμένων χωρίς εκπτώσεις στον αυστηρό και ενδελεχή έλεγχο των χειραποσκευών και αποσκευών του επιβατικού κοινού με διακριτικότητα και με σεβασμό στην ιδιωτικότητά του. Υιοθετούμε σύγχρονες τεχνολογίες ελέγχου πρόσβασης κοινού και οχημάτων, προκειμένου οι έλεγχοι να εξελίσσονται αποτελεσματικότεροι και ταχύτεροι, στοχεύοντας παράλληλα στη διαρκή και αδιάλειπτη τροφοδοσία των δομών ασφαλείας των πελατών με στατιστικά δεδομένα και αποτελέσματα.
Προσφέρουμε εργασία σε 850 και πλέον ελεγκτές ασφαλείας (screeners), πιστοποιημένους στον ΕΚΑΠΑ, στον ISPS και στο ΚΕΜΕΑ, παρέχοντας ευκαιρίες καριέρας, τόσο στις τοπικές κοινωνίες που συνδέονται με τους αερολιμένες, όσο και σε εργαζόμενους που αποφάσισαν να εγκαταλείψουν περιοχές με υψηλό δείκτη ανεργίας και να ενταχθούν στην οικογένεια της ESA σε περιφερειακά αεροδρόμια, παρέχοντάς τους κατάλληλες συνθήκες διαβίωσης και επίδοσης.
Η εργασία στους τομείς της ασφάλειας των αερομεταφορών και των λιμενικών εγκαταστάσεων είναι μία πρόκληση που ουδείς μπορεί να αγνοήσει, εφόσον κατέχει την άδεια security, και πιστεύει ότι διαθέτει τα κατάλληλα προσόντα και τις δεξιότητες να υποστηρίξει την ασφάλεια στους αερολιμένες και τους λιμένες που επιχειρεί η ESA. Αποτελεί ιδανική επιλογή εργασίας, με προοπτικές εξέλιξης, πρωτίστως δε εμπειρία ζωής, ιδιαίτερα για προσωπικό ασφαλείας που διαβιώνει σε περιοχές με υψηλό δείκτη ανεργίας και μικρό αριθμό επιλογών σε ανάλογου επιπέδου περιβάλλον εργασίας.
Το διεθνές περιβάλλον εργασίας, σε συνδυασμό με τις διαρκώς βελτιούμενες παρεμβάσεις στους αερολιμένες και τους λιμένες που επιχειρεί η ESA, είναι ένα από τα πλέον ισχυρά κίνητρα που πείθουν έναν εργαζόμενο με φιλοδοξίες και διάθεση να γνωρίσει νέες προκλήσεις.