Tο μέλλον και η απάντηση στις σημερινές προκλήσεις ασφάλειας λέγεται Short Time Experts
Για τις σύγχρονες απαιτήσεις στον τομέα της αγοράς της ασφάλειας, την στρατηγική και τις υπηρεσίες της Europa Security Group, τις εφαρμογές Short Τime Εxperts αλλά και τον καθοριστικό ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα στη διαχείριση των σημάτων από ένα κεντρικό σταθμό μας μίλησε ο Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου – Manager Director της Europa Security Group.
Συνέντευξη με τον Κωνσταντίνο Παπαγεωργίου – Manager Director της Europa Security Group
Κύριε Παπαγεωργίου, λαμβάνοντας υπόψη την καθημερινή σας επαφή με τους συνεργάτες και τους πελάτες σας μπορείτε να μας αναδείξετε τις βασικές ανάγκες και απαιτήσεις σήμερα της αγοράς στο τομέα της ασφάλειας και ειδικότερα σε ότι σχετίζεται με το τεχνολογικό εξοπλισμό και τον τομέα λήψης και διαχείρισης σημάτων συναγερμού ;
Οι εξελίξεις στα Κέντρα Λήψης Σημάτων είναι ραγδαίες και συνεχώς αναζητούν υψηλότερα στάνταρ ασφάλειας με νέες τεχνολογίες όπως τα Video Analytics, Panic, Εντοπισμό Ατόμων ή οχημάτων. Παλαιότερα θεωρούσαμε σε πολλούς οργανισμούς ή επιχειρήσεις (δυστυχώς ακόμα και σήμερα) ότι η ασφάλεια περιορίζεται στο να χτυπάει η σειρήνα ενός συστήματος ασφαλείας, όταν και εφόσον συνέβαινε κάτι. Με το πέρασμα των χρόνων, έγινε όμως αντιληπτό ότι η ασφάλεια πρέπει να είναι αποτελεσματική, παραγωγική και ανταποδοτική σαν λειτουργία επιχειρηματική.
Έχουμε δώσει ιδιαίτερη σημασία στις οργανωτικές δομές και στις διοικητικές πτυχές της λειτουργίας ασφαλείας καθώς και στις διαδικασίες χειρισμών καταστάσεων. Ο Κεντρικός Σταθμός θα πρέπει σήμερα να διαθέτει εναλλακτικές οδεύσεις για τη λήψη σημάτων και μάλιστα σε διαφορετικά γεωγραφικά σημεία και σε απόσταση αρκετών χιλιομέτρων, τα οποία να μπορούν να συνεργάζονται σε ένα κέντρο, αλλά ταυτόχρονα εάν απαιτηθεί σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης να λειτουργούν και αυτόνομα. Αυτό κατατάσσει έναν σταθμό στα υψηλότερα στάνταρ ασφαλείας.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι η εταιρεία μας, πριν 3 χρόνια ξεκίνησε τη μελέτη και υλοποίηση ενός τέτοιου εγχειρήματος σε διαφορετικές γεωγραφικές τοποθεσίες. Το ολοκλήρωσε και εδώ και 2 έτη λειτουργεί με απόλυτη επιτυχία. Η εταιρεία μας πέραν του υψηλού τεχνολογικού εξοπλισμού έχει εφοδιαστεί με δέκτες για GPRS των περισσοτέρων εταιρειών συστημάτων ασφαλείας στην Ελλάδα και Κύπρο. Επενδύουμε συνεχώς σε αναβαθμίσεις των συστημάτων και στην ασφάλεια δεδομένων .
Με ποιο τρόπο λοιπόν η Europa Security καλύπτει τις ανάγκες που έχουν διαμορφωθεί σε αυτό το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον; Που βασίζεται η γενική στρατηγική σας και το σύνολο των υπηρεσιών σας;
Βασίζεται στην συνεχόμενη έρευνα και ανάπτυξη νέων σύγχρονων προϊόντων με συνεχείς επενδύσεις. Το τμήμα έρευνας συνεχώς εμπλουτίζει τον Κεντρικό Σταθμό με νέα Προϊόντα και εφαρμογές. Συγκεκριμένα, αναπτύξαμε εφαρμογές όπως:
- Την εφαρμογή Push Notification, που δίνει τη δυνατότητα να λαμβάνει ο Πελάτης τα σήματα που επιθυμεί στο κινητό του, με την μορφή μηνυμάτων PUSH και όχι SMS.
- Την εφαρμογή APS Μπουτόν Πανικού ή Ιατρικής Βοήθειας μέσω Smartphone. Με την υπηρεσία αυτή με τη λήψη του σήματος Μπουτόν Πανικού, ταυτόχρονα το Κέντρο Λήψης λαμβάνει και την ακριβή θέση του πελάτη (στίγμα) στον ηλεκτρονικό χάρτη, ακολουθώντας τα στίγματα που δίνει ανά 30 δευτερόλεπτα μέχρι τη λήξη του συμβάντος. Ανάλογα, με τον πελάτη ο χειριστής μπορεί και του δίνει τηλεφωνικά οδηγίες μέχρι την άφιξη των αρχών η της Ιατρικής Βοήθειας.
- WEB εφαρμογές για Τεχνικούς και Τελικούς Πελάτες. Web εφαρμογές που επιτρέπουν στον εγκαταστάτη να έχει πρόσβαση στον Κεντρικό Σταθμό μέσω πρωτοκόλλων ασφαλείας από Laptop ή Tablet σε πραγματικό χρόνο. Μπορεί να έχει πληροφορίες όπως Real Time τη ροή σημάτων των πελατών του, πρόσβαση στα τεχνικά δεδομένα των πελατών του, ιστορικό πελατών του, δυνατότητα να βάλει το σύστημα σε δοκιμές κ.α. Πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο στα συμβάντα του συστήματος μπορεί να έχει και ο τελικός πελάτης καθώς και τη δυνατότητα εκτύπωσης συμβάντων.
- Υπηρεσία MCB, που προσφέρει τώρα ένα καινούργιο προϊόν, με νέα χαρακτηριστικά όπου μπορεί να εντοπίσει και να δώσει εντολή σε Patrol ή Φύλακες. Μπορούν να στείλουν εντολές για επέμβαση και να ελέγξουν τα αποτελέσματα της επέμβασης του Patrol ή Φύλακα, να καταγραφούν αυτόματα στην καρτέλα του Πελάτη ή η αναφορά του οχήματος
- Κέντρο Λήψης με Video Analytics. Οι αλγόριθμοι Video Analytics χρησιμοποιούνται ως ένα σύγχρονο εργαλείο δημιουργίας real-time προειδοποιήσεων και καταγραφής στο Κέντρο Λήψης Εικόνας. Η εταιρεία μας σε συνεργασία Axxon και την MCDI εγκατέστησε και λειτουργεί πλέον το Κέντρο αυτό με επιτυχία για τις περισσότερες κάμερες και καταγραφικά της αγοράς. Η ανάλυση του καταγεγραμμένου video μπορεί να αποτελέσει και ένα εξαιρετικό εργαλείο γρήγορης αναζήτησης, που θα μπορούσε να λύσει τα χέρια κάθε σύγχρονου συστήματος προστασίας ενός χώρου. Η ανίχνευση γίνεται με βάση κάποιον κανόνα Video Analytics (διάσχιση γραμμής, είσοδος ή παραμονή σε συγκεκριμένη περιοχή ,εγκατάλειψη αντικειμένου κ.λπ.), ή με βάση το μέγεθος ενός αντικειμένου (άνθρωπος, αυτοκίνητο, φορτηγό), το χρώμα του (ένα κίτρινο ταξί) ή κάποιο χρώμα πάνω του (π.χ. μια κόκκινη τσάντα), την κατεύθυνση της κίνησης, την ταχύτητά του ή την εμφάνιση ενός προσώπου (γενικά ή συγκεκριμένα), ή έναν συνδυασμό όλων των παραπάνω και στην συνέχεια φτάνει η εικόνα στον Κεντρικό Σταθμό της EUROPA CENTRAL STATION.
Για το τέλος αφήσαμε κάτι που πιστεύουμε ότι πρωτοπορούμε, λειτουργώντας με μια νέα υπηρεσία «Short Time Experts», ως ένα Ειδικό Κέντρο Επιχειρήσεων 24/7 με την υποστήριξη της «IBDS-group», έχοντας υπό ανάπτυξη ένα τεχνολογικό σύστημα σύγχρονης λειτουργίας, με δυνατότητα αναμετάδοσης ήχου και εικόνας, με χρονοχρέωση ή συνδρομή, αναλόγως τον ενδιαφερόμενο και το αίτημα του. Είμαστε σε θέση να διασυνδέσουμε άμεσα μέσω των τεχνολογιών Skype, Viber και ειδικής εφαρμογής, με τους συμβούλους της ομάδας (IBDS-group) όλο το 24ωρο, που δίνει λύσεις σε ερωτήματα που απαιτούν στηριγμένη και άμεση απάντηση σε επείγοντα επιχειρησιακά ζητήματα, οικονομικά, τεχνολογικά και νομικά με σύνταξη ειδικών μελετών και άμεσων συμβουλών με χρονοχρέωση όλο το 24ωρο .
Οι «Short time experts» εφαρμογές, κάνουν σε πρώτη φάση μία εξατομικευμένη διαγνωστική ανάλυση, αξιολογούν κλινικά την κατάσταση και την αντιμετωπίζουν ως ξεχωριστή σημαντική περίπτωση καθιστώντας την υπηρεσία αυτή μοναδική και πρωτοπόρα. Αυτό είναι το μέλλον και η απάντηση στις σημερινές προκλήσεις.
Η σύγχρονη τεχνολογία και ειδικότερα οι εφαρμογές για smartphones που έχουν αναπτυχθεί από τους κατασκευαστές συστημάτων ασφαλείας δίνουν τη δυνατότητα πλέον στους τελικούς πελάτες να ενημερώνονται άμεσα και να λαμβάνουν ειδοποιήσεις στο κινητό τους τηλέφωνο, για διάφορα συμβάντα ασφάλειας του χώρου τους. Θεωρείται ότι αυτή η εξέλιξη μπορεί να καλύψει ικανοποιητικά τις ανάγκες ασφάλειας ενός χώρου; Ποιος είναι ο ρόλος των Κεντρικών Σταθμών σήμερα, απέναντι σε αυτές τις εξελίξεις;
Είναι αλήθεια ότι πολλοί από εμάς έχουν δεχθεί από πελάτες μας το ερώτημα, “γιατί να συνδεθώ σε ένα Κέντρο Λήψης Σημάτων και να πληρώνω συνδρομή, ενώ μπορώ να λαμβάνω τα σήματα στο τηλέφωνο μου;
Θα σας αναφέρω σύντομα 10 απλούς λόγους που πρέπει ένα σύστημα ασφάλειας να συνδεθεί με έναν κεντρικό σταθμό:
- Ένας κεντρικός σταθμός παρακολούθησης δεν θα είναι ποτέ σε μια συνάντηση όπου δεν μπορεί να απαντήσει την κλήση.
- Ο κεντρικός σταθμός παρακολούθησης δεν οδηγεί το αυτοκίνητο, κάτι που όταν συμβαίνει πρέπει πραγματικά να έχουμε τα μάτια σας στο δρόμο.
- Ο κεντρικός σταθμός παρακολούθησης δεν α βρίσκεται ποτέ σε σημείο χαμηλού σήματος κάλυψης ή σε σήραγγα.
- Ο Κεντρικός Σταθμός δεν θα έχει ποτέ πιασμένα τα χέρια του με τσάντες αγορών.
- Ο κεντρικός σταθμός παρακολούθησης δεν μπαίνει ποτέ σε σιωπηλή λειτουργία το βράδυ για να μην ενοχλεί την Οικογένεια.
- Ένας κεντρικός σταθμός παρακολούθησης ελέγχει περιοδικά τον εξοπλισμό του.
- Ο χειριστής του Κεντρικού Σταθμού Παρακολούθησης δεν δίνει ποτέ το τηλέφωνό για να παίξει παιχνίδια το παιδί του.
- Οι μπαταρίες του κεντρικού σταθμού παρακολούθησης δεν είναι ποτέ άδειες ή να χρειάζονται φόρτιση.
- Ένας κεντρικός σταθμός παρακολούθησης ακούει πάντα το κουδούνισμα επειδή δεν είναι ποτέ στην τσέπη ενός μπουφάν το χειμώνα.
- Ένας Κεντρικός Σταθμός παρακολούθησης ακούει πάντα το κουδούνισμα επειδή δεν είναι ποτέ επάνω στην μηχανή και να οδηγεί .
- Ένας κεντρικός σταθμός παρακολούθησης δεν πηγαίνει ποτέ για μπάνιο το καλοκαίρι!!!
Εκτός από τις τεχνολογικές υποδομές, ο ανθρώπινος παράγοντας παίζει πάντα τον πιο σημαντικό ρόλο στη διαχείριση θεμάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια. Πώς εσείς προσεγγίζετε το ζήτημα του προσωπικού που εργάζεται στην Europa Security;
Ο χειριστής ενός κέντρου θα πρέπει να μπορεί να διαχειριστεί καταστάσεις ανάλογα με τον πελάτη και το περιστατικό, δηλαδή, απόπειρα ληστείας, ιατρική βοήθεια, πυρκαγιά, θυμός του πελάτη κ.α. Αυτό απαιτεί ειδική και συνεχή εκπαίδευση των χειριστών σε θέματα αντιμετώπισης τέτοιων κρίσεων και συμβάντων κρατώντας πάντα σε καλή κατάσταση την ψυχολογία και το ηθικό, του ατόμου που βρίσκεται σε ανάγκη. Η εταιρεία μας έχει επενδύσει και στο ανθρώπινο δυναμικό του Κεντρικού Σταθμού και στην εκπαίδευση των χειριστών του. Για αυτό, οργανώνει συνεχόμενες εκπαιδεύσεις από ειδικούς καθηγητές, αλλά και ψυχολόγους για την ορθή διαχείριση όλων των παραπάνω καταστάσεων. Όλα αυτά, συνθέτουν ένα πολυπρόσωπο πλέγμα ασφαλείας και υπηρεσιών που πρέπει να παρέχει ο Κεντρικός Σταθμός σήμερα καθιστώντας τον ένα πολύ καλό εργαλείο ασφαλείας για τους πελάτες και τους εγκαταστάτες. Το κέντρο λήψης σημάτων δεν πρέπει να είναι ένας παθητικός λήπτης των βασικών σημάτων συναγερμού αλλά πιο πολυπρόσωπος παρέχοντας περισσότερες και ασφαλέστερες υπηρεσίες. Η εταιρεία μας η Europa Central Station με αξιόλογους και έμπειρους συνεργάτες, με εμπειρία πολλών ετών, όχι μόνο ακολουθεί τις παραπάνω εξελίξεις αλλά και τις πραγματοποιεί. Εδώ και 25χρόνια είμαστε πάντα στο πλευρό των εγκαταστατών αλλά και των πελατών της, ενισχύοντας τους με τα κατάλληλα σύγχρονα εργαλεία και εφόδια για την ασφάλεια τους.