Επιχειρησιακή χρήση και εκμετάλλευση Remote CCTV
Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις όπου θα θέλαμε να έχουμε απομακρυσμένη εποπτεία συστημάτων CCTV, πάντα όμως θα πρέπει στην προσπάθειά μας αυτή να αξιολογούμε τα οφέλη με βάση το κόστος για την παροχή των εν λόγω υπηρεσιών
Οι χρήσεις της απομακρυσμένης οπτικής εποπτείας θα μπορούσαν να χωριστούν σε τρείς κατηγορίες:
- Τακτική και Έκτακτη Οπτική Περιπολία (Video Patrol): Με αυτή την προσέγγιση μπορούμε να εξασφαλίσουμε ότι σε χώρους οι οποίοι είναι δύσβατοι για φυσική εποπτεία (patrol) και απαιτείται συχνή απομακρυσμένη εποπτεία σε τακτά ή έκτακτα χρονικά διαστήματα, τα Κέντρα Λήψης Σημάτων και Διαχείρισης Περιστατικών Ασφαλείας συνδέονται απομακρυσμένα με το εγκατεστημένο σύστημα CCTV και ελέγχουν τους χώρους αυτούς. Υπάρχουν σύγχρονα συστήματα Διαχείρισης Περιστατικών Ασφαλείας (Incident Management Systems) τα οποία δημιουργούν είτε σε τακτά χρονικά διαστήματα (π.χ. κάθε μία ώρα) είτε σε τυχαία άτακτα χρονικά διαστήματα, alarm tickets, τα οποία ανοίγουν στους χειριστές την εικόνα με το απομακρυσμένο σημείο ελέγχου για την εποπτεία των καμερών.
- Οπτική Εποπτεία σε περίπτωση περιστατικού Ασφαλείας (Video Verification): Με αυτή την προσέγγιση στην ουσία εξασφαλίζουμε ότι σε κάθε περιστατικό ασφαλείας (π.χ. ενεργοποίηση ενός αισθητήρα κίνησης) δημιουργείται αυτόματα στο Κέντρο Λήψης Σημάτων και Διαχείρισης Περιστατικών Ασφαλείας μαζί με το σήμα συναγερμού και ένα Remote Video Verification Alarm Ticket, με το οποίο οι χειριστές έχουν άμεση οπτική πρόσβαση στο χώρο μέχρι την άφιξη της φύλαξης η οποία περιπολεί ή της Αστυνομίας.
- Απολογιστική – Διερευνητική Εποπτεία για λόγους αποτίμησης περιστατικών ασφαλείας (forensic investigation): Τις περισσότερες φορές οι καταγραφές σε ένα σύστημα CCTV χρησιμοποιούνται απολογιστικά για τη διερεύνηση συνθηκών και αιτιών κάτω από τις οποίες έλαβαν χώρα τα περιστατικά ασφαλείας. Αρκετές φορές οι δράστες μαζί με την εγκληματική ενέργεια δεν ξεχνούν στο τέλος να καταστρέψουν και να αποδεικτικά στοιχεία – τεκμήρια του εγκλήματος. Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν να υπάρχει απομακρυσμένη εποπτεία και καταγραφή, ώστε ακόμη και σε περιπτώσεις καταστροφών των αποδεικτικών στοιχείων να μπορούν να υπάρχουν αντίγραφα για την απολογιστική διερεύνηση των περιστατικών.
Η G4S έχει εγκαταστήσει το μοναδικό στην Ελλάδα Σύστημα Διαχείρισης Περιστατικών (Incident Management System – IMS) με το οποίο παρέχει υπηρεσίες σχετικές με τα περιστατικά τα οποία διαχειρίζεται, όπως η απεικόνιση της θέσης τους σε χάρτες και η συνεχής ενημέρωση για νεότερα σχετικά δεδομένα, ενώ παρέχει στους χειριστές αναλυτικές οδηγίες για τη διαχείριση του κάθε περιστατικού. Μέσα από διαδικασίες όπως συνεργασία περισσότερων του ενός χρηστών, αυτόματες ενημερώσεις και κλιμάκωση περιστατικών σε υψηλότερο επίπεδο, επιτυγχάνεται ένα επίπεδο ανεπτυγμένων προδιαγραφών υπηρεσιών και η συμμόρφωση με προκαθορισμένα χρονοδιαγράμματα, τα οποία μπορεί να είναι διαφορετικά ανά τύπο συμβάντος ή ανά πελάτη.
Με το ίδιο Σύστημα η G4S παρέχει και διαχειρίζεται την απομακρυσμένη οπτική εποπτεία, ανεξάρτητα από τον κατασκευαστή και το λογισμικό του καταγραφικού ή της κάμερας από την οποία παρέχεται η πληροφορία αυτή καθαυτή. Οι τεχνολογίες οι οποίες χρησιμοποιούνται για την παροχή των εν λόγω υπηρεσιών είναι πλέον χαμηλού κόστους και υψηλής αξιοπιστίας, με αποτέλεσμα η απομακρυσμένη οπτική εποπτεία η οποία μέχρι πριν από λίγο καιρό είχε κατηγοριοποιηθεί ως "nice to have" είναι πλέον commodity.
Του Παναγιώτη Λαιμού
Γενικός Διευθυντής, G4S Telematix S.Α.